Nieuwe videokaart aansluitingen.

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Undercovert
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 31-05-2021
Hallo allemaal,

Ik wil mijn RX 580 Aorus 8Gb vervangen voor de Sapphire Vega 64 Nitro+. Nou heb ik nog nooit zelf aan mijn pc gesleuteld en had ik een paar vragen over de aansluitingen.

Mijn huidige RX 580 gebruikt 1x8 pin slot. De nieuwe vega 64 heeft 3x8 nodig. Nu zit er op dit moment maar 1 kabel in mijn pc met een 6+2 aansluiting die dus in de RX 580 gaat. Nu heb ik dus in de doos van mijn PSU nog een kabel gevonden met aan 1 kant NG34 die volgens mij in de PSU gaat, en aan de andere kant van de kabel zitten 2x 6+2 aansluitingen.

Kan ik die gewoon erbij doen zodat ik in totaal 3X6+2 PCIE aansluitingen heb op 2 kabels? Krijgt ie dan voldoende stroom? Of zou ik 3 verschillende kabels moeten hebben al weet ik niet of dat kan op mijn PSU. Ik heb een Seasonic Prime Gold 650W. Is dat genoeg voor een Vega 64 en i7 8700 niet overgeclocked?

Er staat ook dat de Vega 64 3 slots gebruikt, daarmee worden de slots aan de achterkant bedoeld neem ik aan? Het is een flinke kaart. Mijn case is een AC300W van Aorus, hier zou die toch ook gewoon in moeten passen?

Als iemand voor mij zou kunnen bevestigen dat dit allemaal moet werken ben ik zeer gelukkig en kan ik m bestellen. :)

Bij voorbaat dank!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 22:59
Zo zou het idd moeten werken.... als de voeding niet uitvalt. Er zijn gevallen bekend van falende Focus Plus Gold icm Vega 64 en aangezien de Prime Gold een licht opgewaardeerd platform van de Focus Gold heeft is de kans op uitval niet uitgesloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Undercovert
Uszka schreef op zaterdag 5 januari 2019 @ 08:41:
Zo zou het idd moeten werken.... als de voeding niet uitvalt. Er zijn gevallen bekend van falende Focus Plus Gold icm Vega 64 en aangezien de Prime Gold een licht opgewaardeerd platform van de Focus Gold heeft is de kans op uitval niet uitgesloten.
Ah daar had ik nog nooit van gehoord. Heb net op de seasonic website gekeken en er staat alle voedingen van pre january 2018. Nou heb ik mijne eind april 2018 gekocht... Hopelijk heb ik net geluk dan

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Uszka
Kijk ff met welke 4 cijfers het S/N nummer van de voeding begint. Is dat van 1801 (januari 2018) of eerder dan zou je een probleemgeval kunnen hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:14

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

In ieder geval heeft Seasonic hier op het forum aangegeven om een oplossing te bieden aan mensen die tegen problemen aanlopen met hun Focus-achtige voedingen icm bepaalde veeleisende videokaarten. Mocht het fout gaan, neem vooral contact met ze op.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Undercovert
Bedankt beide, dat zal ik zeker doen. Ik zag dat ik een andere kaart 100 goedkoper kan halen die alleen 2x8 pin nodig heeft.

Dus mijn laatste vraag is; maakt het verschil of ik 2 verschillende kabels gebruik voor die 8pins of is 1 kabel waar aan t uiteinde 2x8pins aan zit ook goed genoeg? Zit er verschil in performance of iets dergelijks?

Ziet er een stuk netter uit als ik 1 kabel met 2 aansluitingen kan gebruiken ipv 2 losse kabels die ook nog 1 losse kabel heeft hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 20:58

D4NG3R

kiwi

:)

Undercovert schreef op zaterdag 5 januari 2019 @ 16:34:
Dus mijn laatste vraag is; maakt het verschil of ik 2 verschillende kabels gebruik voor die 8pins of is 1 kabel waar aan t uiteinde 2x8pins aan zit ook goed genoeg? Zit er verschil in performance of iets dergelijks?

Ziet er een stuk netter uit als ik 1 kabel met 2 aansluitingen kan gebruiken ipv 2 losse kabels die ook nog 1 losse kabel heeft hangen.
Het gaat vooral om het spreiden van de belasting over verschillende kabels. Het is aan te raden om 2 kabels te gebruiken, bij voorkeur zonder extra splitters omdat dat zwakke punten zijn.

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uszka
Met 3x 8 pins op de videokaart heb je sowieso 2 kabels nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Undercovert
D4NG3R schreef op zaterdag 5 januari 2019 @ 16:35:
[...]

Het gaat vooral om het spreiden van de belasting over verschillende kabels. Het is aan te raden om 2 kabels te gebruiken, bij voorkeur zonder extra splitters omdat dat zwakke punten zijn.
Ah oke bedankt, ik zal toch eens kijken voor een extra kabel dan.
Pagina: 1