Advies aanschaf TV slaapkamer

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sfm
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 01-07 11:30
Ik zoek een?
Nieuwe TV voor in de slaapkamer, huidige model betreft een 9 jaar oude 47 inch LG led TV (47LE8500), dus zoek bij voorkeur een 49 of 55 inch model.

Wat is je budget?
Niet echt een budget in gedachten, maar veel meer dan 1000-1200 euro wil ik niet uitgeven.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Digitale TV te kijken (voornamelijk sport, voetbal en F1) en Netflix. Gamen zal ik er niet op doen, PS4 staat beneden in de woonkamer.

Wat heb je zelf al gevonden?
Heb al veel Topics gelezen en bekeken maar zie door de bomen het bos niet meer.

Een OLED leek me eigenlijk wat veel van het goede voor in de slaapkamer, maar doordat er bijna nooit (veel) licht aan is als de TV gebruikt gaat worden begrijp ik dat een IPS paneel eigenlijk al geen aanrader is en ik het beste voor een VA paneel kan gaan?

Een van de opties waar ik dan op uit ben gekomen is een Sony KD-49XF9005 of het 55 inch model hiervan. Qua prijs kom ik dan wel alweer heel dicht in de buurt van een OLED model. Tot morgen -veel tijd om te beslissen heb ik dus niet als ik hiervoor zou willen gaan- zou ik via de ING rentepunten de Philips 55OLED803 kunnen aanschaffen voor 1499 euro met een cashback van 250 euro, kost die netto 1249 euro. Maar wellicht is dit overkill?

In de woonkamer staat overigens een LG Oled 55 inch E7N en daar ben ik erg tevreden over.

Welke vragen heb je hier nog over?
Advies over wat nu een goede/realistische aankoop zou zijn gezien de omstandigheden waarin ik de TV vrijwel altijd zal gebruiken. Doelstelling is daarbij wel dat we met de nieuwe aankoop weer heel wat jaren vooruit kunnen (de 8/9 jaar die het huidige model dienst heeft gedaan zou dus mooi zijn). :)

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 08:44

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Je kunt natuurlijk altijd voor een goedkoper model gaan, maar als je het budget eraan uit wilt geven, past een C8 prima binnen je budget.

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LuisjeNL
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 07:21
Je wilt het geld er aan uitgeven, dus je bent mijn inziens gek als je geen oled neemt (zeker in de slaapkamer)

Check het oled prijzentopic even, simpel belletje naar de winkel en vragen naar de laagste prijs scheelt je knaken

Lichtpuntje...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sfm
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 01-07 11:30
Dank tot zover, OLED lijkt dus de beste optie. Dan is de Philips 55OLED803 toch een interessante optie via de ING rentepunten kost die nu maar 1249 na cashback. Had liever een LG omdat die in de woonkamer prima bevalt maar die ga ik, nu de cashback van LG is afgelopen, voor die prijs niet meer vinden. De Philips actie loopt ook nog maar tot morgen dus veel tijd heb ik niet meer om een knoop door te hakken.

Andere optie die vandaag bij me op kwam is om de TV in de woonkamer te updaten naar een 65 inch OLED en dan de bestaande LG 55E7N te verplaatsen naar boven....gaat natuurlijk meer kosten maar dan ga ik er beneden wel een maatje op vooruit.

Moeilijk, moeilijk....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 08:44

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Groter = beter, toch? :+

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09:20

JvS

Ik heb hem zelf ook

Yep en geld moet rollen :)

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10:28

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Ik zou iig goed kijken of ik een 4K tv wilde of niet (te zij klein prijsverschil uiteraard). Simpelweg omdat digitale TV niet meer is dan Full HD, en netflix meestal ook niet.
Of je moet ook 4K films willen streamen vanaf een NAS ofzo, dan wordt het een ander verhaal.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Pagina: 1