Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slaapje
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 09:21
Ik zoek een?
Nieuwe receiver

Wat is je budget?
Tot een max van €500

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Momenteel heb ik een Onkyo receiver die in deze set zat https://tweakers.net/pric...10/onkyo-ht-s9405thx.html. Vanwege het ontbreken van onder andere 4K en HDR wil ik de receiver vervangen. Ik heb een tweetal receivers gevonden die ik interessant vind en ben voornamelijk benieuwd of ik nou ergens op in lever of niet. Ook zie ik tussen de twee receivers niet erg veel verschil, afgezien van het formaat. Ik vraag me af of ik dingen over het hoofd Je of niet.

De apperaten die er op aangesloten worden zijn als volgt:

Philips 55POS9002 oled
PlayStation 4
Chromecast
NUC mediacentre.

Wat heb je zelf al gevonden?
Ik heb geen voorkeur voor merk, heb wel graag warm geluid. De opstelling die ik heb staan is een 3.1 opstelling met de boxen die werden meegeleverd bij de Onkyo set. Ik luister erg veel muziek via de Chromecast en Spotify. De volgende twee opties heb ik op het oog.

Denon X2500H
Marantz NR1509

Alvast dank

[ Voor 11% gewijzigd door Slaapje op 05-01-2019 09:59 ]

To dare is to do

Beste antwoord (via Slaapje op 05-01-2019 20:34)

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09:20

JvS

Ik heb hem zelf ook

Slaapje schreef op zaterdag 5 januari 2019 @ 12:41:
@JvS Ik zag toevallig dat jij de Marantz hebt beoordeeld hier op Tweakers. Ben je er nog steeds positief over?
Ja, maar ik beoordeel dan vooral hoe hij eruit ziet, en of de spotify functionaliteit goed is. Ik ben van mening dat alle normale versterkers (beide versterkers uit je startpost zijn normaal) goed klinkende versterkers zijn.

Ik heb deze gekozen omdat ik een platte receiver wil en ik front-audio pre-outs nodig heb met mijn (ietsje complexe) setup. Ik gebruik deze receiver dus als voorversterker voor de normale frontspeakers en heb daarvoor een actief speakersysteem.

De Denon heeft een iets betere audio calibratie versie, maar dat gebruik ik toch niet (mijn advies, gebruik de instelling L/R bypass bij muziek luisteren of gebruik het niet, dan wordt je subwoofer netjes automatisch geintegreerd en afgeregeld en wordt je geluid uit je speakers niet aangetast). Dat zou de enige reden zijn om de Denon te kiezen.

[ Voor 9% gewijzigd door JvS op 05-01-2019 13:11 ]

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malt007
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 07-10 16:17
Je speakers bepalen voor 99% de klank dus zou mijn receiverkeuze daar niet vanaf laten hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arthurky
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 21-11-2020
De Denon en de Marantz hebben algemeen dezefde specificaties. De Denon X2500H heeft wel een 7.1 setup mogelijkheid waarbij de Marantz NR1509 maar tot een 5.1 mogelijkheid kan gaan. Waarschijnlijk is dit geen groot probleem voor je op dit moment omdat je een 3.1 setup hebt.

Zelf heb ik een Denon met een 5.1 opstelling van Canton waar ik zeer tevreden over ben. De app zit misschien wat complexer in elkaar.

Bij Marantz heb ik geen ervaring.

Zoals hierboven al geschreven is het inderdaad zo dat de speakers veel van de kwaliteit van het geluid afhangen. Als je een warmer geluid wilt, zijn houten speakers meestal beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 08:44

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Kijk eens in de pricewatch en filter dan op de belangrijk opties. Ik doe het zo:
  1. Aantal nu benodigde HDMI-aansluitingen; minimaal + 1, waarbij het gaat om HDMI 2.x (2.0a, 2.0b of 2.1) met HDCP 2.2 → zo ben je voorbereid op de aanschaf van een nieuw apparaat en zorg je er meteen ook voor dat alle huidige standaards worden ondersteund.
  2. Aantal nu benodigde speakerkanalen én hoger. Dus niet alleen 5.1, maar ook 7.1, etc. (7.1 kan namelijk ook prima 5.1 afspelen; 5.1.4 ook prima stereo) en wat voor geluidsfilters: Dolby Digital, DTS HDMA, en Atmos bijv.
  3. Aantal overige aansluitingen zoals RCA (tulp) en optisch. Kijk dus goed naar de apparaten die er op aangesloten dienen te worden
  4. Belangrijke opties die er voor jou op moeten zitten: 4k, FM, Spotify, HDR, draadloze speakers, DAB+, etc
  5. Extra opties die leuk zijn, maar niet noodzakelijk
  6. Vanzelfsprekend de prijs.
Op 1 t/m 4 vergelijk je in de Pricewatch. Als je dan enkele geschikte modellen hebt gevonden, kijk je naar punt 5. Wat zijn de extra's die elk apparaat biedt. Wat spreekt je het meeste aan?
En als laatste natuurlijk 6. Zijn 2 apparaten gelijk qua vervulling van je wensen? Koop dan gewoon degene die het beste aansluit bij je portemonnee. Weet je het dan nog niet? Kies dan degene die het beste in je interieur past ;)
Een warm geluid wordt niet bepaald door je receiver/versterker (hooguit met equalizer) maar puur door je speakers.

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slaapje
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 09:21
@Malt007 Goed om te weten, dan laat ik het daar zeker niet van af hangen.

@Arthurky Denon heeft zoals ik het zie een wat modernere interface, maar de marantz daarentegen is weer stuk kleiner wat ook een voordeel is in mijn geval. Daarom was/ben ik ook op zoek naar eventuele verschillen, want ik zie ze niet echt.

@Jorgen Bedankt voor de reactie, ik had naar aanleiding van jouw reactie in een ander topic al de pricewatch gevuld, maar dan komen er nog steeds erg veel opties uit. Vandaar dat ik op zoek ben gegaan naar nieuwe modellen die in ieder geval op het gebied van beeld de nieuwste standaarden ondersteunt.

Zoals ik het lees ondersteunen beide die standaarden en doen ze dat ook op alle HDMI poorten.

@JvS Ik zag toevallig dat jij de Marantz hebt beoordeeld hier op Tweakers. Ben je er nog steeds positief over?

To dare is to do

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09:20

JvS

Ik heb hem zelf ook

Slaapje schreef op zaterdag 5 januari 2019 @ 12:41:
Ja, maar ik beoordeel dan vooral hoe hij eruit ziet, en of de spotify functionaliteit goed is. Ik ben van mening dat alle normale versterkers (beide versterkers uit je startpost zijn normaal) goed klinkende versterkers zijn.

Ik heb deze gekozen omdat ik een platte receiver wil en ik front-audio pre-outs nodig heb met mijn (ietsje complexe) setup. Ik gebruik deze receiver dus als voorversterker voor de normale frontspeakers en heb daarvoor een actief speakersysteem.

De Denon heeft een iets betere audio calibratie versie, maar dat gebruik ik toch niet (mijn advies, gebruik de instelling L/R bypass bij muziek luisteren of gebruik het niet, dan wordt je subwoofer netjes automatisch geintegreerd en afgeregeld en wordt je geluid uit je speakers niet aangetast). Dat zou de enige reden zijn om de Denon te kiezen.

[ Voor 9% gewijzigd door JvS op 05-01-2019 13:11 ]

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 08:44

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

@Slaapje houd het dan in elk geval bij de bekende receivermerken: Denon, Marantz, Onkyo, Pioneer, Sony en Yamaha. Als er veel te kiezen overblijft kun je altijd de prijs scherper zetten, of gaan selecteren op leuke extra's en uiterlijk.

[ Voor 4% gewijzigd door Jorgen op 05-01-2019 14:49 ]

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CeesKees
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 10:19

CeesKees

I rest my Kees

Kijk ook eens naar een denon heos avr. Die is nu in de uitverkoop voor 395.

https://www.hifiklubben.n...I6iUu77wl1ZxoCq10QAvD_BwE

[ Voor 66% gewijzigd door CeesKees op 05-01-2019 15:42 ]

| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!

Pagina: 1