Toon posts:

ics werkt niet op client....why!?!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil m'n internet connection delen op een win98 netwerk alles gedaan zoals het hoort (zelfs 2x alles opnieuw geinstalleerd, netwerk dus) op m'n server loopt alles zoals het hoort; alles staat goed ingesteld, en op m'n client staat ook alles goed... Ik heb op m'n client 1x met die client diskette de browser geconfig'd en de andere keren het netzo gedaan als in de netwerk faqs staat vermeld; maar het leidde allemaal to niets...
Moet ik iets anders doen met die browsers op de client? of toch iets anders please help!!!

M'n netwerkje bestaat uit:
Server: pI-200mmx WEEEHOOOO! ;)
128mb ram
2x realtek 10mb p/s
client: amd duron 650@950
128mb ram
1x realtek 10 mb p/s
Internet verbinding: Adsl basis (mxstream)

Please help me....

PS Met search was nix te vinden wat ik nog niet geprobeerd heb...dus niet daarover lopen B***** aub Dank u

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Krijg je wel een IP van de ingebouwde dhcpserver van ICS?
(die je trouwens ook uit kan zetten zodat je met fixed IPs kan werken, zoek maar eens op je win98SE-CD naar dhcp_off.inf )

Zo ja, kun je wel pingen e.d. maar niet surfen/mailen?

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Topicstarter
hij krijgt gewoon ip adresje(192.168.0.2)...kan hem wel pingen maar niet surfen... |:(

heb het ook geprobeerd met vaste ip maar dat lukte ook niet... :(

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Heb je nog bijzondere dingen ingesteld in de browser (proxies ofzo.. in principe is ICS een NAT- prog dus zou het niet hoeven)?
En wat voor foutmelding krijg je als je wilt emailen / surfen?

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nix xtras ingevoegd op m'n browser (ivm ics) en krijg als enige foutmelding dat 'ie de pagina niet kan vinden...

'kweet het gewoon niet meer....

ik moet bijna een beetje huilen... :'(

Verwijderd

Topicstarter
kheb vandaag weer alles er opnieuw opgezet...maar zonder resultaat... Kan echt niemand me dan helpen?

• GaMeOvEr
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16:20

GaMeOvEr

Is een hork.

Krijg je wel netjes een gateway mee in je ip properties ? ( 9x -> Start -? run -> Winipcfg, NT/2K -> Start -> run -> cmd -> in dos box -> ipconfig /all)

Aannames zijn fataal.

Verwijderd

Topicstarter
Ik krijg wel netjes een ip maar als ik de info vernieuw in winipcfg dan krijg ik het bericht dat de dhcp server niet reageerd... :?

Verwijderd

Ik lees over allemaal mensen die met een wat ouder bakkie en NAT-server;) proberen te maken voor een thuisnetwerk (waarschijnlijk voor ADSL 8-) )
Waarom zo moeilijk doen met Win98 / 2000 :? Ik las ook al een ander topic waarin iemand vermeldde dat het ontzettend traag ging met ICS. Waarom probeer je niet eens te rotzooien met een linux machine. :9
Zelf heb ik een Pentium 75 met 48 MB geheugen, loopt als een trein :) Onder Linux met kernel 2.4 kun je NAT helemaal (en niet op een al te moeilijke wijze) instellen. Verder gebruik ik die bak ook nog eens als fileserver. Gewoon SaMBa meeinstalleren en jekunt mappen delen onder het SMB-protocol net als in Windows (ik heb dna ook wel een 10GB schijf erin gepropt }:O.
Ik hoop dat een paar mensen nu op goede ideeen is gebracht :P

• Roelant
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Op maandag 23 juli 2001 14:52 schreef sicktor het volgende:
Ik krijg wel netjes een ip maar als ik de info vernieuw in winipcfg dan krijg ik het bericht dat de dhcp server niet reageerd... :?
Hmm, als je de DHCP server niet kan vinden, kijk dan eens of je een van de volgende IP's kan pingen:

192.168.0.1
192.168.1.1

Eén van de twee is namelijk als het goed is je DHCP server (uit je eerdere berichtjes af te leiden verwacht ik de eerste) en als je die niet kan pingen kan je daar natuurlijk moeilijk een IP van krijgen, laatstaan de internet verbinding van die computer gebruiken.

Waarschijnlijk krijg je dus ook een timout bij beide IP's... Wat je dan even kunt proberen is alle netwerkprotocollen te verwijderen en weer opnieuw te installeren nadat je opnieuw bent opgestart.
Pagina: 1