Toon posts:

17" Monitor, wie wat hoe waar en waarom?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste mede-tweakers,

Ik ben op zoek naar een goede 17" monitor, en ik heb dus geen flauw idee, wat nou goed is, of wat nou goede merken daarvoor zijn. Ik weet hoe hoger de resolutie met hoger aantal Hz hoe beter natuurlijk, maar daar houdt het dan ook meteen mee op.

Voornamelijk gebruik ik mijn monitor voor 2D spul, zoals gewoon surfen enzo, maar af en toe ook 3D, voor landschappen renderen etc. Ik ben gewoon op zoek naar een goede kwaliteits monitor voor een redelijke prijs.. Wie kan mij helpen?

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
licht natuurlijk aan de prijsklasse waarin je zit. een Eizo 17" voor 1300 of een LG 17" van 700 piek, zelfde grote, ander prijsje.

specs

Verwijderd

Topicstarter
Nou ik wil eigenlijk in de Prijsklasse 700-900 piek blijven... :)

• jms
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 24-11-2025

jms

A702HT Vision Master Pro410

Prima monitor, kost 915 piek

Verwijderd

iiyama

mooi en goed :) ook niet erg duur dacht ik

Verwijderd

ik heb hier een philips 107S voor me staan, prima monitor... wat die kost weet ik verder niet maar geeft alles perfect weer... nou suc-6 verder... adios

• maratropa
  • Niet online
kijk es in de pricewatch naar geschikte kanidaten (iiyama, Lg, nec, mag, CTX etc.)
en ga es op het net naar reviews zoeken.
staan er een hoop. En veel oude topics gaan over schermen...

specs

• seq_uence
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 01-08-2024
Ik heb al een tijdje een Philips 107S en sinds kort ook een LG 795 FT+. Nou ik wil dus niet meer achter die Philips zitten, zo'n verschil in beeldkwaliteit. Maar goed dat mag je ook niet vergelijken omdat er andere technieken worden gebruikt.

Donec eris felix, multos numerabis amicos

Verwijderd

Maar wat zijn dan goeie technieken?!

Verwijderd

wat voor vershillende technieken ZIJN er dan?!

Verwijderd

Ik heb een iiyama 9017t met zo,n super beeld buis ik heb hem nu ruim 2jaar en ik vind het nog steeds een genot om naar te kijken :)
M'n volgend monitor wordt dus weer een iiyama alleen dan ga ik voor de 19 inch. :)

Groetjes en veel plezier met je nw te kopen monitor

Mzzl,

Wim :)

• maratropa
  • Niet online
technieken hmmm....Je hebt bolle shadow mask schermen, Platte triniton schermen met damper wires, maar ook platte zonder, schermen die net doen alsof ze plat zijn, verschillen in dot pitch, er wordt met coatings gesmeten en over spec's gelogen.
ik ben zelf ook af en toe in de war.
Ga es kijken bij een winkel...

specs

Pagina: 1