Beste Tweakers,
Ik ben van plan om een nieuwe pc te bouwen, om aan de 1e kant de ervaring weer opnieuw op te doen van het bouwen van een pc en aan de andere kant voorlopig weer vooruit kan met betere hardware. Ik heb/had een pc die nog steeds erg goed presteert. Waarom doe ik deze weg? Doet er eigenlijk niet toe, maar ik verkoop hem voor een vriendenprijsje aan mijn broertje die het op dit moment moet doen met een laptop die uitelkaar valt. Ik kan dan weer een beetje op een hoger 'niveau' spelen en hij is ook weer tevreden.
Dit was mijn oude build:
Ik ben er nog voor aan het werken, maar vind het persoonlijk fijn dat ik al precies weet wat ik wil hebben. Tegen die tijd (1-2 maanden) zal er misschien nog een kleine wijzing plaats vinden.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Voornamelijk gamen en wat schoolwerk (beperkt tot word). Ik speel spellen als: Rocket League, PlayerUnknown Battlegrounds, Call of Duty. En wil graag BF V spelen. Ik speel op dit moment op 1080p maar zou graag de upgrade willen maken naar 1440p. Uiteraard als dit haalbaar is met deze pc. De settings zijn niet overal op ultra, want dat komt de game (in mijn ogen) niet altijd ten goede. Wel zou ik graag stabiele frames willen halen. Weinig haperingen etc. 144hz? Als dit mogelijk is.
Wat mag het systeem gaan kosten?
1200 euro. Liefst zoveel mogelijk voor zo weinig geld. Als er iets meer moet worden uitgegeven voor net iets meer prestaties, sta ik daar voor open. Ik bouw de PC zelf, heb dit onlangs voor iemand gedaan en vond het erg leuk!
Software, behuizing en evt. andere randapparatuur vallen niet onder dit budget.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Dit wil ik meenemen van mijn "oude" pc:"
De monitor die ik op dit moment heb: Deze wil ik upgraden indien 1440p haalbaar is:
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Normale onderdelen die in elke pc horen zoals: 1 GPU, 1 CPU, RAM, PSU en MOBO + behuizing.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Heb absoluut geen merkvoorkeur. Intel, AMD maakt niet uit. Zolang alles maar goed samenwerkt.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Energieverbruikt maakt niet uit
stil zou leuk zijn, zolang het maar geen vliegtuig is.
Futureproof. (in de loop der tijd zal instellingen een beetje naar beneden moeten worden geschaafd.
Zoveel mogelijk prestaties voor weinig geld.
Ga je overklokken?
N.v.t. Het is dat er bij intel alleen een K versie is, zover ik weet. Kan ik dan ook een ander MOBO dan de z-chipset pakken? Ik weet dat ik dan niet kan overklokken.
Wat verwacht je van ons?[i]
Zoveel mogelijk Bang for Buck.
1. Is het mogelijk met dit lijstje om op 1440p (144hz?) te halen, mits er word bijgeschaafd aan instellingen (niet alles hoeft op ultra). Of moet er iets veranderd worden?
2. Kan ik hiermee voorlopig vooruit?
3.Ga ik hier wat snelheidswinst mee maken ten opzichte van de vorige pc?
Alvast bedankt voor de hulp!
Gr, Daan
P.S. Iets onduidelijk, ontbreekt er iets of wat dan ook. Vraag het gerust!
Dit zijn de Lijstjes :
Intel:
AMD:
Ik ben van plan om een nieuwe pc te bouwen, om aan de 1e kant de ervaring weer opnieuw op te doen van het bouwen van een pc en aan de andere kant voorlopig weer vooruit kan met betere hardware. Ik heb/had een pc die nog steeds erg goed presteert. Waarom doe ik deze weg? Doet er eigenlijk niet toe, maar ik verkoop hem voor een vriendenprijsje aan mijn broertje die het op dit moment moet doen met een laptop die uitelkaar valt. Ik kan dan weer een beetje op een hoger 'niveau' spelen en hij is ook weer tevreden.
Dit was mijn oude build:
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i5-7500 Boxed | € 193,84 | € 193,84 |
| 1 | MSI Z270 Gaming Pro Carbon | € 158,- | € 158,- |
| 1 | MSI GeForce GTX 1060 AERO ITX 6G OC | € 282,- | € 282,- |
| 1 | Seagate Barracuda, 1TB | € 39,90 | € 39,90 |
| 1 | Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2A2133C13 | € 114,50 | € 114,50 |
| 1 | Corsair RM650x Zwart | € 94,90 | € 94,90 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 883,14 | |
Ik ben er nog voor aan het werken, maar vind het persoonlijk fijn dat ik al precies weet wat ik wil hebben. Tegen die tijd (1-2 maanden) zal er misschien nog een kleine wijzing plaats vinden.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Voornamelijk gamen en wat schoolwerk (beperkt tot word). Ik speel spellen als: Rocket League, PlayerUnknown Battlegrounds, Call of Duty. En wil graag BF V spelen. Ik speel op dit moment op 1080p maar zou graag de upgrade willen maken naar 1440p. Uiteraard als dit haalbaar is met deze pc. De settings zijn niet overal op ultra, want dat komt de game (in mijn ogen) niet altijd ten goede. Wel zou ik graag stabiele frames willen halen. Weinig haperingen etc. 144hz? Als dit mogelijk is.
Wat mag het systeem gaan kosten?
1200 euro. Liefst zoveel mogelijk voor zo weinig geld. Als er iets meer moet worden uitgegeven voor net iets meer prestaties, sta ik daar voor open. Ik bouw de PC zelf, heb dit onlangs voor iemand gedaan en vond het erg leuk!
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Dit wil ik meenemen van mijn "oude" pc:"
| 1 | Seagate Desktop HDD, 1TB | € 41,- | € 41,- |
| 1 | Samsung 850 EVO 250GB | € 100,59 | € 100,59 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 141,59 | |
De monitor die ik op dit moment heb: Deze wil ik upgraden indien 1440p haalbaar is:
| 1 | Iiyama Black Hawk G2730HSU-B1 Zwart | € 176,99 | € 176,99 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 176,99 | |
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Normale onderdelen die in elke pc horen zoals: 1 GPU, 1 CPU, RAM, PSU en MOBO + behuizing.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Heb absoluut geen merkvoorkeur. Intel, AMD maakt niet uit. Zolang alles maar goed samenwerkt.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Energieverbruikt maakt niet uit
stil zou leuk zijn, zolang het maar geen vliegtuig is.
Futureproof. (in de loop der tijd zal instellingen een beetje naar beneden moeten worden geschaafd.
Zoveel mogelijk prestaties voor weinig geld.
Ga je overklokken?
N.v.t. Het is dat er bij intel alleen een K versie is, zover ik weet. Kan ik dan ook een ander MOBO dan de z-chipset pakken? Ik weet dat ik dan niet kan overklokken.
Wat verwacht je van ons?[i]
Zoveel mogelijk Bang for Buck.
1. Is het mogelijk met dit lijstje om op 1440p (144hz?) te halen, mits er word bijgeschaafd aan instellingen (niet alles hoeft op ultra). Of moet er iets veranderd worden?
2. Kan ik hiermee voorlopig vooruit?
3.Ga ik hier wat snelheidswinst mee maken ten opzichte van de vorige pc?
Alvast bedankt voor de hulp!
Gr, Daan
P.S. Iets onduidelijk, ontbreekt er iets of wat dan ook. Vraag het gerust!
Dit zijn de Lijstjes :
Intel:
| 1 | Intel Core i5-9600K Boxed | € 277,51 | € 277,51 |
| 1 | Gigabyte Z390 UD | € 123,42 | € 123,42 |
| 1 | MSI GeForce RTX 2070 Armor 8G | € 525,05 | € 525,05 |
| 1 | Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3000C15 | € 130,68 | € 130,68 |
| 1 | Corsair RM550x (2018) Zwart | € 87,90 | € 87,90 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.144,56 | |
AMD:
| 1 | AMD Ryzen 5 2600 Wraith Boxed | € 160,49 | € 160,49 |