Ik ben van plan mijn router weg te gaan doen en een pc met Windows server 2016 te gaan gebruiken voor deze taken. Ik krijg de dns en de dhcp prima voor elkaar alleen het internet via de pppoe is een probleem. Ik heb internet van Helden van nu via de glasvezel. Ik heb keurig van hun de gegevens van de pppoe gekregen. Ik krijg de verbinding ook keurig tot stand alleen als ik via de internet Explorer op server 2016 het internet op ga dan kan hij de pagina niet weer geven. Doe ik dit zelfde op een Windows 10 pc dan kan ik er wel internet pagina's mee opzoeken. Zit er misschien iets dicht in Windows server 2016? Sluit ik de server aan op mijn router dan krijg ik wel gewoon pagina's te zien op de server. Wie kan mij hier mee helpen of vertellen wat ik verkeert doe.
Vraag
Beste antwoord (via rens-br op 07-01-2019 21:45)
Ik heb de oplossing voor het probleem ook al. Bleek aan de onboard netwerk kaart te liggen. Ik heb er een intel netwerk adapter ingezet en alles werkte in 1 keer met de pppoe
Alle reacties
Misschien heb je hier wat aan: https://social.technet.mi...in-rras?forum=winserverPN of https://social.technet.mi...in-rras?forum=winserverPN
Ben niet 100% thuis maar je gebruikt ook de RRAS toch?
Ben niet 100% thuis maar je gebruikt ook de RRAS toch?
[ Voor 54% gewijzigd door HKLM_ op 04-01-2019 23:24 ]
Cloud ☁️
Pppoe is daarnaast het minst veilige wat je kan kiezen.
[ Voor 5% gewijzigd door DukeBox op 05-01-2019 11:03 ]
Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.
Gebruik dan in ieder geval een stuk software wat er voor gemaakt is, een kale Windows 2016 server met RAS services en wat NAT geeft erg weinig inzicht in je beveiliging.
Zoals onderstaande pakketten:
PFSense
OPNSense
RouterOS
Sophos UTM
Windows kan wel routeren, maar zoals jij het wilt gebruiken is het eigenlijk niet voor gemaakt, daar had Microsoft voorheen Microsoft Threat Management Gateway voor (TMG)
Zoals onderstaande pakketten:
PFSense
OPNSense
RouterOS
Sophos UTM
Windows kan wel routeren, maar zoals jij het wilt gebruiken is het eigenlijk niet voor gemaakt, daar had Microsoft voorheen Microsoft Threat Management Gateway voor (TMG)
PPPoE is ook niet bedoeld als "veilig", het is een soort van tunnel/encapsulation om een point to point link te leggen, geen VPN verbinding. Ik denk dat je in de war bent met PPTP (VPN).DukeBox schreef op vrijdag 4 januari 2019 @ 23:20:
Pppoe is daarnaast het minst veilige wat je kan kiezen.
i5-14600K | 32GB DDR5-6000 | RTX 5070 - MacBook Pro M1 Pro 14" 16/512
Ik heb het idee dat er iets dicht staat. Waar door ik geen sites te zien krijg. Ik heb alleen maar de manier via pppoe om verbinding te maken via het internet
Zet je firewall eens uitEgbert Jan schreef op vrijdag 4 januari 2019 @ 23:34:
Ik heb het idee dat er iets dicht staat. Waar door ik geen sites te zien krijg. Ik heb alleen maar de manier via pppoe om verbinding te maken via het internet
Cloud ☁️
Ik zou die 2016 bak laten voor wat het is en eens in dit topic kijken en wat moois uitzoeken en opzetten.
Zelfbouw project: Firewall / Router / AP
Zelfbouw project: Firewall / Router / AP
Cloud ☁️
Ik heb de oplossing voor het probleem ook al. Bleek aan de onboard netwerk kaart te liggen. Ik heb er een intel netwerk adapter ingezet en alles werkte in 1 keer met de pppoe
Jaspone schreef op vrijdag 4 januari 2019 @ 23:23:
Ik denk dat je in de war bent met PPTP (VPN).

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.
Pagina: 1