Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

video kaart overzetten kan moederbord / pc dit aan

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Evelien22
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 15-05-2021
Wij kunnen een pc met de volgende specificaties overnemen:

Moederbord Asus Z87-K Z87 RG SA
-Hyper TX3 EVO, Actieve CPU koeler
-R9270-DC2OC-2GD5 grafische
-Core™ i7-4770
-B700, 700 Watt voeding
-Strike-X ONE, behuizing
-DRW-24F1ST, DVD-brander
-Blue, 750GB harde schijf
-8 GB DDR3-2400 Kit, geheugen

We willen dan de net nieuwe videokaart msi 1060 gtx 6gb overzetten zodat onze zoon weer kan gamen. Gaat dat zomaar met deze specificaties?

Wij hebben er te weinig verstand van.

Graag hulp!

Evelien

Alle reacties

• Poljert
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 22-09 16:38
Dat lijkt me geen enkel probleem.

• spokje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14:25
Ik zou denk ik alleen de voeding wisselen voor een A merk zoals Corsair of Seasonic

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 17:56
Zal geen probleem zijn omdat een GTX 1060 ongeveer hetzelfde verbruikt als een R9 270.
spokje schreef op zaterdag 5 januari 2019 @ 10:33:
Ik zou denk ik alleen de voeding wisselen voor een A merk zoals Corsair of Seasonic
Er is niet iets als een A-merk. Elk merk heeft kwalitatief verschillende voedingen in het assortiment, ook Corsair en Seasonic. Seasonic heeft helemaal weinig interessants te bieden op dit moment.

• Evelien22
o Fijn om te weten! nog meer tips? en voeding vervangen kan ook later nog toch indien nodig of kapot gaat of iets dergelijks?

• Evelien22
O ja de videokaart over zetten is wel een verbetering toch?

• Uszka
Evelien22 schreef op zaterdag 5 januari 2019 @ 10:41:
en voeding vervangen kan ook later nog toch indien nodig of kapot gaat of iets dergelijks?
De B700 is een voeding van lage kwaliteit met een slechte spanningsregeling. Spanningen die veel afwijken of hoge ripple hebben zorgen voor stress op de componenten wat de levensduur verkort.Ik zou niet wachten tot de voeding kapot gaat want de kans dat andere onderdelen daarin meegaan is niet ondenkbaar.
Evelien22 schreef op zaterdag 5 januari 2019 @ 10:42:
O ja de videokaart over zetten is wel een verbetering toch?
Dat is zeker een verbetering. GTX 1060 is 2½ keer zo snel.

• Vidra
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 06-11 10:54

Vidra

Vragen?

Voeding inderdaad vervangen met bijvoorbeeld:

#ProductPrijsSubtotaal
1Corsair RM550x (2018) Zwart€ 87,90€ 87,90
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 87,90

Executive Director | aan mijn uitspraken kunnen geen rechten worden ontleend! | Build: AMD 7800X3D - 32GB - AMD RX 7900XTX

• spokje
Uszka schreef op zaterdag 5 januari 2019 @ 10:38:
Zal geen probleem zijn omdat een GTX 1060 ongeveer hetzelfde verbruikt als een R9 270.

[...]

Er is niet iets als een A-merk. Elk merk heeft kwalitatief verschillende voedingen in het assortiment, ook Corsair en Seasonic. Seasonic heeft helemaal weinig interessants te bieden op dit moment.
Ja? OK. Dus als jij mag kiezen tussen een Sweex of een Corsair / BeQuiet / Seasonic, willekeurig exemplaar zou jij net zo goed voor Sweex gaan.... |:(

Tuurlijk moet je reviews lezen en elk merk heeft z'n slechtere lijn maar het soort voeding wat de TS erin heeft hangen zou ik persoonlijk er vandaag nog uittrekken als je de levensduur van de pc wil maximaliseren. En helemaal als je nieuwe hardware erin gaat hangen. Sowieso is die configuratie rond de 5-7 jaar oud, dan wil je de voeding ook vervangen.

• hoi1234
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 28-10-2024
Wat is er dan mis met de computer, dat je een nieuwe computer wilt kopen?

• Evelien22
Hij heeft een hardware ban van fortnite en we hebben er te weinig verstand van om bijv alleen het moederbord te vervangen. De pc doet het prima is een i5 processor ergens in de 4000 met ssd en HDD en de 1060gtx. Alleen dus die ban en na een jaar prutsen en eigen schuld dikke bult vinden we nu dat er wel een andere pc mag komen.... helaas ook wel want grafische kaart is net nieuw.

• Uszka
spokje schreef op zaterdag 5 januari 2019 @ 11:50:
[...]

Ja? OK. Dus als jij mag kiezen tussen een Sweex of een Corsair / BeQuiet / Seasonic, willekeurig exemplaar zou jij net zo goed voor Sweex gaan.... |:(
Ligt aan de prijs/kwaliteit/prestatie. Sweex maakt gelukkig geen desktopvoedingen meer. Alles wat nu nog te koop is ligt al jaren op de plank.

@Evelien22
Wat moet je voor dat systeem betalen?

Uit welke onderdelen bestaat het huidige 'defecte' systeem?

[ Voor 12% gewijzigd door Uszka op 05-01-2019 12:10 ]

• Uszka
-

[ Voor 100% gewijzigd door Uszka op 05-01-2019 12:09 ]

• Cio
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 13-05 12:05

Cio

o Fijn om te weten! nog meer tips? en voeding vervangen kan ook later nog toch indien nodig of kapot gaat of iets dergelijks?
Gezien de leeftijd (op basis van proc/moederbord) en kwaliteit van de voeding is het verstandig 'm te vervangen nu je het systeem toch open gaat maken. Het is niet noodzakelijk, maar geeft wel wat meer zekerheid. Een busje perslucht van €10 zal ook geen overbodige luxe zijn.

Een degelijke 500w of meer moet voldoende zijn om weer een jaar of 4 vooruit te kunnen. Ergens tussen de €50 en €70 is ruim voldoende bij normaal gebruik.

De door @Vidra aaanbevolen voeding van bijna €90 lijkt mij behoorlijk overdreven. Je zet ook geen peperdure Michelin Sport banden onder een 2e hands Corsa, ondanks dat die toch echt de beste wegligging bieden. Iets als een pricewatch: Seasonic S12II-Bronze 520W is goed genoeg, een pricewatch: BitFenix Formula Gold 550W is ruim voldoende en als je goedkoop wil doen kan je af met een pricewatch: Fortron Source FSP500-60APN

Vette nieuwe game? Poepluiers zal je bedoelen!

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

en voeding vervangen kan ook later nog toch indien nodig of kapot gaat of iets dergelijks?
Je kan zeker wachten tot dan. Kans is alleen reëel dat je meer dan je voeding gaat moeten vervangen ;).

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

• Uszka
Geen DC-DC dus niet doen.
Goede keuze maar aan de zware kant. De 450w versie is een logischer keuze.
en als je goedkoop wil doen kan je af met een pricewatch: Fortron Source FSP500-60APN
Ook deze heeft geen DC-DC dus geen optie. Moet het goedkoop zijn de pricewatch: Riotoro Builder Edition 500W of pricewatch: be quiet! System Power 9 400W. Zijn moderne voedingen met DC-DC op alle lijnen.

• Evelien22
poehhh tis nog best ingewikkeld...Maar goed hoop dat manlief en zoon er uitkomen. We laten altijd doen maar willen niet zo afhankelijk zijn van dat mannetje. En Hij heeft weinig tijd dus zelf aan de gang. Maar er is best veel waar rekening mee te houden.

• Evelien22
Cio schreef op zaterdag 5 januari 2019 @ 12:10:
[...]

Gezien de leeftijd (op basis van proc/moederbord) en kwaliteit van de voeding is het verstandig 'm te vervangen nu je het systeem toch open gaat maken. Het is niet noodzakelijk, maar geeft wel wat meer zekerheid. Een busje perslucht van €10 zal ook geen overbodige luxe zijn.

Een degelijke 500w of meer moet voldoende zijn om weer een jaar of 4 vooruit te kunnen. Ergens tussen de €50 en €70 is ruim voldoende bij normaal gebruik.

De door @Vidra aaanbevolen voeding van bijna €90 lijkt mij behoorlijk overdreven. Je zet ook geen peperdure Michelin Sport banden onder een 2e hands Corsa, ondanks dat die toch echt de beste wegligging bieden. Iets als een pricewatch: Seasonic S12II-Bronze 520W is goed genoeg, een pricewatch: BitFenix Formula Gold 550W is ruim voldoende en als je goedkoop wil doen kan je af met een pricewatch: Fortron Source FSP500-60APN
Bedankt duidelijk!

• Cio

Cio

Uszka schreef op zaterdag 5 januari 2019 @ 12:13:
Goede keuze maar aan de zware kant. De 450w versie is een logischer keuze.
Ik ga er stiekem vanuit dat met een Z87 chipset en i7 zoonlief ergens down the line gaat proberen over te clocken en het systeem niet netjes stofvrij gaat blijven. Dus bewust een enigzins overkill 80+ gold exemplaar gekozen wat wel goedkoper is dan de eerder aanbevelingen.

• Evelien22
Cio schreef op zaterdag 5 januari 2019 @ 12:32:
[...]

Ik ga er stiekem vanuit dat met een Z87 chipset en i7 zoonlief ergens down the line gaat proberen over te clocken en het systeem niet netjes stofvrij gaat blijven. Dus bewust een enigzins overkill 80+ gold exemplaar gekozen wat wel goedkoper is dan de eerder aanbevelingen.
zal het eens vragen ik heb er nog niet van gehoord 😉

• spokje
Evelien22 schreef op zaterdag 5 januari 2019 @ 12:19:
poehhh tis nog best ingewikkeld...Maar goed hoop dat manlief en zoon er uitkomen. We laten altijd doen maar willen niet zo afhankelijk zijn van dat mannetje. En Hij heeft weinig tijd dus zelf aan de gang. Maar er is best veel waar rekening mee te houden.
Ik snap dat het wat overweldigend klinkt zo op het eerste gezicht, maar het valt heel erg mee. De voeding is zeg maar het kastje die alles van stroom voorziet. Dat betekent wel dat je de oude er dus uit schroeft en de nieuwe plaatst. Dus de stekkers van alles wat uit de voeding komt moeten los. Op de nieuwe voeding zitten dezelfde soort stekkers die moeten weer op dezelfde plek. Dus als je alles goed documenteert waar waar zit en alles goed vastdrukt, kan het eigenlijk niet mis gaan.

Als ik jou/jullie was zou ik even op Youtube intypen: computer voeding vervangen. Kijk even een paar verschillende filmpjes, dan snap je het principe veel beter.

Een paar aandachtspunten waar je op moet letten bij het aansluiten:

- Op de oude videokaart zit ook een aansluiting voor extra stroom uit de voeding, dit is vaak een 6-pinnetjes aansluiting, het kan zijn dat jullie nieuwe videokaart een 8-pinnetjes aansluiting heeft. Die zit ook wel op je nieuwe voeding. Zonder deze stekker doet je nieuwe videokaart niets, dus vergeet die niet als je na het vervangen van de voeding en het plaatsen van de nieuwe videokaart deze aansluit.

- Het is slim om vast de videokaart drivers te de-installeren (In Windows) voordat je de voeding en videokaart vervangt. Je oude videokaart is van AMD en de nieuwe van Nvidia, die werken dus niet onder dezelfde softwareaansturing. Je kunt de AMD (catalyst) drivers gewoon de-installeren vanuit software (apps) onder instellingen in Windows. Deze software moet er eerst vanaf, voordat je nieuwe drivers kunt installeren.
Nieuwe drivers (voor de Nvidia 1060 kaart) download je vanaf: https://www.nvidia.co.uk/...Results.aspx/141217/en-uk

Stappenplan:

- Als je de PC krijgt, gooi je de drivers van AMD (catalyst) eraf
- PC van de stroom en alle stekkers die uit de oude voeding komen loshalen, en even foto's maken bijvoorbeeld van welke je los hebt gehaald. Daarna voeding eruit schroeven met de 4 schroefjes aan de achterkant van de PC.
- Hierna de oude videokaart verwijderen (zoek eventueel op filmpjes over 'Computer videokaart vervangen'. Je kunt ook de oude videokaart eruit halen voordat je de voeding eruit haalt. Dan heb je waarschijnlijk wat meer werkruimte.
- De nieuwe voeding plaatsen en vastschroeven, en alle stekkers aansluiten.
- De nieuwe videokaart plaatsen en de voedingsstekker aansluiten.
- Nieuwe drivers installeren in Windows en gaan met die banaan!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Cio schreef op zaterdag 5 januari 2019 @ 12:32:
[...]

Een 4770 kun je niet overclocken !

@Evelien22 Koop een goede voeding bij dit systeem. pricewatch: be quiet! Pure Power 11 400W 400w is zat

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• Cio

Cio

@Hackus Je kan turbo power limit verhogen, alle cores op de maximale (boost) multiplier locken en de baseclock iets verhogen, maar dat zal je wel geen overclocken noemen. Ik ga de discussie verder niet met je aan, je weet het vast beter.

• Evelien22
@Uszka 220 euro moet het kosten...

Zijn computer nu is een intel i5 4570 3 GHz

en die grafische kaart dan 1060 gtx 6 gb

en een HDD en ssd harde schijf.

voeding en moederbord geen idee heb wel wat foto s.

maar hoe ik die hierbij krijg of moet aflezen weet ik niet zo goed.

[ Voor 77% gewijzigd door Evelien22 op 05-01-2019 14:58 ]

• Evelien22
@Hackus ja we gaan voor een goede voeding we kunnen misschien ook even kijken welke voeding er in de onbruikbare pc zit. Misschien is die al wel beter!

Het is wat allemaal hoor voor een fortnite spelletje ...

• Evelien22
@spokje bedankt voor de uitgebreide uitleg. Vroeger heeeeel vroeger deed mijn man het ook allemaal zelf. Dat is toch wel handig. Hij gaat er vanavond mee aan de slag met mijn zoon samen. De drivers daar hoorde ik ze al over dat lukt wel!
Ik ga er vanuit dat het goed gaat komen.

Bedankt voor alle snelle goede tips etc.

• Uszka
Dat is niets teveel. GTX 1060 erin, andere voeding en een ssd en je zoon kan lekker gamen.

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Evelien22 schreef op zaterdag 5 januari 2019 @ 14:44:
@Hackus ja we gaan voor een goede voeding we kunnen misschien ook even kijken welke voeding er in de onbruikbare pc zit. Misschien is die al wel beter!

Het is wat allemaal hoor voor een fortnite spelletje ...
Kleine kans, de voeding die ik noem is net uit. qua prijs valt dat wel mee. 1060 kun je ook nog met 3GB kopen
en is dan nog stukken beter dan de R9 270.

[ Voor 3% gewijzigd door Hackus op 05-01-2019 15:01 ]

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• Evelien22
Uszka schreef op zaterdag 5 januari 2019 @ 14:59:
[...]

Dat is niets teveel. GTX 1060 erin, andere voeding en een ssd en je zoon kan lekker gamen.
dat is fijn! ik heb er wel oog voor dus 😉...wel marktplaats maar we wagen de gok. Ben al dagen bezig me te verdiepen in de materie. Vanavond gaat het gebeuren dan gaan we hem halen en open maken. Voeding komt denk ik later deze week. Even kijken wat er in die andere zit maar dan zetten we dat later er nog wel in. Er moet natuurlijk morgen gegamed worden zit al maanden op zijn ipad met veel frustratie nadat hij die mooie videokaart aangeschaft had en eigenlijk het liefst fortnite speelt.

ssd kunnen we misschien over zetten maar we weten niet waar die hardware ban precies aan gekoppeld zit dus misschien beter nieuwe kopen.

harde en dure leerschool hij zal nooit meer cheaten al heeft hij zijn eigen versie van het verhaal ;-)

[ Voor 13% gewijzigd door Evelien22 op 05-01-2019 15:10 ]

• Evelien22
Hackus schreef op zaterdag 5 januari 2019 @ 15:01:
[...]

Kleine kans, de voeding die ik noem is net uit. qua prijs valt dat wel mee. 1060 kun je ook nog met 3GB kopen
en is dan nog stukken beter dan de R9 270.
De 1060 hebben we al dus die hoeft niet gekocht die voeding komt wel goed! is te i
overzien. Alleen hebben we die dan pas over een paar dagen in huis ....en hij moet wel al getest worden denk ik.

Iemand nog tips waar we een goede Windows versie kunnen aanschaffen?

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Evelien22 schreef op zaterdag 5 januari 2019 @ 15:07:
[...]

De 1060 hebben we al dus die hoeft niet gekocht die voeding komt wel goed! is te i
overzien. Alleen hebben we die dan pas over een paar dagen in huis ....en hij moet wel al getest worden denk ik.

Iemand nog tips waar we een goede Windows versie kunnen aanschaffen?
Prima, dat wist ik niet. Qua OS wordt bijna nooit besproken hier. via categorie: Besturingssystemen kun je dat vinden, weet niet of er nu OS opzit of dat je alles nieuw wilt. Vaak komen er reacties van goedkope Keys, maar dat raad ik niet aan.

• spokje
Evelien22 schreef op zaterdag 5 januari 2019 @ 14:46:
@spokje bedankt voor de uitgebreide uitleg. Vroeger heeeeel vroeger deed mijn man het ook allemaal zelf. Dat is toch wel handig. Hij gaat er vanavond mee aan de slag met mijn zoon samen. De drivers daar hoorde ik ze al over dat lukt wel!
Ik ga er vanuit dat het goed gaat komen.

Bedankt voor alle snelle goede tips etc.
Graag gedaan :) oh dan komt het wel goed. Het is op zich hetzelfde als vroeger, alleen misschien zitten de stekkertjes net ergens anders en een paar erbij :-) succes!

Edit: En laat wel even weten als het gelukt is, dat vinden wij ook leuk 8)

[ Voor 6% gewijzigd door spokje op 05-01-2019 17:28 ]

• Evelien22
Ja hoor ik laat het zeker weten.

In de andere pc zit een sha-450-12eup voeding ook niet zo nieuw meer als ik er even op Google.

Word dus een ander.

• Uszka
Evelien22 schreef op zaterdag 5 januari 2019 @ 19:05:
In de andere pc zit een sha-450-12eup voeding ook niet zo nieuw meer als ik er even op Google.

Word dus een ander.
Zeker niet hergebruiken. Is niets beter dan een B700.

• Evelien22
Pc opgehaald gtx 1060 6 gb erin gezet en drivers erop gezet dat draait. Zoonlief is al lekker aan het gamen. Ik ga even de voedingen bekijken die jullie geadviseerd hebben en er eentje bestellen dan kan die er ook snel op. We twijfelen nog of we HDD en of ssd over moeten zetten. Dan moet er ook een nieuwe windows versie op. Voorlopig is het misschien prima even paar dagen bekijken hoe de tevredenheid is ;-)

Bedankt!
Pagina: 1