Ik heb gisteravond een mail naar mijn leidinggevende gestuurd die ik niet had willen sturen. Ze was vandaag vrij en dan ziet ze haar mail nooit. Vandaag hoorde ik over de functie e-mail terugtrekken. Dit heb ik gedaan. Ik weet zeker dat ze de e-mail niet gelezen heeft. We hebben beide een Outlookaccount van uiteraard dezelfde werkgever. Kan ik er dan zeker van zijn dat het terugtrekken gelukt is? En wat ziet mijn LG daar uiteindelijk nog van? Ik wil echt niet dat ze de mail leest.
Vraag
Alle reacties
nee zeker weten kan helaas niet. maandag afwachten? als het gelukt is (grote kans) hoor je er niks meer van en anders kan je het nu ook niet meer ongedaan maken.
Kan je nooit zeker zeggen;
Voor hetzelfde geld staat er een forward van haar business-mail naar haar private-mail;
Kan je het wel remote weghalen bij business, maar in private staat het dan nog steeds.
Of ze heeft het bv. vrijdagochtend ontvangen op mobiel, daarna een gebied ingegaan zonder internet (ja, dat bestaat...) en vanavond checked ze - offline - haar mail... dan staat die mail dus ook bij de incoming mail (omdat er geen signaal is verzonden naar haar device om die mail daar weg te trekken; want geen internet, sinds de mail was ontvangen).
Andere optie is dat het bedrijf dagelijks backups maakt van het hele mailverkeer op de server... lijkt me niet dat - als de mail eenmaal verzonden en aangekomen is - dat deze met terugwerkende kracht uit een archief (backup) wordt verwijderd, als die al in de backup zelf was meegenomen.
Was de subject van de mail ook ongewenst (naast de inhoud)?
Want sommige devices / clients tonen bv. altijd de subject in een toast / notificatie (smart watch, mobiel) zonder dat hij geopend hoeft te zijn (en dus de status 'ongeopend' heeft, maar wel degelijk gezien).
Voor hetzelfde geld staat er een forward van haar business-mail naar haar private-mail;
Kan je het wel remote weghalen bij business, maar in private staat het dan nog steeds.
Of ze heeft het bv. vrijdagochtend ontvangen op mobiel, daarna een gebied ingegaan zonder internet (ja, dat bestaat...) en vanavond checked ze - offline - haar mail... dan staat die mail dus ook bij de incoming mail (omdat er geen signaal is verzonden naar haar device om die mail daar weg te trekken; want geen internet, sinds de mail was ontvangen).
Andere optie is dat het bedrijf dagelijks backups maakt van het hele mailverkeer op de server... lijkt me niet dat - als de mail eenmaal verzonden en aangekomen is - dat deze met terugwerkende kracht uit een archief (backup) wordt verwijderd, als die al in de backup zelf was meegenomen.
Was de subject van de mail ook ongewenst (naast de inhoud)?
Want sommige devices / clients tonen bv. altijd de subject in een toast / notificatie (smart watch, mobiel) zonder dat hij geopend hoeft te zijn (en dus de status 'ongeopend' heeft, maar wel degelijk gezien).
[ Voor 33% gewijzigd door b2vjfvj75gjx7 op 04-01-2019 23:42 ]
Wordt een recall automatisch verwijderd dan als je hem nog niet hebt gelezen? Van recalls die ik heb gezien krijg ik de melding als ik de mail wil openen en kan die melding gewoon wegklikken en de mail alsnog lezen.
Maargoed, als ze echt verwijderd worden zie ik ze dus niet, dus dan kan ik het ook niet weten
Maargoed, als ze echt verwijderd worden zie ik ze dus niet, dus dan kan ik het ook niet weten
@Verwijderd Als er van Exchange servers gebruik gemaakt wordt (en ik neem aan dat dat 't geval is) dan mag je er van uit gaan dat 't bericht sneller afgeleverd wordt op een mobile device dan dat jij 't kunt "re-callen" middels je Outlook cliënt.
Je hebt waarschijnlijk ook een berichtje ontvangen dat je verzonden mail niet terug getrokken kon worden voor alle ontvangers?
Je hebt waarschijnlijk ook een berichtje ontvangen dat je verzonden mail niet terug getrokken kon worden voor alle ontvangers?
Boldly going forward, 'cause we can't find reverse
- bron - https://www.itprotoday.co...attempting-recall-messageExchange can only recall a message when it can (figuratively) reach out and grab copies of the offending item from the inboxes of recipients.
That happens beautifully in a computer laboratory where recipients are all in the same Exchange organization and thoughtfully don’t attempt to read the message while we are scrabbling through menus to find the right option to recall the blasted thing.
But today’s email environment is an intensely connected mesh of servers and it is highly likely that a copy might be sent (or forwarded by a rule) to a different email system or even a different Exchange organization.
- tagline - You might get lucky. But don’t be surprised when your recipients have a smug look on their face the next time you meet them.
[ Voor 16% gewijzigd door b2vjfvj75gjx7 op 04-01-2019 23:54 ]
PFSL -> WSS omdat dit over Exchange/Outlook gaat en (nog) niet over persoonlijke financiën en loopbaan
I saw what you did over there...Rukapul schreef op vrijdag 4 januari 2019 @ 23:57:
PFSL -> WSS omdat dit over Exchange/Outlook gaat en (nog) niet over persoonlijke financiën en loopbaan
Dat berichtje heb ik niet gehad! Ze gebruikt haar werk telefoon ook niet in haar vrije tijd en ze opent e-mails pas als ze weer op kantoor is.wimmel_1 schreef op vrijdag 4 januari 2019 @ 23:51:
@Verwijderd Als er van Exchange servers gebruik gemaakt wordt (en ik neem aan dat dat 't geval is) dan mag je er van uit gaan dat 't bericht sneller afgeleverd wordt op een mobile device dan dat jij 't kunt "re-callen" middels je Outlook cliënt.
Sorry, ik kon zo snel niet de juiste categorie vinden.Rukapul schreef op vrijdag 4 januari 2019 @ 23:57:
[mbr]PFSL -> WSS omdat dit over Exchange/Outlook gaat en (nog) niet over persoonlijke financiën en loopbaan[/]
Anders stuur je - binnen een soortgelijk timeframe - een mail naar een betrouwbare collega...
En dan verwijder je het - binnen datzelfde timeframe - remote en vraag je die collega of je 'truukje' heeft gewerkt (desnoods onder het mom van dat je wilde weten wat die recall technologie nu eigenlijk inhoudt).
Kan je iig. rustig slapen tot maandag, als blijkt dat het - bij je collega - wel heeft gewerkt (of je voorbereiden als het niet zo is...).
En dan verwijder je het - binnen datzelfde timeframe - remote en vraag je die collega of je 'truukje' heeft gewerkt (desnoods onder het mom van dat je wilde weten wat die recall technologie nu eigenlijk inhoudt).
Kan je iig. rustig slapen tot maandag, als blijkt dat het - bij je collega - wel heeft gewerkt (of je voorbereiden als het niet zo is...).
Volgens de Office handleiding zou er in plaats van de bewuste e-mail een tekst moeten staan dat de e-mail is ingetrokken. Dus dat de tekst van de e-mail niet meer leesbaar is. Maar denk jij dat het niet zo is? Het gaat om 2 mailadressen in Outlook Exchange bij dezelfde organisatie.VidaR-9 schreef op vrijdag 4 januari 2019 @ 23:47:
Wordt een recall automatisch verwijderd dan als je hem nog niet hebt gelezen? Van recalls die ik heb gezien krijg ik de melding als ik de mail wil openen en kan die melding gewoon wegklikken en de mail alsnog lezen.
Er zijn zo veel variabelen, en zo weinig context / meta-data hier, dat niemand daar een uitspraak over kan doen.Verwijderd schreef op zaterdag 5 januari 2019 @ 00:13:
[...]
Dus dat de tekst van de e-mail niet meer leesbaar is. Maar denk jij dat het niet zo is?
Het zou kunnen dat het werkt, maar het zou ook kunnen dat het niet werkt - kortom; you can't tell.
mijn ervaring is dat indien iemand de email wilde intrekken die aan mij was verzonden ik twee mails kreeg. de originele en een recall email. Recalls worden niet automatisch verwijderd maar alleen indien je de recall email eerst opent, indien je die eerst opent is de originele weg geloof ik
Dit was bij een bedrijf. Het zal aan het programma liggen denk ik.
Dit was bij een bedrijf. Het zal aan het programma liggen denk ik.
[ Voor 35% gewijzigd door LucyLG op 05-01-2019 00:18 ]
# Mail : subject - I hate you, I hope you die! Read more to continue...LucyLG schreef op zaterdag 5 januari 2019 @ 00:17:
mijn ervaring is dat indien iemand de email wilde intrekken ik twee mails kreeg. Recalls worden niet automatisch verwijderd maar alleen indien je de recall email eerst opent
# Recall : subject - Please, ignore the mail send above and open this recall instead.
...wat zullen de meeste recipients doen?
Ik heb zelfde ervaring.LucyLG schreef op zaterdag 5 januari 2019 @ 00:17:
mijn ervaring is dat indien iemand de email wilde intrekken ik twee mails kreeg. Recalls worden niet automatisch verwijderd maar alleen indien je de recall email eerst opent
Ik denk eerlijk gezegd dat voor echte zekerheid er niets anders op zit dan wachten tot maandag helaas.
Sterkte met wachten en ik hoop dat het goed komt voor je!
Hier laats ook een mail ingetrokken, verstuurd aan 5 personen. Alleen van degene die mij attendeerde op een fout heb ik vervolgens van outlook een bericht gehad dat hij niet ingetrokken kon worden.
2 andere die op dezelfde exchange omgeving zitten hadden niks meer in hun inbox staan en 2 andere die met G-suite (google) werken heb ik hierover niet gesproken dus ik weet niet hoe/of die hem ontvangen hebben.
Maar ja, dit is wel een n=1 geval, dus of het altijd zo werkt? Zoals eerder al gemeld zitten er veel variabelen in de keten.
2 andere die op dezelfde exchange omgeving zitten hadden niks meer in hun inbox staan en 2 andere die met G-suite (google) werken heb ik hierover niet gesproken dus ik weet niet hoe/of die hem ontvangen hebben.
Maar ja, dit is wel een n=1 geval, dus of het altijd zo werkt? Zoals eerder al gemeld zitten er veel variabelen in de keten.
[ Voor 13% gewijzigd door GWBoes op 05-01-2019 00:20 ]
nou ik heb met outlook geprobeerd met mijn tweede account en intrekken kreeg ik een email op andere account dat ik wilde intrekken maar meer gebeurde er niet. De originele email stond er nog gewoon ondanks dat ik had aangevinkt in de verzonden email "delete unread copies"
Sowieso word ik altijd argwanend als ik een "message deleted" aantref, waar ooit wel een bericht stond...LucyLG schreef op zaterdag 5 januari 2019 @ 00:23:
nou ik heb met outlook geprobeerd met mijn tweede account en intrekken kreeg ik een email op andere account dat ik wilde intrekken maar meer gebeurde er niet. De originele email stond er nog gewoon ondanks dat ik had aangevinkt in de verzonden email "delete unread copies"
Bv. in WhatsApp gaat je fantasie (over het hoe-en-waarom van het verwijderde bericht) toch parten spelen.
9 van de 10x zal het een tikfout zijn of een onschuldig bericht gericht aan een verkeerd persoon, maar je hoopt natuurlijk op een meer controversiële reden
Was de inhoud van het bericht zo ernstig dan? Dan neem je toch even contact met haar op in plaats van twijfels te hebben of ze het nu wel of niet heeft gelezen.
[ Voor 56% gewijzigd door NotSoSteady op 05-01-2019 00:32 ]
Recall is erg onbetrouwbaar helaas. Bij outlook werkt het niet. Op z'n best opent de ontvanger de recall email/bericht tot intrekken en dan kan je op "ok" klikken...
Ik zou even contact opnemen en open kaart spelen. Hoeft nog niet eens over de inhoud precies te gaan maar je zou wel kunnen zeggen, joh ik schaam me er een beetje voor, maar ik had wat persoonlijke dingen aan mijn hoofd vorige week en ik heb uit ongeduld een beetje een bijterige mail geschreven waar ik eigenlijk niet achter sta als ik er even goed over nadenk. Ik heb de mail ingetrokken en... Nouja verzin de rest maar.
op zn best koop je zijn secretaresse om ;-)
Het gaat hier niet om de inhoud van 't bericht, zelfs niet al zou de TS een liefdesverklaring aan hem/haar verzonden hebben waarbij de huidige partner in de CC was opgenomen. Het gaat meer over het feit dat je zélf na moet denken over de inhoud en geadressereeden voordat je op "SEND" klikt.NotSoSteady schreef op zaterdag 5 januari 2019 @ 00:31:
Was de inhoud van het bericht zo ernstig dan? Dan neem je toch even contact met haar op in plaats van twijfels te hebben of ze het nu wel of niet heeft gelezen.
Once seen, never un-seen
Gegeven de beschrijving van topicstarter is er in mijn ervaring redelijke kans dat het bericht uit de mailbox is verwijderd. Afwachten dus.
De rest van een eventuele oplossing is niet-technisch van aard, maar bouwt voort op dat van de 'recall', namelijk dat het niet de bedoeling was om het bericht (in die vorm) te versturen. Of dat nodig is kun je in persoon actief nagaan maandag, maar mogelijk net zo goed niet.
In een zakelijke omgeving heb je als ontvanger bij een recall daar professioneel mee om te gaan. Het is niet alleen een best effort technische maatregel.
De rest van een eventuele oplossing is niet-technisch van aard, maar bouwt voort op dat van de 'recall', namelijk dat het niet de bedoeling was om het bericht (in die vorm) te versturen. Of dat nodig is kun je in persoon actief nagaan maandag, maar mogelijk net zo goed niet.
In een zakelijke omgeving heb je als ontvanger bij een recall daar professioneel mee om te gaan. Het is niet alleen een best effort technische maatregel.
[ Voor 15% gewijzigd door Rukapul op 05-01-2019 00:46 ]
Het woord Outlook valt erg vaak in dit topic.
Maar is dit niet afhankelijk van de mailserver die je draait? Een gedeelte van onze klanten draait Office365 met mail, maar wij verzorgen ook mail via onze eigen mailserver. Dat kun je op een computer / telefoon best lezen met Outlook of wat anders, maar de spelregels van de server worden gerespecteerd...
Ik zou zo kunnen voorstellen dat dit namelijk alleen werkt als je ook je maildomein aan de duivel verkoopt via MS laat lopen.
Maar is dit niet afhankelijk van de mailserver die je draait? Een gedeelte van onze klanten draait Office365 met mail, maar wij verzorgen ook mail via onze eigen mailserver. Dat kun je op een computer / telefoon best lezen met Outlook of wat anders, maar de spelregels van de server worden gerespecteerd...
Ik zou zo kunnen voorstellen dat dit namelijk alleen werkt als je ook je maildomein aan de duivel verkoopt via MS laat lopen.
Want? Waarom denk je dat dit niet werkt? Voor Outlook werkt deze functie namelijk enkel en alleen in combinatie met Exchange. En dan nog heb je geen 100% zekerheid.LucyLG schreef op zaterdag 5 januari 2019 @ 00:34:
Recall is erg onbetrouwbaar helaas. Bij outlook werkt het niet.
Open dat recall verzoek en de mail wordt verwijderd (mits nog niet gelezen), mits op dezelfde Exchange-omgeving.LucyLG schreef op zaterdag 5 januari 2019 @ 00:23:
[ Voor 42% gewijzigd door CH4OS op 05-01-2019 01:07 ]
Goed punt. Voor de ene email account heb ik geen exchange via microsoft 365. Indien ik een recall krijg op het externe/ontvangende adres gebeurt er helemaal niets.CH4OS schreef op zaterdag 5 januari 2019 @ 01:03:
[...]
Want? Waarom denk je dat dit niet werkt? Voor Outlook werkt deze functie namelijk enkel en alleen in combinatie met Exchange. En dan nog heb je geen 100% zekerheid.
Echter ook tussen outlook/hotmail account werkt het niet zoals je zou willen...intrekken zonder dat de ontvanger er iets van ziet. gewoon praktisch zie ik dat zo gaan. Recall verzoek krijg je de vraag of je akkoord gaat met de recall...
Kortom ik vind het erg onzeker allemaal. Dus toch voor de praktische oplossing gaan ;-)
[ Voor 11% gewijzigd door LucyLG op 05-01-2019 01:09 ]
Klopt, omdat intrekken alleen werkt mits dat gebeurd binnen dezelfde Exchange-omgeving.LucyLG schreef op zaterdag 5 januari 2019 @ 01:06:
Goed punt. Voor de ene email account heb ik geen exchange via microsoft 365. Indien ik een recall krijg op het externe/ontvangende adres gebeurt er helemaal niets.
Ook dit gaat nooit werken. Simpelweg omdat verzenden van e-mail (SMTP dus) vooral een fire-and-forget systeem is.Echter ook tussen outlook/hotmail account werkt het niet zoals je zou willen...intrekken zonder dat de ontvanger er iets van ziet. gewoon praktisch zie ik dat zo gaan. Recall verzoek krijg je de vraag of je akkoord gaat met de recall...
Klopt, zekerheid heb je nooit, want in Outlook kun je weer instellen om recall verzoeken te negeren.Kortom ik vind het erg onzeker allemaal. Dus toch voor de praktische oplossing gaan ;-)
Bij GMail heb je een tijd die je kan instellen hoelang je kan annuleren (max. 30 seconden), maar eigenlijk is dat de tijd waarmee het daadwerkelijk verzenden van het bericht vertraagd wordt.
[ Voor 9% gewijzigd door CH4OS op 05-01-2019 01:11 ]
Dus we zijn het eens dat je eigenlijk met een recall geen zekerheid krijgt, en het om vele redenen niet kan werken (technisch)?CH4OS schreef op zaterdag 5 januari 2019 @ 01:09:
[...]
Klopt, omdat intrekken alleen werkt mits dat gebeurd binnen dezelfde mailomgeving.
[...]
Ook dit gaat nooit werken. Simpelweg omdat verzenden van e-mail (SMTP dus) vooral een fire-and-forget systeem is.
Bij GMail heb je een tijd die je kan instellen hoelang je kan annuleren (max. 30 seconden), maar eigenlijk is dat de tijd waarmee het daadwerkelijk verzenden van het bericht vertraagd wordt.
We zijn het eens, maar dat 'het niet werkt' is te kort door de bocht, waarom dat zo is, heb ik in mijn eerdere post aangegeven.
Het werkt namelijk alleen als de Zon, Maan, je (schoon)moeder en Mars in een rechte lijn staan.
Het werkt namelijk alleen als de Zon, Maan, je (schoon)moeder en Mars in een rechte lijn staan.
[ Voor 28% gewijzigd door CH4OS op 05-01-2019 01:13 ]
ik dacht dat de maan in het zevende huis moest staan en jupiter in lijn moest zijn met mars? Aquarius dus ;-)CH4OS schreef op zaterdag 5 januari 2019 @ 01:12:
We zijn het eens, maar dat 'het niet werkt' is te kort door de bocht, waarom dat zo is, heb ik in mijn eerdere post aangegeven.
En wat denk je nú?LucyLG schreef op zaterdag 5 januari 2019 @ 01:15:
[...]
ik dacht dat de maan in het zevende huis moest staan en jupiter in lijn moest zijn met mars? Aquarius dus ;-)
Nou moet de astronomie handboeken er eens op naslaan ;-)
Ik had verwacht dat je wel .......LucyLG schreef op zaterdag 5 januari 2019 @ 01:19:
[...]
Nou moet de astronomie handboeken er eens op naslaan ;-)
Maar: Om het hier niet verder te laten ontsporen moet TS éérst maar eens gaan praten met de personen welke de mail nu wel ontvangen hebben en dat volgens haar/hem niet hadden mogen doen, toch?
Jaren geleden leerde ik: Als je een boos bericht aan het typen bent, wacht dan met sturen en slaap er nog een nachtje over want de volgende ochtend heb je kans dat je hem gewoon niet wilt sturen.
That being said: Als ze het bericht niet heeft gelezen zal het wel ingetrokken worden ja, maar ze gaat wel argwaan krijgen omdat die persoon natuurlijk wilt weten waarom die is ingetrokken.
ik geloof alleen wel dat ze ten alle tijden het onderwerp te zien krijgen, dus hoop voor jou dat je die wel netjes hebt gehouden.
Sterkte en als je een nieuwe baan zoekt, genoeg Detachering die met spoed mensen zoeken (InWork, Peak-IT, Neomax)
That being said: Als ze het bericht niet heeft gelezen zal het wel ingetrokken worden ja, maar ze gaat wel argwaan krijgen omdat die persoon natuurlijk wilt weten waarom die is ingetrokken.
ik geloof alleen wel dat ze ten alle tijden het onderwerp te zien krijgen, dus hoop voor jou dat je die wel netjes hebt gehouden.
Sterkte en als je een nieuwe baan zoekt, genoeg Detachering die met spoed mensen zoeken (InWork, Peak-IT, Neomax)
Dan maar even een niet technische oplossing;
Het is goed gebruik zakelijk gezien dat als jij iemand opbelt en zegt, ik heb je per ongeluk een email verzonden die niet voor jou bestemd was, kun je die zo spoedig mogelijk ongelezen verwijderen?
Dat de ontvangen van zo'n vraag dat ook gewoon doet. In jouw geval zou ik haar dus absoluut ook bellen. Ik zelf zou er dan vanuit gaan dat dat de beste garantie is dat de email niet gelezen kan worden. Hiermee wordt het geen technisch ja/nee spelletje maar een kwestie van vertrouwen.
Het is goed gebruik zakelijk gezien dat als jij iemand opbelt en zegt, ik heb je per ongeluk een email verzonden die niet voor jou bestemd was, kun je die zo spoedig mogelijk ongelezen verwijderen?
Dat de ontvangen van zo'n vraag dat ook gewoon doet. In jouw geval zou ik haar dus absoluut ook bellen. Ik zelf zou er dan vanuit gaan dat dat de beste garantie is dat de email niet gelezen kan worden. Hiermee wordt het geen technisch ja/nee spelletje maar een kwestie van vertrouwen.
Doe dan tenminste het origineelwimmel_1 schreef op zaterdag 5 januari 2019 @ 01:22:
[...]
Ik had verwacht dat je wel .......
[YouTube: Party Animals - Aquarius (official music video)]
(het originele origineel zal wel uit de musical komen en niet uit de film)
Bedankt voor jullie reacties allemaal! Ik ben blij dat ik jullie kan vertellen dat de functie intrekken werkt. Ik heb mezelf een mail gestuurd en die niet gelezen. De verzonden mail heb ik ingetrokken. De oorspronkelijke mail verdween uit mijn postvak en er kwam een bericht voor in de plaats dat het bericht is ingetrokken. Verder stond er niets!Verwijderd schreef op vrijdag 4 januari 2019 @ 23:32:
Ik heb gisteravond een mail naar mijn leidinggevende gestuurd die ik niet had willen sturen. Ze was vandaag vrij en dan ziet ze haar mail nooit. Vandaag hoorde ik over de functie e-mail terugtrekken. Dit heb ik gedaan. Ik weet zeker dat ze de e-mail niet gelezen heeft. We hebben beide een Outlookaccount van uiteraard dezelfde werkgever. Kan ik er dan zeker van zijn dat het terugtrekken gelukt is? En wat ziet mijn LG daar uiteindelijk nog van? Ik wil echt niet dat ze de mail leest.
Wat een opluchting. Ik kon ook zien hoe lang het geleden was dat mijn leidinggevende online was. Dit was voordat ik de mail stuurde. Echt, dit maakt mij blij! O ja, en voor degenen die het zich afvroegen... in de onderwerpregel stond alleen 'gesprek'. Dit zal zij nog wel te zien krijgen, maar dat is niet zoveel ernstigs
De inhoud is ook niet zo schokkend. Ik was het niet eens op de manier waarop ik word ingewerkt. Donderdag was ik er helemaal klaar mee en toen heb ik die mail gestuurd. Maar vrijdag, toen mijn LG niet werkte, is er juist heel veel ten goede veranderd. Daarom wilde ik dat zij die mail niet meer las. Ik wilde niet klagen over iets wat inmiddels als is opgelost.
Dus bereid je maar vast voor op de vraag: "wat was er met dat mail over 'gesprek'?"Verwijderd schreef op zaterdag 5 januari 2019 @ 15:28:
[...]
Bedankt voor jullie reacties allemaal! Ik ben blij dat ik jullie kan vertellen dat de functie intrekken werkt. Ik heb mezelf een mail gestuurd en die niet gelezen. De verzonden mail heb ik ingetrokken. De oorspronkelijke mail verdween uit mijn postvak en er kwam een bericht voor in de plaats dat het bericht is ingetrokken. Verder stond er niets!
Wat een opluchting. Ik kon ook zien hoe lang het geleden was dat mijn leidinggevende online was. Dit was voordat ik de mail stuurde. Echt, dit maakt mij blij! O ja, en voor degenen die het zich afvroegen... in de onderwerpregel stond alleen 'gesprek'. Dit zal zij nog wel te zien krijgen, maar dat is niet zoveel ernstigs
De inhoud is ook niet zo schokkend. Ik was het niet eens op de manier waarop ik word ingewerkt. Donderdag was ik er helemaal klaar mee en toen heb ik die mail gestuurd. Maar vrijdag, toen mijn LG niet werkte, is er juist heel veel ten goede veranderd. Daarom wilde ik dat zij die mail niet meer las. Ik wilde niet klagen over iets wat inmiddels als is opgelost.
Overigens zou ik een volgende keer je feedback ten eerste niet gelijk geven (eerst even af laten koelen, volgende dag bijvoorbeeld ofzo), en ten tweede F2F aangeven i.p.v. per e-mail. Geschreven tekst mist de toon waarmee je iets zegt. Dat kan soms onbedoeld erg mis lopen, vooral met feedback. En wellicht al helemaal wanneer je er nog maar net werkt
When life throws you a curve, lean into it and have faith!
Toch nog eens opmerken wat hier eerder al geschreven is: jij hebt nu een test uitgevoerd onder gecontroleerde omstandigheden. Je gaat daarbij uit van bepaalde aannames waar je niet zeker van kunt zijn. Spijtig genoeg is er geen enkele garantie dat jouw leidinggevende hetzelfde zal zien als wat je net in je test hebt gezien.
De indicator van online zijn is Skype integratie. Ik kan perfect mijn mails lezen terwijl mijn Skype mij als ofline of away weergeeft met daarbij dat ik al uren of dagen weg ben. Ik hoef hem ook niet in mijn Outlook te lezen. Dat kan ook in onze mobiele oplossingen (helemaal geen Skype integratie) of via OWA (waar ik Skype ook kan uitschakelen).
Bij ons in de firma hebben wij de mogelijkheid om een mail terug te roepen uitgeschakeld. Ook andere mogelijkheden zijn uitgeschakeld zoals het niet mogen forwarden van een kalenderuitnodiging. We doen dit omdat het succes van deze functies simpelweg niet gegarandeerd kan worden en we daarom liever de vraag beantwoorden van waarom we die functionaliteit niet hebben dan waarom een recall niet gelukt is.
De indicator van online zijn is Skype integratie. Ik kan perfect mijn mails lezen terwijl mijn Skype mij als ofline of away weergeeft met daarbij dat ik al uren of dagen weg ben. Ik hoef hem ook niet in mijn Outlook te lezen. Dat kan ook in onze mobiele oplossingen (helemaal geen Skype integratie) of via OWA (waar ik Skype ook kan uitschakelen).
Bij ons in de firma hebben wij de mogelijkheid om een mail terug te roepen uitgeschakeld. Ook andere mogelijkheden zijn uitgeschakeld zoals het niet mogen forwarden van een kalenderuitnodiging. We doen dit omdat het succes van deze functies simpelweg niet gegarandeerd kan worden en we daarom liever de vraag beantwoorden van waarom we die functionaliteit niet hebben dan waarom een recall niet gelukt is.
No keyboard detected. Press F1 to continue.
Dan had een reactie erop dat het is opgelost toch veel sneller geweest.Verwijderd schreef op zaterdag 5 januari 2019 @ 15:28:
[...]
Bedankt voor jullie reacties allemaal! Ik ben blij dat ik jullie kan vertellen dat de functie intrekken werkt. Ik heb mezelf een mail gestuurd en die niet gelezen. De verzonden mail heb ik ingetrokken. De oorspronkelijke mail verdween uit mijn postvak en er kwam een bericht voor in de plaats dat het bericht is ingetrokken. Verder stond er niets!
En dan weet ze dat je donderdags er een beetje klaar mee was, so what? Er is dus ruimte voor verbetering; als leidinggevende zou ik dan alsnog willen weten waar je je dan aan ergerde, zodat een en ander verbeterd kan worden. Niets mis mee, toch?
Als het een beetje leidinggevende is niet hoor. Als iemand niet wil dat ik een mail lees, dan ga ik het er niet meer over hebben. Klaar.LankHoar schreef op zaterdag 5 januari 2019 @ 17:03:
[...]
Dus bereid je maar vast voor op de vraag: "wat was er met dat mail over 'gesprek'?"
With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......
Ja dat is waar Rukapul, maar ik denk dat de meeste mensen (en dus ook leidinggevenden) toch buitengewoon nieuwsgierig worden van zo'n mail met opvolgende recallnotificatie, hem toch gaan lezen, en dan toch emotioneel en inhoudelijk geraakt worden door de inhoud.
Paar honderdduizend jaar evolutie voor het zeer fijnsnarig afstemmen van ons emoties-en-bedoelingen-en-vooral-betrouwbaarheid-bij-anderen-detecteren-instrument vlak je niet zomaar even uit - zelfs niet door een Verlichting waarbij we dan geacht worden ons 'verstand' (whatever that is) te gebruiken.
De realiteit is dus dat er welzeker en met grote prioriteit naar zo'n mail gekregen wordt omdat niets zo aantrekkelijk is als een lekker sappig mals hapje office-drama op de maandagochtend ;-)
Paar honderdduizend jaar evolutie voor het zeer fijnsnarig afstemmen van ons emoties-en-bedoelingen-en-vooral-betrouwbaarheid-bij-anderen-detecteren-instrument vlak je niet zomaar even uit - zelfs niet door een Verlichting waarbij we dan geacht worden ons 'verstand' (whatever that is) te gebruiken.
De realiteit is dus dat er welzeker en met grote prioriteit naar zo'n mail gekregen wordt omdat niets zo aantrekkelijk is als een lekker sappig mals hapje office-drama op de maandagochtend ;-)
Dan zijn het prutsers van leidinggevende. Want dit levert niets op. Je kunt er ook niets meer mee. Je hebt er dan last van terwijl je er niets mee kan. Niet aan beginnen dus. Is veruit het handigste.Znorkus schreef op zaterdag 5 januari 2019 @ 18:19:
Ja dat is waar Rukapul, maar ik denk dat de meeste mensen (en dus ook leidinggevenden) toch buitengewoon nieuwsgierig worden van zo'n mail met opvolgende recallnotificatie, hem toch gaan lezen, en dan toch emotioneel en inhoudelijk geraakt worden door de inhoud.
(
With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......
Ik zou dan juist bijzonder nieuwsgierig worden...menn0 schreef op zaterdag 5 januari 2019 @ 14:37:
(...) Het is goed gebruik zakelijk gezien dat als jij iemand opbelt en zegt, ik heb je per ongeluk een email verzonden die niet voor jou bestemd was, kun je die zo spoedig mogelijk ongelezen verwijderen?
Dit inderdaad. Als ik een mail krijg waardoor ik uit mijn slof schiet wacht ik alitjd even een paar uur voordat ik reageer. Anders ga je de email volgooien met emoties. = niet handig!LankHoar schreef op zaterdag 5 januari 2019 @ 17:03:
[...]
Dus bereid je maar vast voor op de vraag: "wat was er met dat mail over 'gesprek'?"
Overigens zou ik een volgende keer je feedback ten eerste niet gelijk geven (eerst even af laten koelen, volgende dag bijvoorbeeld ofzo), en ten tweede F2F aangeven i.p.v. per e-mail. Geschreven tekst mist de toon waarmee je iets zegt. Dat kan soms onbedoeld erg mis lopen, vooral met feedback. En wellicht al helemaal wanneer je er nog maar net werkt
Pagina: 1