Hoi,
De fan van mijn videokaart is verrot, op lagere snelheid ratelt ie enorm, en schiet niet vanzelf in een hogere snelheid. Helemaal schoongemaakt, lap stof eruit, maar het mocht niet helpen.
Ventilator vervangen kan volgens mij niet, dus er moet een vervangende in.
Het gaat om de:
Club 3D Radeon HD 4850 1GB
pricewatch: Club 3D HD 4850 1GB GDDR3 PCI-E
Desktop is al oud (2009), tijd voor een nieuwe, maar ik zoek voorlopig een vergelijkbare goedkope vervanger.
Ik snap alleen de specs niet helemaal als ik op Tweakers vergelijk met goedkope 1GB alternatieven
Valt me op dat mijn oude een GDDR3 heeft ipv DDR3
Tevens is groter:
de Geheugensnelheid (DDR)
Geheugen Busbreedte (64 vs 256 bit ??)
Rekenkernen (160 vs 800x)
Nu heb ik geen idee wat dit inhoud
Zie volgende link, met die van mij ertussen
https://tweakers.net/pric...are/491171;241901;281763/
Graag wat uitleg en een aankoopadvies.
Verdere info:
Desktop
AMD Phenom II X4 955 3.2 GHz
4,5 GB RAM
Nog dagelijks in gebruik voor browsen, steamen, muziek, maar ook soms oudere spellen zoals nu bijvoorbeeld Need for speed Hot Pursuit (2010) en Assassins Creed 3
2 schermen in gebruik VGA en DVI, en op HDMI stream ik via kabel een film of spel naar de TV
De fan van mijn videokaart is verrot, op lagere snelheid ratelt ie enorm, en schiet niet vanzelf in een hogere snelheid. Helemaal schoongemaakt, lap stof eruit, maar het mocht niet helpen.
Ventilator vervangen kan volgens mij niet, dus er moet een vervangende in.
Het gaat om de:
Club 3D Radeon HD 4850 1GB
pricewatch: Club 3D HD 4850 1GB GDDR3 PCI-E
Desktop is al oud (2009), tijd voor een nieuwe, maar ik zoek voorlopig een vergelijkbare goedkope vervanger.
Ik snap alleen de specs niet helemaal als ik op Tweakers vergelijk met goedkope 1GB alternatieven
Valt me op dat mijn oude een GDDR3 heeft ipv DDR3
Tevens is groter:
de Geheugensnelheid (DDR)
Geheugen Busbreedte (64 vs 256 bit ??)
Rekenkernen (160 vs 800x)
Nu heb ik geen idee wat dit inhoud
Zie volgende link, met die van mij ertussen
https://tweakers.net/pric...are/491171;241901;281763/
Graag wat uitleg en een aankoopadvies.
Verdere info:
Desktop
AMD Phenom II X4 955 3.2 GHz
4,5 GB RAM
Nog dagelijks in gebruik voor browsen, steamen, muziek, maar ook soms oudere spellen zoals nu bijvoorbeeld Need for speed Hot Pursuit (2010) en Assassins Creed 3
2 schermen in gebruik VGA en DVI, en op HDMI stream ik via kabel een film of spel naar de TV