Hallo iedereen,
Dit is mijn eerste post op het forum. Ik heb 2 dagen geleden een nieuw moederbord, processor en werkgeheugen gekocht. Mijn videokaart, hardeschijf en voeding heb ik meegenomen uit mijn oude pc.
Na (voor het eerst in mijn leven) de computer te hebben gebouwd, was ik enorm blij toen hij aanging. Ik kon windows installeren en alles regelen, totdat mijn pc random ging restarten. Dit doet hij soms 3x achter elkaar en soms staat hij maximaal 45 minuten aan nadat hij restart.
De stappen die ik al heb ondernomen na advies:
1. Mijn Bios geupdate
2. Alle drivers geïnstalleerd
3. Mijn moederbord gereset
4. Windows er opnieuw opgezet met verschillende SSD's en HDD's
5. UItgerekend hoeveel Watt mijn pc verbruikt met een calculator. Dit kwam onder de 500W uit.
Mijn specs zijn:
Gigabyte z390 gaming x
i5-9600k
Corsair DDR4 Vengeance LPX 2x8GB 3000
Radeon Sapphire dual-x r9 270x 2 gb (wordt nog vervangen)
Kingston SSD A400 240GB
Seagate Barracuda ST1000DM010 1TB
Seasonic S12II Series 520
Ik hoop dat jullie me verder kunnen helpen! ik ben ten einde raad
Groetjes,
Rik
Dit is mijn eerste post op het forum. Ik heb 2 dagen geleden een nieuw moederbord, processor en werkgeheugen gekocht. Mijn videokaart, hardeschijf en voeding heb ik meegenomen uit mijn oude pc.
Na (voor het eerst in mijn leven) de computer te hebben gebouwd, was ik enorm blij toen hij aanging. Ik kon windows installeren en alles regelen, totdat mijn pc random ging restarten. Dit doet hij soms 3x achter elkaar en soms staat hij maximaal 45 minuten aan nadat hij restart.
De stappen die ik al heb ondernomen na advies:
1. Mijn Bios geupdate
2. Alle drivers geïnstalleerd
3. Mijn moederbord gereset
4. Windows er opnieuw opgezet met verschillende SSD's en HDD's
5. UItgerekend hoeveel Watt mijn pc verbruikt met een calculator. Dit kwam onder de 500W uit.
Mijn specs zijn:
Gigabyte z390 gaming x
i5-9600k
Corsair DDR4 Vengeance LPX 2x8GB 3000
Radeon Sapphire dual-x r9 270x 2 gb (wordt nog vervangen)
Kingston SSD A400 240GB
Seagate Barracuda ST1000DM010 1TB
Seasonic S12II Series 520
Ik hoop dat jullie me verder kunnen helpen! ik ben ten einde raad
Groetjes,
Rik
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 05-01-2019 00:09 . Reden: onvolledig ]