Waarom een strontkleur? (Tweakers Hero-abonnees)

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Bitmaster
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 04-08 19:25

Bitmaster

Hardcore Tweaker

Topicstarter
Het T-logo dat Hero-abonnees naast hun naam krijgen is vernieuwd. Ik vind het nu alleen een soort strontkleur hebben (donkergeel/lichtbruin). Het ziet er nu een beetje uit als een straf. Of alsof je +0 krijgt. De kleur wijkt ook af van alle andere kleuren op de site.

Ik stel voor om dat T-logo dezelfde kleur geelgroen te geven als die in het Tweakers logo zelf, of iets groener zoals de "Alles"-knop boven deze post.

[ Voor 15% gewijzigd door Bitmaster op 04-01-2019 17:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dec0de
  • Registratie: Oktober 2017
  • Niet online
of zoals het vorige logo, ik vind het ook een beetje lelijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 07:08

Oekol

waka waka hey hey

Tweakers is toch rood, waarom dan niet rood eigenlijk? Zal mooi staan op 't forum grijze achtergrond en dan rood logootje.

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blerp
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

Blerp

I exist out of spite

Leoon. schreef op zaterdag 5 januari 2019 @ 15:52:
Tweakers is toch rood, waarom dan niet rood eigenlijk? Zal mooi staan op 't forum grijze achtergrond en dan rood logootje.
Een rood schildje zeg je? :+

Insert vies grapje hier

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oekol
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 07:08

Oekol

waka waka hey hey

Blerp schreef op zaterdag 5 januari 2019 @ 15:53:
[...]

Een rood schildje zeg je? :+
Ja mooi haha, :o

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blerp
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

Blerp

I exist out of spite

Denk dat het niet per se een strontkleur is, maar dat goudkleurig de bedoeling is. Supporters zijn zilver, Hero goud, echter door de shading wat het wat donkergelig uit.

Nou is goudkleurig op een beeldscherm altijd wat lastig, zeker omdat je glans lastig weer kunt geven in een klein plaatje. Het rode schildje van Elite is ook donkerder geworden, maar het past allemaal weer wel in de subtiele kleurenoverhaul van Tweakers. Zo zijn de tags bij nieuwsberichten donkergrijs, de moderaties van reacties op de FP lijken wat donkerder en de buttons bovenaan het topic voor 'Alles', 'Posts met afbeeldingen' etc zijn ook wat donkerder.

Ik verwacht dat het design wat meer de rustieke richting op gaat en de schreeuwerige kleuren wat minder gaan worden. Nu wijkt het nog wat af van sommige andere kleuren op de site, maar het lijkt me niet mogelijk om alles in 1x helemaal om te gooien.

Insert vies grapje hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bitmaster
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 04-08 19:25

Bitmaster

Hardcore Tweaker

Topicstarter
Leoon. schreef op zaterdag 5 januari 2019 @ 15:52:
Mee eens, maar zoals Blerp al aanhaakt, de Elite-abonnees krijgen al een rode schild. Dus rood is al een soort van in gebruik. :P
Lets find it schreef op zaterdag 5 januari 2019 @ 15:50:
of zoals het vorige logo, ik vind het ook een beetje lelijk!
Die vorige was inderdaad wel goed te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Ik vond die groene ook mooier :)

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 25-09 16:49

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

We hebben gekozen voor glorieuze goudkleurige logo's voor Hero-abonnees omdat de groengele kleur uit ons logo slecht werkt op een lichte achtergrond. Je krijgt dan een onbestemde kleur die lijkt op het product van een zuigeling :P .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Femme schreef op maandag 7 januari 2019 @ 16:07:
We hebben gekozen voor glorieuze goudkleurige logo's voor Hero-abonnees omdat de groengele kleur uit ons logo slecht werkt op een lichte achtergrond. Je krijgt dan een onbestemde kleur die lijkt op het product van een zuigeling :P .
Welke heiden heeft nog een lichte achtergrond in 2019? :o

Ik vind het helaas ook echt een poepkleur.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zvennn
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08-04 12:52
Blerp schreef op zaterdag 5 januari 2019 @ 16:05:
Denk dat het niet per se een strontkleur is, maar dat goudkleurig de bedoeling is. Supporters zijn zilver, Hero goud, echter door de shading wat het wat donkergelig uit.
Dit is exact de bedoeling: Zilver, Goud en Tweakers Rood zoals Femme al aangaf en is dit per monitor verschillend. We hebben namelijk het Tweakers geel/groen geprobeerd, maar dat gaf te weinig contrast met de achtergrond en kwam het schildje niet goed uit de verf. (ook bij een grijze achtergrond werkte het niet lekker)

Een extra reden dat we voor een goudkleur zijn gegaan is dat het contrast met de witte T veel lager was bij geel of lichtgroen. Dan zou de T wegvallen bij een klein formaat. Een zwarte/donkergrijze T zoals bij het oude logo vonden we uit de toon vallen in vergelijking met de andere schildjes.

Daarbij zijn we dichtbij de vorige kleuren gebleven. Anders hadden we inderdaad blauw of groen moeten kiezen en dat zijn meer activerende kleuren. Bovendien trekken blauw en groen meer aandacht dan rood, en dat vonden we dan ook niet op z'n plaats. We willen het juist subtiel houden omdat het juist bij de meeste abo's achter hun username staat. Teveel felgekleurde schildjes zou teveel afleiden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zvennn
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08-04 12:52
Overigens hadden we de nieuwe schildjes al eerder geintroduceerd, onderaan het artikel: plan: Verbeterde sliders - Development-iteratie #140

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Nu online

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Femme schreef op maandag 7 januari 2019 @ 16:07:
Ik heb dat gevoel bij die kleur juist nu meer dan voorheen :+

Het mag wel wat meer neon-geel.

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 08:46

Ircghost

Honeybadger doesn't care!

Ik vind de gouden ook 'hoger' lijken dan rood. Ook vind ik deze kleur goud wat 'vies' lijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Maak het gewoon blauw of groen :9

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvk
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 02:44

bvk

Het gaat nooit snel genoeg!

Ik heb geen problemen met de nieuwe kleuren, vooral Supporter valt nu iets meer op. Maar nodig was het nu ook weer niet denk ik, het Tweakers geelgroen was voor mij ook prima.

Maar helemaal logisch is het nu ook niet, waarom geen bronskleur voor Supporter, zilver voor Hero en goud voor Elite? Of is het contrast/verschil tussen brons en goud dan weer te laag?

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09:50

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Ik dacht altijd dat het het geel was uit het logo? (zoals rood voor de elite, uit het logo).

Of anders, kunnen we niet gewoon het geel/groen uit het logo nemen? :P

Oogt meer als een 'we probeerde goudkleurig, maar is mislukt geel geworden'.
(maar als het goud is, wat moet rood dan voorstellen in elite? Goud staat lijkt me hoger dan 'simpel rood').

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Pagina: 1