Internet probleem met download van één bron.

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beezjeh
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 13-06 12:14
Beste mensen,

Ik heb een interessante probleem wat al jaren aanwezig is maar sinds enkele weken pas ontdekt dat maar één bron netwerk problemen geeft.

Ik gebruikte jaren lang Alldebrid voor mijn downloads. Dus wat ik doe is een link van een hosting site direct omzetten of torrents uploaden via daar en dan downloaden.

Mijn netwerk is Ziggo en de afgelopen jaren had ik pakket Internet Complete en sinds kort Internet Max.

Wat er gebeurd is zodra er een download actief is van Alldebrid mijn internet volledig onbruikbaar is op dat moment.
Aantal jaren terug had ik meerdere routers geprobeerd en probleem bleef gewoon aanwezig wat ik ook probeerde dus heb ik in mijn laptop via QoS op 160mbit gezet en probleem bleef dan ook uit.

Na verhoging van mijn snelheid naar 400mbit krijg ik het niet voor elkaar om Alldebrid normaal werkend te krijgen wanneer QoS hoger dan 160mbit is.
Internet lagged echt enorm met alleen de downloads van Alldebrid en hierop heb ik dus een proef abonnement genomen bij Real Debrid. Via Real Debrid en met andere downloads is mijn snelheid gewoon perfect de volle snelheid van Ziggo en er zijn geen problemen aanwezig.
Verder is de downloadsnelheid van Alldebrid ook niet echt stabiel en hangt het zo tussen de 25/30mb per seconde.

Wat ik in de tussentijd heb gedaan is contact opnemen met Alldebrid. Het zijn Fransen en hun antwoord was dan ook vrij Frans zogezegd dit sloeg dus totaal nergens op :).
Netwerk test via hun site was volgens hun goed dus daar bleef het dan ook bij.

Nu dacht ik ik vraag het eens hier op Tweakers in afwachting wat anderen denken waar het probleem kan liggen.....

Real Debrid is verder ook wel prima maar Alldebrid is qua gebruiksvriendelijkheid/website/addons superieur in vergelijking met Real Debrid.

Relevante software en hardware die ik gebruik:

Software/hardware is uitgesloten en probleem is echt alleen Alldebrid.

Alle reacties

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

beezjeh schreef op vrijdag 4 januari 2019 @ 17:44:
...
Wat ik in de tussentijd heb gedaan is contact opnemen met Alldebrid. Het zijn Fransen en hun antwoord was dan ook vrij Frans zogezegd dit sloeg dus totaal nergens op :).
Netwerk test via hun site was volgens hun goed dus daar bleef het dan ook bij...
Als je klachten hebt over een product en de leverancier ontkent het probleem dan kun je alleen nog maar stemmen met je portemonnee. Ga een ander product gebruiken
offtopic:
overigens ontgaat het praktisch nut van dit product me volledig dus ik begrijp niet waarom je er überhaupt voor betaalt. Maar die discussie wil je vast niet voeren

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 06-06 15:34

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Verder is de downloadsnelheid van Alldebrid ook niet echt stabiel en hangt het zo tussen de 25/30mb per seconde.
30 millibit is heeeel traag dus ik snap niet waarom je last hebt van je netwerk? ;)

Ik ga niet allerlei software van andere sites zomaar installeren / controleren; het is fijn dat je het voorheen met QoS voor elkaar kreeg maar QoS is een lapmiddel voor iets wat gewoon teveel vraagt. Denk hierbij aan "te veel connecties" maar ook teveel PNP-requests of andere zaken die een router omver kunnen trekken.

Sowieso post je al niet wat voor laptop je hebt, welke netwerkkaart je gebruikt, of dit wired of wifi is en wat de statistieken / connecties / whatever zijn op de laptop en op het netwerk. Dan is het enorm raden wat er precies aan de hand is. Wie weet ligt het gewoon aan je HDD die de random I/O hoger dan 160Mbps niet aan kan en daarna de brui eraan geeft. En dat heeft weinig te maken met "hoe lang" je download; zaken als torrents, nieuwsgroepen of andere distributed downloads, kunnen in enkele seconden dusdanig veel blocks aanmaken dat zelfs een gemiddelde SSD instort naar "enkele MB/s doorvoer".

Sterker nog; de software van Debrid is "eigen meuk" en zoals in beide FAQs te lezen staat, de dat die je binnenhaalt gaat niet via hun maar ze zorgen alleen voor een "vertaling" dus het kan best zo zijn dat jij meerdere torrents (TCP/UDP meuk) staat te pompen.

Mening? Ga je eens heel goed & diep inlezen in welke protocollen er bij jou nu binnenkomen, ga die "meten", indien mogelijk, op de router, de tussenliggende infra en op je laptop. En meet ook zeker je laptop met alle tools die er zijn om te achterhalen of & waar het daar mogelijk mis gaat.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beezjeh
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 13-06 12:14
Brahiewahiewa schreef op vrijdag 4 januari 2019 @ 19:22:
[...]

Als je klachten hebt over een product en de leverancier ontkent het probleem dan kun je alleen nog maar stemmen met je portemonnee. Ga een ander product gebruiken
offtopic:
overigens ontgaat het praktisch nut van dit product me volledig dus ik begrijp niet waarom je er überhaupt voor betaalt. Maar die discussie wil je vast niet voeren
Ik gebruik nu dan ook de concurrent en ben alleen nieuwsgierig waar het
aan kan liggen....
Zelf heb ik hier geen antwoord op dus vandaar dat ik het hier vraag...

Betreft of het nuttig is het in mijn beleven zeker wel nuttig ja. Vooral met torrents is het ideaal en ik belast zelf in de 1e fase totaal niks en upload een torrent op A en zodra het klaar is dan download ik deze wanneer ik het wel.
Af en toe Rapidgator en andere hosting sites mee pakken hiermee is net zo makkelijk en dit voor zo'n 30 euro per jaar.

Maar los hiervan is het gewoon apart dat een download van Alldebrid wat bezig is gewoon de hele lijn strest.
MAX3400 schreef op vrijdag 4 januari 2019 @ 19:32:
[...]

30 millibit is heeeel traag dus ik snap niet waarom je last hebt van je netwerk? ;)

Ik ga niet allerlei software van andere sites zomaar installeren / controleren; het is fijn dat je het voorheen met QoS voor elkaar kreeg maar QoS is een lapmiddel voor iets wat gewoon teveel vraagt. Denk hierbij aan "te veel connecties" maar ook teveel PNP-requests of andere zaken die een router omver kunnen trekken.
Dat 30 millibit wat je aangeeft even een correctie daarop.
Ik download via Internet Download Manager en volle snelheid is hier normaal gesproken max bak hem beet 55MB/sec wat het als snelheid aangeeft maar is gewoon mijn volle snelheid van Ziggo.

QoS werkt gewoon ideaal en heb dit puur aan staan alleen voor mijn laptop. In het geval van wanneer ik download dat mijn PS4 niet gaat laggen wanneer ik online game en de rest in de woning geen last heeft.
Maar vooral de PS4 kan laggen bij een volle download en de rest eigenlijk niet
Sowieso post je al niet wat voor laptop je hebt, welke netwerkkaart je gebruikt, of dit wired of wifi is en wat de statistieken / connecties / whatever zijn op de laptop en op het netwerk. Dan is het enorm raden wat er precies aan de hand is. Wie weet ligt het gewoon aan je HDD die de random I/O hoger dan 160Mbps niet aan kan en daarna de brui eraan geeft. En dat heeft weinig te maken met "hoe lang" je download; zaken als torrents, nieuwsgroepen of andere distributed downloads, kunnen in enkele seconden dusdanig veel blocks aanmaken dat zelfs een gemiddelde SSD instort naar "enkele MB/s doorvoer".
Aan mijn hardware kan het gewoon niet liggen en het is specifiek altijd dat ene actieve download van Alldebrid. Instellingen zoals max aantal verbindingen in IDM 4/8/16 maakt allemaal niet uit maar alleen alles onder 160Mb/s afgesteld in mijn router gaat goed(ook via IDM de snelheidsbegrenzer gaat het onder een bepaalde snelheid goed).
Zoals gezegd verder totaal geen last met iets anders en wordt mijn volledige snelheid correct benut. Twijfelde zelfs al die tijd aan de witte Connect Box van Ziggo maar zelfs deze doet gewoon goed zijn werk dus in Bridge modus.
Mijn router is overigens een GT-AC5300.
Mijn laptop is een Asus LX751 en heeft een 1gbit aansluiting en is dus bekabeld aangesloten rechtstreeks op de modem en via beide 5ghz verbindingen zijn de snelheden ook perfect verder twee Samsung SSD’s 850 Evo en 860 Evo.
Sterker nog; de software van Debrid is "eigen meuk" en zoals in beide FAQs te lezen staat, de dat die je binnenhaalt gaat niet via hun maar ze zorgen alleen voor een "vertaling" dus het kan best zo zijn dat jij meerdere torrents (TCP/UDP meuk) staat te pompen.
Mening? Ga je eens heel goed & diep inlezen in welke protocollen er bij jou nu binnenkomen, ga die "meten", indien mogelijk, op de router, de tussenliggende infra en op je laptop. En meet ook zeker je laptop met alle tools die er zijn om te achterhalen of & waar het daar mogelijk mis gaat.
Probleem is de snelheid etc niet zoals eerder beschreven en alles is gewoon goed……

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 28-05 19:39
Het probleem is dat het een slecht stukje software is. Zo'n 'downloader' of 'download manager' doet vaak ongebruikelijke dingen waardoor de apparatuur en andere software die je hebt er ongewoon op reageert.
Denk bijvoorbeeld aan het openen van veel connecties tegelijk. Dat was vroeger een probleem om dat de NAT tables op CPE's erg klein waren of zelfs al het RAM nodig hadden en de CPE lieten crashen. Bovendien had/heeft Windows sowieso een brakke TCP/IP stack met een flinke beperking op het aantal connecties, die kunstmatig in stand gehouden wordt om dat MS niet wil dat je server-achtige zaken op een desktop OS doet.

Al met al is je probleem dus niet je bandbreedte of je latency, maar de manier waarop je verbindingen maakt. Dat is wat de software die je gebruikt als 'voordeel' presenteert, terwijl het eigenlijk valsspelen is (filesharing sites gebruiken bandbreedte bepekringen per site tot dat je betaalt, jouw software probeert dat te omzeilen door gewoon heel veel van die langzame connecties parallel te leggen, en weinig consumentenspul kan daar goed tegen - vroeger minder een probleem om dat je bandbreedte eerder op was dan je connectie limiet, maar tegenwoordis is dat dus anders).