Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Combi Zonnepanelen / Warmteventilatiepomp

Pagina: 1
Acties:

• Dexter35
  • Registratie: september 2015
  • Laatst online: 13-02 20:02
Beste community,

Ik zit met een vraag, waar ik online niet uit kom. En misschien dat jullie ervaringen mij kunnen helpen.

Ik woon in een zeer goed geisoleerde nieuwbouwwoning uit 2014. Binnenkort gaat er 6000WP aan zonnepanelen op het dak. Verwachte opbrengst ligt rond de 5000kwh. Eigen verbruik is 4500.

Het huis heeft vloerverwarming en wordt mechanisch geventileerd. Het idee is nu om er een Inventum Spaarpomp bij te hangen.

Heeft iemand ervaring met wat zo'n ding jaarlijks aan stroomverbruik kost en in procenten aan gas bespaart? Dan ik daar eens businesscase op loslaten.

Dank alvast.

• busscherski
  • Registratie: maart 2013
  • Laatst online: 22:25
Zelf heb ik er geen. Maar ik verwacht op jaarbasis zo`n 40 tot 50% besparing in gasverbruik. Voor elke m3 die je bespaart verbruikt de spaarpomp ongeveer 2 tot 2.5 kWh. Dus ga je van 0.72 euro per m3 naar 2*0.21=0.42 of 2.5*0.21=0.525 euro per bespaarde kuub gas. Salderen houdt binnenkort op, maar als je de spaarpomp van je pv overschot stookt is de stroom natuurlijk net iets goedkoper.

Ik vind een Inventum Spaarpomp een mooi product maar vind ze ook vrij duur.

Als de business case belangrijk is en je wat meer ruimte hebt en zelf iets wilt tweaken zou je een Atlantic Explorer 3 200 liter met spiraal kunnen overwegen. Die kost na subdidie 150 euro + wat installatiemateriaal. Als je dat zelf installeert ben je voor 400 euro klaar en verbruik je de hele zomer geen gas.
Warmtepomp boiler gebruiken voor cv ondersteuning

15xQ Cells 310 Full Black, Solax X1 5.0, Atlantic Explorer 3 270 coil

• AUijtdehaag
  • Registratie: oktober 2006
  • Niet online

AUijtdehaag

Oost-west zuid-noord is ook ok

https://www.installatiepr...warmtewinner-vallen-tegen

Voor sww heb je meer aan een atlantic explorer of calypso.
Voor cv neem je een panasonic monobloc of mitsubishi split.
Daar heb je meer aan dan teveel ventileren en daardoor hoge stookkosten met de inventum.

Live PVoutput - Panasonic Hit Kuro/Solar Frontier - 5 kW Mitsubsidie

Apple iPhone XS Red Dead Redemption 2 LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6T (6GB ram) FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Google Pixel 3

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True