iMessage&FaceTime Activeren op beheerd osX account lukt niet

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• readytoflow
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Ik heb net een 2e hands MB Air gekocht. Deze is bedoelt voor mijn zoontje en vrouw.
Ik heb 3 accounts aangemaakt.
Ik beheerder, vrouw gebruiker, en mijn zoontje met een beheert account.

Hij heeft op zijn telefoon (zonder simkaart :+ ) wat appjes en gebruikt FaceTime en iMessage bij wifi.
Daar heeft hij zijn eigen AppleID voor gekregen.

Ik heb wat restricties ingesteld. Maar hij ik zie zo snel niet iets over iMessage of FaceTime?
daarna heb ik mijn AppleID uitgelogd en die van hem proberen te gebruiken bij beide functies.

Ik blijf echter de melding krijgen dat activeren niet gelukt is? Geen melding over fout wachtwoord o.i.d. Ook geen melding dat de iMessage niet gebruikt mag worden. Enkel dat het niet gelukt is.

Bij mijn account en bij die van mijn vrouw werkt het wel gewoon.

Hoe kan ik dit activeren voor hem zodat hij onder zijn account ook berichten kan ontvangen en versturen en dus ook FaceTime kan gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• readytoflow
  • Niet online
Niemand? Ook nu ik hem gebruiker heb gemaakt en zelfs beheersrechten heb gegeven blijf ik de melding krijgen dat activeren niet is gelukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
@readytoflow Deze twee al eens doorgenomen?
https://support.apple.com/nl-nl/HT201422
https://support.apple.com/nl-nl/HT204408

Trouwens, staan er restricties actief op de iPhone?

[ Voor 17% gewijzigd door WhatsappHack op 06-01-2019 00:22 ]

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SacredRose
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 01-09 13:42
Ik zou even met Applecare bellen als ik jou was. Afhankelijk van hoe het Apple ID van je zoontje is aangemaakt kan het zijn dat hij er bij moet zijn.

Als je zelf wel gewoon in kan loggen op je eigen Apple ID bij imessage of facetime op het apparaat dan lijkt alles bij jou wel in orde te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• readytoflow
  • Niet online
Ja, die heb ik nu beide doorlopen. Geen verschil helaas.
Op de iPhone staan ook restricties, maar berichten, FaceTime mag hij daar gewoon gebruiken. Op zijn iPhone 5S werkt het ook gewoon.

Misschien inderdaad morgen maar eens AppleCare bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geronimous
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 09:49
AppleCare is ook vandaag tot 19:45 open ;)

⚛︎ 1-2-2022 poor Leno

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• readytoflow
  • Niet online
Dat was wel een goed idee... Er zat een blokkade op om vanaf de MBA die applicaties te mogen openen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
readytoflow schreef op zaterdag 12 januari 2019 @ 12:31:
Dat was wel een goed idee... Er zat een blokkade op om vanaf de MBA die applicaties te mogen openen.
Nice :)

Misschien handig om ff te posten hoe je die had ingesteld en weer hebt opgeheven voor als anderen naar ‘t zelfde probleem zoeken. (Voor die zeldzame keer dat de zoekfunctie/Google wordt gebruikt :P)

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• readytoflow
  • Niet online
Ah nee...Zat 'm dus niet in de MBA of 'eigen' iCloud instellingen. Vanuit AppleCare zag de tweede lijn een blokkade om vanaf die MBA connectie met iMessage of FaceTime te maken. Heb nog gevraagd hoe en wat maar zij kon ook niet meer vertellen dan 'er zat een blokkade en nu is 'ie weg'.
Pagina: 1