Wifi uitbreiding

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brooklynb
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 23-10-2023
Beste,

Achter mijn huis staat een klein huisje die mijn peter altijd verhuurde. Nu heb ik een vraag als ik daar in wil wonen wil ik daar natuurlijk ook internet hebben. Nu in mijn huis ligt een heel goed wifi netwerk (200mb/s down, 30 up) en dit kost veel nu wil ik dat dit ook in dat huis kan zonder opnieuw een abonnement moeten te kopen. De elektriciteit is ook niet op het zelfde circuit omdat het een ander huis is.

Weet iemand hoe ik dit kan oplossen

Groetjes gebruiker

Alle reacties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:42

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

UTP kabel door een slagvaste grijze PVC buis trekken en ingraven. En dan een wifi in het huisje neerzetten.

[ Voor 25% gewijzigd door Microkid op 04-01-2019 17:10 ]

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-09 22:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

"hoe ver" is achter mijn huis? Is dat een meter of 10; dan zou je nog makkelijk uit de voeten kunnen met een Ubiquiti LR en dan zou je het zonder problemen moeten redden.

Is het meer dan 10 meter is het allicht raadzaam om een netwerkkabel in te graven zoals @Microkid aangeeft en dan een goedkoop AP ophangen in het huisje.

Ik zeg 10 meter maar meten is weten. Geen idee hoe je ontvangst nu is op 1, 5 en 10m van je huis

[ Voor 14% gewijzigd door MAX3400 op 04-01-2019 17:10 ]

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brooklynb
Ja een kleine 10m ons terras ligt er tussen en als ik daar zit heb ik stabiel internet en goed bereik @MAX3400 & @Microkid had ik ookal aangedacht maar het is beton dat er ligt dus om da open te breken & te graven zal da wel veel kosten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:42

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Of de PCV pijp aan de schutting vastmaken?

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brooklynb
@Microkid ik ben niet zo thuis in de wifi wereld enz maar zou mijn signaal sterk verslechten mocht ik dit vanaf de powerline adapter naar daar sturen en dan een accespoint installeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-09 22:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Brooklynb schreef op vrijdag 4 januari 2019 @ 17:19:
@Microkid ik ben niet zo thuis in de wifi wereld enz maar zou mijn signaal sterk verslechten mocht ik dit vanaf de powerline adapter naar daar sturen en dan een accespoint installeren?
Hoe wil je een Powerline aansluiten op 2 verschillende electrische circuits? ;) Dus ja, je WiFi zal niet meer werken als je 2 verschillende huizen hebt met 2 eigen electra-circuits.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:03

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Laten we eens de vraagstelling omdraaien: wat ligt er al dat de huizen verbindt? Is er bijvoorbeeld al eens coax (TV kabel) naar het huisje getrokken? Of ligt er een telefoonlijn?

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dyckie
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 15-10 07:29

Voor hulp en meer info zie: https://drive.google.com/drive/folders/1sALkX5QBVEc8xm4wqLEiJzcDmiaJJ_X8?usp=sharing en https://sites.google.com/view/eendraadschema Met vriendelijke groeten, Björn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brooklynb
@MAX3400 nene dat bedoel ik niet kijk momenteel staat er een powerline adapter in mijn veranda omdat daar mijn wifi redelijk slecht was, zou ik veel verliezen moest ik vandaar uit met een kabel vertrekken naar het huis met een accespoint dan in het huis?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brooklynb
@dion_b volgens mij ligt er momenteel een telefoonlijn in dat huis en bij mij ligt er een coax kabel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Die liggen dus tussen de twee huizen in? Dan kun je daar wat mee. Eerste wat in me opkomt is MoCA, Ethernet over Coax dus. Kijk eens naar de Hirschmann MOKA-32 of vergelijkbare producten. Stabiel en betrouwbaar >400Mbps (echte througput, niet een of andere vage link rate) tussen twee uiteinden van een coaxkabel. Daar kun je weer een goede AP aan hangen.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

@Brooklynb Dat schuurtje waar je in wenst te gaan wonen heeft ook daadwerkelijk de bestemming om in te mogen gaan wonen óf is 't een "kot" wat je gaat verhuren?

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brooklynb
@dion_b ik denk het niet want het zijn twee aparte huizen met een apart adres bv 50&50a. Volgens mij komen de verbinding direct van het net

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brooklynb
@wimmel_1 het is echt om in te gaan wonen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Brooklynb schreef op vrijdag 4 januari 2019 @ 23:03:
@wimmel_1 het is echt om in te gaan wonen
Dan volstaat 't éérste antwoord van @Microkid hier al. Al zou ik in zo'n geval dan wel UTP kabel gaan gebruiken welke geschikt is voor het gebruik ónder de grond. Die kabel kost per meter amper een paar dubbeltjes méér dan normale (goede) UTP kabel :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Brooklynb schreef op vrijdag 4 januari 2019 @ 23:02:
@dion_b ik denk het niet want het zijn twee aparte huizen met een apart adres bv 50&50a. Volgens mij komen de verbinding direct van het net
Goed, dan wederom de vraag: wat ligt er wel dat de huizen verbindt?

Je kunt overigens prima op meerdere mensen reageren binnen een enkele reply, dat is een stuk overzichtelijker dan meerdere keren achter elkaar posten. Iets toe te voegen voordat een ander gereageerd heeft? Gebruik de 'wijzig'-knop. Daarbinnen iemand citeren? Gebruik de 'Quote'-knop.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dyckie
Een soort straatverbinding met 1 zender en ontvanger zoals in mijn vorige bericht. Wij gebruiken deze nu ook op het werk om tot aan de server te geraken aan de andere kant van het industrieterrein en dat werk perfect.

Voor hulp en meer info zie: https://drive.google.com/drive/folders/1sALkX5QBVEc8xm4wqLEiJzcDmiaJJ_X8?usp=sharing en https://sites.google.com/view/eendraadschema Met vriendelijke groeten, Björn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brooklynb
dion_b schreef op vrijdag 4 januari 2019 @ 23:20:
[...]

Goed, dan wederom de vraag: wat ligt er wel dat de huizen verbindt?

Je kunt overigens prima op meerdere mensen reageren binnen een enkele reply, dat is een stuk overzichtelijker dan meerdere keren achter elkaar posten. Iets toe te voegen voordat een ander gereageerd heeft? Gebruik de 'wijzig'-knop. Daarbinnen iemand citeren? Gebruik de 'Quote'-knop.
Momenteel ligt er niks wat de huizen verbind daarom ik dit hier vraag. Ik dacht ookal aan een utp-kabel trekken naar het andere huis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brooklynb
Dyckie schreef op vrijdag 4 januari 2019 @ 23:25:
Een soort straatverbinding met 1 zender en ontvanger zoals in mijn vorige bericht. Wij gebruiken deze nu ook op het werk om tot aan de server te geraken aan de andere kant van het industrieterrein en dat werk perfect.
Is dit wel stabiel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dyckie
Als die recht tegenover elkaar staan zijn die heel stabiel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Als je van weersomstandigheden afhankelijk bent én die straalverbinding een primaire verbinding moet worden: NIET aan beginnen :N

Een beetje sneeuw vernachelt alles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dyckie
wimmel_1 schreef op vrijdag 4 januari 2019 @ 23:37:
[...]

Als je van weersomstandigheden afhankelijk bent én die straalverbinding een primaire verbinding moet worden: NIET aan beginnen :N

Een beetje sneeuw vernachelt alles.
Wij hebben er op het werk nog geen problemen mee gehad met sneeuw dus weet niet wie u dat wijs heeft gemaakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Dyckie schreef op vrijdag 4 januari 2019 @ 23:52:
[...]

Wij hebben er op het werk nog geen problemen mee gehad met sneeuw dus weet niet wie u dat wijs heeft gemaakt
Wie? Niemand..... Ervaring sinds ergens het begin van de jaren '00 :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dyckie
wimmel_1 schreef op vrijdag 4 januari 2019 @ 23:53:
[...]

Wie? Niemand..... Ervaring sinds ergens het begin van de jaren '00 :+
Dit zijn wel nieuwere versies die dan wel werken tegenover jaren '00

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Annuk
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 23:36
Dat nog niemand glas heeft voorgesteld tussen de woningen...

Kant en klare kabel niet veel duurder dan utp.
Nadeel je bent 2 media convertors (of switches die glas slikken) nodig en die zijn wel duurder.
Maar aangezien het 2 separate woningen zijn misschien wel fijn dat je galvanisch gescheiden bent.

Vake beej te bange! Maar soms beej oek te dapper! ;)
Zonder de agrariër ook geen eten voor de vegetariër!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
vezeltje is galvanisch en bedrijfszeker het beste..

al zou een 5ghz wifi link met een bruto link speed van 1.3gbits ook prima voldoen..
voor die 4 sneeuwvlokken per winter zou ik me daar niet te druk over maken..

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cpt.Morgan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-08 17:35
Brooklynb schreef op vrijdag 4 januari 2019 @ 23:32:
[...]
Momenteel ligt er niks wat de huizen verbind daarom ik dit hier vraag. Ik dacht ookal aan een utp-kabel trekken naar het andere huis
Dit is, van alle genoemde oplossingen, het meest kostenefficient. Een P2P WiFi verbinding of glasvezel zullen ook werken, maar zal je aanzienlijk meer kosten, en een UTP kabel voor buiten (CAT6 o.i.d.) biedt je een stabiele, snelle verbinding (1 Gbs, wat sneller is dan de internetverbinding zelf zal zijn). Kans op storing acht ik niet zo groot, tenzij je kabel langs allerlei andere kabels zou komen te liggen, maar die zijn er volgens jou niet.

[ Voor 13% gewijzigd door Cpt.Morgan op 05-01-2019 12:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brooklynb
Beste, als ik een gewone utp5e of utp6 kabel in een electra buisje leg is dit dan ook bliksem beveiligd?
Mvg brooklyn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cpt.Morgan
Brooklynb schreef op dinsdag 18 juni 2019 @ 11:37:
Beste, als ik een gewone utp5e of utp6 kabel in een electra buisje leg is dit dan ook bliksem beveiligd?
Mvg brooklyn
Nee, daar ben je niet tegen beveiligd. Maar de kans op een blikseminslag in je tuin, in de kabel, is natuurlijk ook maar klein. Eventueel kun je er een surge protector tussen plaatsen (zoiets, bestaat ook van andere merken: https://www.wifishop.nl/u...-utp-ftp-kabels/pid=36206), maar tegen een echte directe inslag zal dit nog steeds niet 100% helpen vrees ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brooklynb
Ahn oke, nu de kabel zal 2-3 meter over onze veranda lopen en vanaf daar in een muur en dan onder het dak van het andere huis zo naar de garage waar de router zal komen. Nu kan ik dit wel ook gebruiken maar voor extra veiligheid miss twee (goedkope) switches aan elke kant?
Cpt.Morgan schreef op dinsdag 18 juni 2019 @ 12:10:
[...]

Nee, daar ben je niet tegen beveiligd. Maar de kans op een blikseminslag in je tuin, in de kabel, is natuurlijk ook maar klein. Eventueel kun je er een surge protector tussen plaatsen (zoiets, bestaat ook van andere merken: https://www.wifishop.nl/u...-utp-ftp-kabels/pid=36206), maar tegen een echte directe inslag zal dit nog steeds niet 100% helpen vrees ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cpt.Morgan
Brooklynb schreef op dinsdag 18 juni 2019 @ 20:54:
Ahn oke, nu de kabel zal 2-3 meter over onze veranda lopen en vanaf daar in een muur en dan onder het dak van het andere huis zo naar de garage waar de router zal komen. Nu kan ik dit wel ook gebruiken maar voor extra veiligheid miss twee (goedkope) switches aan elke kant?
[...]
Zoals ik zei in de post die je quote... als je je hier zorgen overmaakt dan moet je er geen switches tussen zetten, maar surge protectors. Zie de link. Zijn goedkoper dan "goedkope switches"....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brooklynb
Ik zou wat u zei ook gebruiken. Dus een switch en een overspanningsbeveiliger ik wil namelijk niet dat mijn routers kapot gaan

&

Glasvezel er tussen leggen is dat geen optie?
Cpt.Morgan schreef op dinsdag 18 juni 2019 @ 23:17:
[...]

Zoals ik zei in de post die je quote... als je je hier zorgen overmaakt dan moet je er geen switches tussen zetten, maar surge protectors. Zie de link. Zijn goedkoper dan "goedkope switches"....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cpt.Morgan
Brooklynb schreef op woensdag 19 juni 2019 @ 06:25:
Glasvezel er tussen leggen is dat geen optie?
Dat kan, zie bijvoorbeeld: https://www.allekabels.nl/glasvezel_kabel/converter.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brooklynb
Zal toch maar voor cat5e gaan.
Het zal toch niet voor lang zijn.
Nog effe een vraagje
Vergroot dit de kans op een bikseminslag als dit niet het hoogtepunt is op het dak?
Pagina: 1