Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Vonken in nieuwe Makita klopboor?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Andijs
  • Registratie: januari 2019
  • Laatst online: 20-02 17:28
Ik heb sinds kort een Makita (DHP482) witte editie gekocht. Zeer degelijke machine! Maar bij gebruik zie ik toch nog vonken ontstaan bij de koolstofborstels, dat is een bekend fenomeen bij oudere machines. Maar het is dus een nieuwe machine. Ik ken iemand die net dezelfde machine heeft en hij heeft die vonken niet. Ik heb nog niet veel ervaring met deze machines en zou graag jullie mening horen. Alvast bedankt!

Beste antwoord (via Andijs op 04-02-2019 12:50)

• kabeltjekabel
  • Registratie: april 2018
  • Laatst online: 21:44
Andijs schreef op vrijdag 4 januari 2019 @ 18:20:
Bij gebruik (traag toerental) en ook bij het snelremmen (dat is toch het ineens loslaten van de knop he?). Bedankt om te reageren!
Ja, maar de implementatie daarvan verschilt nog wel eens per apparaat.

De duurdere accuboormachines hebben geen koolborstels meer, dan heb je die vonken ook niet. Verder zou ik me er niet zo druk om maken.

Alle reacties

• kabeltjekabel
Bij gebruik? Of bij het snelremmen? Of heeft dat ding dat niet?

• Andijs
  • Registratie: januari 2019
  • Laatst online: 20-02 17:28
Bij gebruik (traag toerental) en ook bij het snelremmen (dat is toch het ineens loslaten van de knop he?). Bedankt om te reageren!

Andijs wijzigde deze reactie 04-01-2019 18:23 (23%)

• bie100
  • Registratie: september 2016
  • Laatst online: 08:53
paar keer gebruiken soms moeten de koolstofborstels nog inslijten op de rotor

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0Henk 'm!