Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcvos
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 30-05 16:55
De tests die ik kan vinden (zoals die van DodgeReviews) lijken alleen te kijken naar weerstand en voltages van USB kabels. Bestaan er ook tests die kijken naar de duurzaamheid, stevigheid of betrouwbaarheid van die kabels?

De precieze voltages kunnen mij eerlijk gezegd niet zo schelen, maar als een kabel ineens niet meer als USB-kabel wordt herkend omdat de kinderen er een tablet mee hebben opgeladen, dat is voor mij veel relevanter. Ik snap dat een test waarbij een plug ergens duizend keer in en uit wordt getrokken een stuk lastiger uit te voeren is, maar het lijkt me dat dit voor de meeste mensen veel relevanter is dan de precieze voltages op een kabel die vers uit de fabriek komt. Er zal toch wel iemand zijn die er toch iets op heeft gevonden om kabels op hun betrouwbaarheid te beoordelen?

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 18:19

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Ik denk dat het niet zozeer met betrouwbaarheid te maken heeft als een kabel niet meer functioneerd 'als de kinderen er een tablet mee hebben opgeladen'. Ik vermoed eerder dat het probleem ligt bij hoe er met de kabel op dat moment om gegaan wordt en ja ook kinderen kun je leren fatsoenlijke met zaken om te gaan.

En tuurlijk zal er verschil in kabel zitten, in de connectoren verwacht ik minder grote verschillen… en op een gegeven moment zal deze versleten zijn, maar zo als jij het hier schetst zeg ik instrueer die kids beter. ;)

[ Voor 26% gewijzigd door _Dune_ op 05-01-2019 02:28 ]

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcvos
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 30-05 16:55
Ik heb geen idee wat de kinderen verkeerd doen, en ook kabels waar zij niet aan zitten, falen wel eens. Misschien is het wel inherent aan micro-USB dat die connectoren gewoon geen lang leven beschoren zijn, maar ik zou toch verwachten dat sommige kabels wat robuuster in elkaar zitten dan andere.

Een die ik vaak als betrouwbaar aangeraden zie worden, is Anker, maar als ik dan op Amazon kijk, zie ik toch weer erg gemengde reviews waar connectoren soms na een paar maanden blijken te falen. Uiteindelijk heb ik toch graag iets hardere data dan dat.

Het grappige is dat ik ook een crowdfund campaign ben tegengekomen voor een kabel die 15+ jaar mee zou moeten gaan. Dan vraag ik me toch af hoe ze dat voor elkaar gaan krijgen met zo'n gammele micro-USB connector.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dodge_911
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

dodge_911

test wel 'ns wat

(overleden)
Even hierop inhaken (hoewel laat) : hoe wil je dat ik duurzaamheid ga testen?
Je kan niet even een jaar aan gebruik gaan simuleren op een week/maand hé?
Tenminste niet met de budgetten die de meeste reviewers hebben.
Hiervoor zou je een soort van robot moeten bouwen, zoals die dingen in de Ikea die stoelen testen.

Aan teardown reviews hou je meestal een hoop onbruikbaar e-waste over, dus dat wordt 'm ook niet voor de meeste reviewers.

[ Voor 22% gewijzigd door dodge_911 op 19-02-2019 17:47 ]

:: Not an expert, but I play one on YouTube :: Dodgereviews @ Youtube ::

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
mijn ANKER kabeltje (model weet ik even niet uit mn hoofd...) van 2 meter doet het al jaren zonder probleem..
waarbij een kabeltje van bv het kruidvat, action, <vul hier iets in> het na een paar weken niet meer lekker doet..

vaak lijkt die niet goed meer te "klemmen" het stekkertje een beetje aanblijven duwen en het werkt gewoon... ook de laadstroom is prima...

zelfs m'n duidelijk jongere BlitzWolfvBlitzWolf® Ampcore BW-MC6 kabel krijgt al last van slechtere klemming :(

[ Voor 4% gewijzigd door SMSfreakie op 19-02-2019 18:22 ]

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15:19

Croga

The Unreasonable Man

Wij hebben hier het probleem opgelost door magneet-kabeltjes te kopen voor alles.....

Dingen hebben een kleine connector die in het apparaat gaat en een magnetische aansluiting hebben. De kabel heeft een magnetische aansluiting. Kabeltje aansluiten is dus magneten tegen elkaar houden. Magneten los maken en de kabel is los. Resultaat: Connector gaat nooit meer in/uit apparaat dus geen slijtage aan de connector of de telefoon.

Die gaan nu zo'n jaar of 3 mee zonder enige hapering....
Pagina: 1