Advies aanschaf soundbar

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhySoSrs
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 07-10 15:46
Goedemorgen heren (en dames),

Ik ben trotse eigenaar van een 65 inch oled van LG (2017 model) nu ontbreekt er alleen nog een soundbar.
Nu ben ik zelf helemaal niet thuis in HIFI dus hoop ik op deze manier advies te kunnen krijgen.
Ik wil de set vooral gebruiken voor films en eventueel muziek streamen.
Mijn streven is om een bioscoop ervaring te krijgen alleen weet ik niet of dat haalbaar is, ik heb zelf al wat research gedaan en wil graag dat de soundbar dolby atmos ondersteunt.
Ik kwam zelf op de LG SK10Y uit pricewatch: LG SK10Y
of de Samsung HW-N950 pricewatch: Samsung HW-N950 deze ondersteunt ook nog eens DTS:X.
De HW-N950 kan ik voor 1150 krijgen en de LG SK10Y voor +- 800 met rear speakers.
Nu zit ik er vooral mee is DTS:X de 350 euro meer waard? En moet ik mezelf wel blindstaren op dolby atmos? Want ik zie ook een hoop setjes voor ongeveer het zelfde bedrag alleen ontbreekt daar vaak DTS:X en/of dolby atmos.
Alvast bedankt _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• milkman
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 08-10 15:26
Hoi , ik heb beide gehad.

nadat ik een HW-K950 had terug gebracht vanwege de problemen met de rearspeakers heb ik een LG SK10Y gekocht.

MAAR het geluid daarvan was echt heel slecht. ik weet niet of mijn exemplaar defect was of niet maar de dialogen waren bijna niet hoorbaar en de subwoofer was zeer matig. ik kon de sub voelen trillen maar er zat geen enkele bass in.

ik ben toen 2 weken lang bezig geweest met de supportdesk en het tweaken van de settings maar ik kreeg er niks knaps uit.dus die maar weer terug gebracht.

ik was wat huiverig voor de HW-N950 gezien de vele problemen met de rear speakers van de K950 die ik gehad had maar op ik heb meerdere berichten gevonden waar in gebruikers aangeven dat het over moet zijn met de issues.

dus toch maar weer de samsung HW-N950 gekocht. en ik moet zeggen het geluid is echt heel veel better dan de LG.
goede bass. dialogen veel duidelijker en een veel voller geluid.

hopelijk is de kwaliteit nu better en blijft hij werken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hammetje
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 18:46
Beide samen met een maat van me getest. Zonder enige twijfel was de SAMSUNG qua geluid de betere.

Dolby atmos is leuk, maar jouw woonkamer moet er wel geschikt voor zijn. Atmos geluid werkt via weerkaatsing op het plafond. DTS:X zie ik eerder een grotere standaard worden dan Dolby Atmos.

"Het is pas haute cuisine als het de frituurpan heeft gezien" - @VanRoyal (2021)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mikayu
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 06-10 10:33

Mikayu

.srt

Formaten als Atmos en DTS:X kan je wel vergeten wanneer je een soundbar gebruikt. Leuk dat ze het ondersteunen, maar weergeven gaan ze het echt niet. Atmos is trouwens behoorlijk de standaard op 4K schijfjes. Je wil eigenlijk ook niet werken met reflecties, maar 4 onafhankelijke kanalen aan het plafond

Overigens vind ik het erg veel geld voor een reepje plastic met wat speakertjes erin.
Voor een beetje fatsoenlijke bioscoop ervaring zou ik beginnen met een redelijke 5.1 setup dmv een losse AV receiver en wat speakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TerrorDanny94
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 10-07-2022
Ik heb zelf sony ht-st5000 heeft ook dolby atmos en dts x (met update) zelf zeer over te spreken de sub heeft goede bass en trilt erg hard door huis kamer heen. Zelf mis ik alleen rear speakers wel erg maar als dat niet belangrijk voor je is dan is dit zeker overwegen waard.. Whats hifi is die trouwens verkozen als beste high end soundbar. Ik had hem beluisterd bij de mediamarkt (en direct gekocht ook) overigens had ik daar ook de bose soundtouch, lg sk10y, samsung hwn950 en sonos soundbar beluisterd

Sonos en Bose ontbrak gewoon teveel functies en was prijs erg hoog als je nog is sub los er bij moet kopen
De lg klonkt wel erg goed alleen samsung en sony klonken gewoon veel beter dan lg
Waarom ik geen samsung heb was eigenlijk alleen dat verbindings problemen zijn en dat me vriendin niet nog is speakers achter wil hebben :/

Ben afgelopen zaterdag naar dolby chinema zaal geweest van pathe vond de atmos geluid minder dan mijn sony soundbar.. Kan ook zijn dat aan de film lag (racket ralph breaks the internet) of slecht afgesteld

Ik raad het je aan om zelf te beluisteren

Mijn mening zijn dit de soundbars die je echt moet horen

Sony ht-st5000
Samsung hwn950
Yamaha ysp-5600
Sennheiser AMBEO soundbar (op de IFA 2018 waren mensen al erg enthousiast over de demo die ze gaven) maar is bijna 2x zo duur als hier boven advies prijs van 2500 euro dan moet je denk zelf afvragen of je soundbar wil hebben ivm minimalistisch anders is toch beter om losse speakers en av te kopen (komt pas in mei uit)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
@WhySoSrs Aankoopadviezen doen we in CEA; heb het topic daar naartoe verplaatst.

Verder eens met @Mikayu. Dat een soundbar moderne formaten ondersteund wil nog niet zeggen dat het geweldig klinkt; bij gebrek aan daadwerkelijke speakers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 08-10 21:51
Ik heb deze van LOEWE http://shopping.mercatos....07188.html#delivery_to=NL

https://www.homecinemamag...dividual-sound-projector/
hij is erg goed en this echt alsof je een echt 7.1 systeem hebt. Erg goed geluid, 40 kleine luidsprekers en 2 woofers

Jammer dat deze er niet meer is, je bent er niet mee geholpen maar kwilde het even delen met de rest.

[ Voor 10% gewijzigd door Mel33 op 16-01-2019 12:19 ]

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

Pagina: 1