Telefoon Wandcontactdoos vervangen door iets anders

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakie1NL
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 20:22
Situatie:

Huis van 10 jaar oud, niet eerste eigenaar. Tijdens de bouw zijn er in diverse kamers inbouw telefoon wandcontactdoos. Deze worden vanuit de meterkast gevoerd doormiddel van een spliter waarbij een RJ 11 aangesloten kan worden op het modem. Nu had ik toen ik hier kwam wonen nog vaste telefonie, maar gebruiken we al jaren niet meer dus opgezegd. Nu wil ik eigenlijk iets met deze wandcontactdoos mogelijkheden.

Het betreft relatief nieuwbouw en gezien de laagspanning van telefonie zal dat apart lopen van het 230V netwerk. Ik zit zelf te denken aan een inbouw 5 volt USB lader. Alleen die zijn kneiter duur. Opzich eventueel wel de moeite waard, maar ik weet niet hoe ik dit dan vanaf de meterkast gevoerd krijg. Tenzij mijn modem 5 volt meestuurt moet ik ook nog een trafo gaan plaatsen.

Verder kom ik niet qua creatieviteit wat mee te doen.

Wie heeft verder nog een idee wat hier mee te doen? Wie heeft dit ooit al een keer uitgevoerd?

11*310 WP (3410) op ZO (~140°) @ ~41° hoek , Growatt 3000 MTL-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LAD93
  • Registratie: Maart 2016
  • Niet online
Netwerkkabel trekken en afmonteren zodat je er een AP aan kan hangen voor beter WiFi bereik?

per aspera ad astra

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matthijs..
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 06-05 23:31
Wat voor inbouwdozen zitten erachter? en is het netjes met buizen vanaf de meterkast aangelegd? Dan kun je er in principe van alles doorheen trekken. Het is dus maar net of je ergens behoefte aan hebt.
Zo niet: er zijn ook blindplaten te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakie1NL
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 20:22
LAD93 schreef op vrijdag 4 januari 2019 @ 20:45:
Netwerkkabel trekken en afmonteren zodat je er een AP aan kan hangen voor beter WiFi bereik?
Heb centraal een Aruba AP hangen die prima het hele huis dekt. Dank voor het meedenken
Matthijs.. schreef op vrijdag 4 januari 2019 @ 20:47:
Wat voor inbouwdozen zitten erachter? en is het netjes met buizen vanaf de meterkast aangelegd? Dan kun je er in principe van alles doorheen trekken. Het is dus maar net of je ergens behoefte aan hebt.
Zo niet: er zijn ook blindplaten te krijgen.
Betreft huis uit 2006 dus met buizen aangelegd. Normale stopcontacten heb ik echter meer dan zat. Vandaar opzoek naar iets leuks

11*310 WP (3410) op ZO (~140°) @ ~41° hoek , Growatt 3000 MTL-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kabeltjekabel
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 13-02-2021
UTP trekken; patchpanel in de meterkast en RJ-45 materiaal op de muur.

Wat jij voorstelt om 5V vanaf de meterkast te doen gaat niet werken; leidingverliezen zijn veel te groot; telefoonsnoeraders zijn te dun, dus dan krijg je zo'n druppellader voor je telefoon. Normale USB snoertjes hebben al problemen met de grotere laadstromen.

Of je moet het andere aderpaar gebruiken als meetsnoer... Nee dus; vanaf je 5V bron een metertje naar je telefoon (hooguit).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 00:16

DukeBox

Voor je 't weet wist je 't nie

Je kan een USB wall mount charger via PoE plaatsen maar gewoon een RJ45 lijkt mij veel praktischer.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Pagina: 1