Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Vraag

• arjanv
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 28-10 17:28
Beste Lezers,

Ik sta op het punt een nieuwe tv te kopen 49 of 55 inch (samsung lijkt mij wel wat), maar Sony en LG staan ook op mijn lijst als mogelijke kandidaat.

Mijn vraag is, weet iemand of er TV's zijn waarop je NAS kan koppelen en TV kan opnemen naar een NAS.
Google levert niks op, vind alleen maar het streamen vanaf je nas naar tv.
Ik heb nu een losse ontvanger met OpenPli met een ziggo smartcard. maar als het zonder deze ontvangen kan zou handig zijn. scheelt weer een kast.

Iemand hier ervaring mee of is het zoeken hiernaar zinloos ;)

Groetjes,
arjan

Beste antwoord (via arjanv op 06-01-2019 18:34)

• Arjant2
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 24-11 14:43
Microkid schreef op vrijdag 4 januari 2019 @ 18:42:
[...]

Grote kans van niet, Veel TV's kunnen een usb disk gebruiken om media vanaf te spelen. Opnemen op USB is zeer zeldzaam.
Tip: lees eerst de handleiding van je tv eens goed door.
Zeldzaam?
Voor zover ik weer kunnen in ieder geval alle Samsungs dat. Mijn 2013 Samsung kon dat al en de 2018 qled serie kan het sowieso.
Andere merken geen idee maar lijkt me sterk dat Samsung de enige is?

Edit: LG kan het ook, in ieder geval op de OLED modellen.
Wellicht dat goedkope modellen dat niet kunnen.

Voor TS hou er wel rekening mee dat je deze opgenomen bestanden alleen op de tv kan afspelen. Zijn dusdanig gecodeerd dat je er verder niets mee kan.
Dus als je doel is een library op te bouwen op je NAS en de opnames ook op andere apparaten wil afspelen dan zou ik je huidige setup gewoon behouden.

[ Voor 16% gewijzigd door Arjant2 op 05-01-2019 00:28 ]

Alle reacties

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19-11 19:30

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Zinloos... ;)

Er zijn ongetwijfeld mogelijkheden maar niet "simpel" TV -> kabeltje -> NAS. Je zal, onder andere, een gedeelte van de codering van het signaal moeten afbreken voordat je het "terugkijkbaar" elders kan opslaan. Precies de reden dat de oude recorders van Ziggo hun materiaal ook niet elders konden laten terugzien zoals op je PC.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:35

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Nee. Een NAS moet dan een tv tuner aan boord hebben om de boel te decoderen. Ga je niet vinden.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

• Inspired
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 23:20
Als domme opslag bedoel je? Net zoals je nu naar USB op kunt nement? Heb het nog niet gezien. Waarom niet gewoon een USB schijf aan de TV? CI+ module in de TV, snelle USB disk eraan en je extra ontvanger kan weg.

Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023

• arjanv
ok, toch maar bij mijn VU+ blijven dan, die kan dat wel en heb geen ontvanger in mn nas nodig hiervoor.

• arjanv
Inspired schreef op vrijdag 4 januari 2019 @ 17:21:
Als domme opslag bedoel je? Net zoals je nu naar USB op kunt nement? Heb het nog niet gezien. Waarom niet gewoon een USB schijf aan de TV? CI+ module in de TV, snelle USB disk eraan en je extra ontvanger kan weg.
ok naar usb disk opnemen kan vaak dus wel? moet ik nog ergens op letten bij het kopen? bepaalde termen?
En streamen vanaf een nas op welke termen moet ik dan op letten?

bedankt alvast

• MAX3400

MAX3400

arjanv schreef op vrijdag 4 januari 2019 @ 17:53:
[...]

ok naar usb disk opnemen kan vaak dus wel? moet ik nog ergens op letten bij het kopen? bepaalde termen?
Volgens mij staat er in de handleiding van je TV exact welk type USB-disks wordt ondersteund. Waarschijnlijk is een bus-powered disk genoeg maar sommige TV's geven niet altijd voldoende mA dus dan zou een externe voeding nodig zijn voor een disk.

En voor een NAS & streamen; ook hiervoor geldt eerst je handleiding lezen op welke manieren eventueel een SMB / NFS omgeving kan zien. En als dat niet kan, zit vast aan de ingebouwde apps zoals Xplay of Plex.

Volgens mij komen deze vragen zo ongeveer elke dag voorbij in de topics van Sony en LG maar ook in de topics over NAS en mediaplayers; zat leesvoer voor een heel weekend ;)

• arjanv
Volgens mij komen deze vragen zo ongeveer elke dag voorbij
Als deze vragen dagelijks voorbij komen, dan zegd mij dat het allemaal niet duidelijk is en niet of slecht gedocumenteerd staat. kortom heel veel onduidelijkheden ;)

Maar bedankt.

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:35

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

arjanv schreef op vrijdag 4 januari 2019 @ 17:53:
[...]

Grote kans van niet, Veel TV's kunnen een usb disk gebruiken om media vanaf te spelen. Opnemen op USB is zeer zeldzaam.

[ Voor 8% gewijzigd door Microkid op 04-01-2019 18:43 ]

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

• MAX3400

MAX3400

arjanv schreef op vrijdag 4 januari 2019 @ 18:23:
[...]

Als deze vragen dagelijks voorbij komen, dan zegd mij dat het allemaal niet duidelijk is en niet of slecht gedocumenteerd staat. kortom heel veel onduidelijkheden ;)
Welke onduidelijkheden dan? Want een vraag als "bepaalde termen" of "waar moet ik op letten", is natuurlijk heel breed qua alles niet verwoorden. We willen graag meedenken maar dan hebben we wel concrete vragen nodig ;)

Ik ben absoluut geen expert op het gebied van storage of mediaplayers en ongetwijfeld is mijn post-history ook enigszins groot/lang om door te nemen maar regelmatig reageer ik op topics waar mensen een mediaspeler zoeken en/of een NAS willen gebruiken en/of direct met hun TV iets willen afspelen. Allicht, maar ook dat is dus even wat doorspitten, best een interessant stukje proza om door te nemen?

Wil je andere info of algemenere zaken doornemen: Opslagtechnologie & Mediaspelers en HTPC's & [LG OLED] Ervaringen & Discussie & [LCD/OLED] Sony 2017 line-up

Acties:
  • Beste antwoord

• Arjant2
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 24-11 14:43
[...]

Zeldzaam?
Voor zover ik weer kunnen in ieder geval alle Samsungs dat. Mijn 2013 Samsung kon dat al en de 2018 qled serie kan het sowieso.

Voor TS hou er wel rekening mee dat je deze opgenomen bestanden alleen op de tv kan afspelen. Zijn dusdanig gecodeerd dat je er verder niets mee kan.
Dus als je doel is een library op te bouwen op je NAS en de opnames ook op andere apparaten wil afspelen dan zou ik je huidige setup gewoon behouden.

[ Voor 16% gewijzigd door Arjant2 op 05-01-2019 00:28 ]

• Wobblier
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 14-11 11:27
De meeste nassen kun je ook prima via USB benaderen!

• Inspired
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 23:20
[...]

:? Een TV die anno 2019 niet naar USB kan opnemen is zeer zeldzaam denk ik. Ik gebruik het veel op de mijn LG OLED iig. Kun je ook gebruiken om TV te pauzeren etc. CI+ erin en verder niks geen extra kastjes nodig.

Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023

• arjanv
Arjant2 schreef op vrijdag 4 januari 2019 @ 23:05:
[...]

Zeldzaam?

Dit soort antwoorden heb je tenminste iets. Denk je.......'t zal in de naam zitten denk haha
Pagina: 1