Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Vonken in nieuwe Makita klopboor?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Andijs
  • Registratie: januari 2019
  • Laatst online: 20-02 17:28
Ik heb sinds kort een Makita (DHP482) witte editie gekocht. Zeer degelijke machine! Maar bij gebruik zie ik toch nog vonken ontstaan bij de koolstofborstels, dat is een bekend fenomeen bij oudere machines. Maar het is dus een nieuwe machine. Ik ken iemand die net dezelfde machine heeft en hij heeft die vonken niet. Ik heb nog niet veel ervaring met deze machines en zou graag jullie mening horen. Alvast bedankt!

Beste antwoord (via Andijs op 04-02-2019 12:50)

• kabeltjekabel
  • Registratie: april 2018
  • Laatst online: 21:44
Andijs schreef op vrijdag 4 januari 2019 @ 18:20:
Bij gebruik (traag toerental) en ook bij het snelremmen (dat is toch het ineens loslaten van de knop he?). Bedankt om te reageren!
Ja, maar de implementatie daarvan verschilt nog wel eens per apparaat.

De duurdere accuboormachines hebben geen koolborstels meer, dan heb je die vonken ook niet. Verder zou ik me er niet zo druk om maken.

Alle reacties

• kabeltjekabel
Bij gebruik? Of bij het snelremmen? Of heeft dat ding dat niet?

• Andijs
  • Registratie: januari 2019
  • Laatst online: 20-02 17:28
Bij gebruik (traag toerental) en ook bij het snelremmen (dat is toch het ineens loslaten van de knop he?). Bedankt om te reageren!

Andijs wijzigde deze reactie 04-01-2019 18:23 (23%)

• bie100
  • Registratie: september 2016
  • Laatst online: 08:53
paar keer gebruiken soms moeten de koolstofborstels nog inslijten op de rotor

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0Henk 'm!

• kabeltjekabel
Andijs schreef op vrijdag 4 januari 2019 @ 18:20:
Ja, maar de implementatie daarvan verschilt nog wel eens per apparaat.

De duurdere accuboormachines hebben geen koolborstels meer, dan heb je die vonken ook niet. Verder zou ik me er niet zo druk om maken.

• Harrie_
  • Registratie: juli 2003
  • Niet online

Harrie_

🔴🔴🔴🔴🔴

De Makita van mijn pa had hetzelfde 'probleem', na een aantal maanden (niet dagelijks uiteraard) gebruik zijn de vonken vanzelf verdwenen :7

• Prutzertje
  • Registratie: juli 2015
  • Laatst online: 23-04 21:04
Hier ook nog een grote 18v accu boomachine van Makita liggen die weinig gebruikt is. En bij daarbij vliegen ook de vonken om de oren bij abrupt afremmen. Is normaal :P

• Nijn
  • Registratie: januari 2005
  • Laatst online: 22-04 04:04
Ik durf niet te zeggen of het normaal is / goed is, maar ik ken het ook van de Makita's. Ook de geur van ozon ruik ik wel is bij zowel m'n 15 jaar oude Makita zonder snel remmen (koolborstels in de tussentijd wel vervangen) als m'n 2 jaar oude met.

Ondanks dat werken ze prachtig, bij ongeveer wekelijks gebruik.

Nijn wijzigde deze reactie 04-01-2019 21:50 (3%)

• gop1
  • Registratie: oktober 2013
  • Laatst online: 23-04 19:12
Heb zelf ook een Makita, als je "het gas" loslaat zie ik inderdaad ook vonken.
Pagina: 1

OnePlus 7 Microsoft Xbox One S All-Digital Edition LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6T (6GB ram) FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True