firefox opnieuw geinstalleerd; oude data importeren

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twodigits
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 11-10 18:21
Ik heb Firefox na windows installatie opnieuw moeten downloaden. Ik had een backup van Firefox. Nu kan ik wel de bladwijzers van die backup importeren, maar niet de wachtwoorden. Weet iemand hoe ik dat moet doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-09 22:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Hoe ziet je backup eruit? Heb je gewoon je hele data-directory gekopieerd en heet die nu anders dan je nieuwe profiel? Heb je geen Firefox Sync aan staan of toevallig een export gemaakt van Firefox met een bepaalde add-on en moet je die add-on eerst weer installeren?

"Backup" is nogal een algemene term, zeker als je weet dat het op 8000 verschillende manieren kan "exporteren".

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twodigits
mwa ja goede vragen wellicht, maar ik heb de backup zelf niet gemaakt. Ik weet het antwoord op je vragen niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

twodigits schreef op vrijdag 4 januari 2019 @ 20:00:
mwa ja goede vragen wellicht, maar ik heb de backup zelf niet gemaakt. Ik weet het antwoord op je vragen niet.
Dan zou ik even degene bellen die de backup heeft gemaakt? Als je al niet kan vertellen welke data je nu tegenaan zit te kijken, dan wordt het zeer lastig helpen, eerlijk gezegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twodigits
Dat wordt dan alsnog wachten tot maandag, snap dat je me zo niet kunt helpen. Toch bedankt voor zover

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twodigits
Ik denk dat gewoon de hele data directory gekopieerd is als ik het zo zie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Doe even het volgende:

Sluit Firefox af
Ga naar C:\Users\usernaam\AppData\Roaming\Mozilla\Firefox\Profiles
Daar staat een directory, als voorbeeld etvc9w35.default
Kopieer dee directory die daar staat veilig ergens anders (desnoods even op je desktop)
Kopieer dan alle bestanden uit je vorige data-directory in C:\Users\usernaam\AppData\Roaming\Mozilla\Firefox\Profiles[b]etvc9w35.default[/b]
Start Firefox

Kans dat het werkt; aanzienlijk. Werkt het niet, gooi dan C:\Users\usernaam\AppData\Roaming\Mozilla\Firefox\Profiles\ etvc9w35.default weg en zet degene die je hebt veiliggesteld terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 19:41

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Als de backup echter zo'n <random naam>.default is, kan je net zo goed die naast de bestaande zetten en profiles.ini aanpassen om te wijzen naar de andere map. Minder gedoe met eventuele paden die in het profiel staan en dan niet meer kloppen. Want als ik bij de mijne zo even snel zoek in de bestanden in m'n FF profiel, zie ik verwijzingen naar extenties erin staan met het pad naar het profiel.

Dus als je backup foo.default heet en je FF profiel in AppData heet nu bar.default, zet dan foo.default ernaast en pas profiles.ini aan om naar foo.default te wijzen ipv bar.default. Dan heb je ook werkende extenties.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Pagina: 1