Bluetooth headset en Windows 10 werken niet lekker samen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daffie
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 20-05 13:16
Ik heb via V&A een pricewatch: Aftershokz Trekz Titanium (Grijs, Zwart) gekocht. Deze heb ik gekoppeld aan mijn PC met Windows 10 Pro. Het werkt alleen niet naar behoren.

Als ik spotify open en ik speel muziek af, dan werkt dat zonder problemen. Echter, als ik naar de Windows instellingen voor geluid ga, dan hoor ik geen geluid meer van Spotify, terwijl het nummer wel gewoon doorloopt. Ook als ik een spel open (Elite Dangerous), dan hoor ik de auto van Spotify niet meer en van de game hoor ik alleen gekraak en geruis.

Wat me ook opvalt is dat de headset 2x in het lijstje van Windows afspeelapparaten voorkomt: een keer als 'TREKZ Titanium by Aftershokz Stereo' en een keer als 'TREKZ Titanium by Aftershokz Hands-Free'.

Als ik de 'handsfree' optie pak dan werkt het allemaal een stuk beter, maar de geluidskwaliteit is dan vele malen lager; gewoon niet fijn om naar te luisteren. Heeft iemand wel eens soortgelijk probleem gehad? Hoe dit op te lossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nuccie
  • Registratie: Augustus 2015
  • Niet online
De Hands-Free is een bluetooth-profiel die ervoor zorgt dat je kunt bellen met je koptelefoon wanneer je hem koppelt met je mobiele telefoon, vandaar de slechte geluidskwaliteit als dat profiel gebruikt voor muziek.

Wil je muziek luisteren of gamen dan moet je 'Stereo' als afspeelapparaat instellen.
Als je naar je volume-icoontje gaat (rechtermuisknop klikken, dan Geluiden, Afspelen kiezen) is de 'Stereo' je standaardapparaat en de 'Hands-Free' je standaardcommunicatieapparaat?

Kan zijn dat het een driver probleem is, zijn je Windows 10 bluetooth drivers up-to-date? Heeft de fabrikant zelf Windows 10 drivers op de website staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daffie
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 20-05 13:16
@Nuccie Ik heb de 'Stereo' inderdaad als standaard apparaat en de 'Hands-Free' als standaardcommunicatieapparaat. Ik heb toen ik deze headset ging gebruiken, van de Asus website de nieuwste Bluetooth drivers gedownload maar helaas blijft het probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Daffie schreef op dinsdag 8 januari 2019 @ 18:49:
@Nuccie Ik heb de 'Stereo' inderdaad als standaard apparaat en de 'Hands-Free' als standaardcommunicatieapparaat. Ik heb toen ik deze headset ging gebruiken, van de Asus website de nieuwste Bluetooth drivers gedownload maar helaas blijft het probleem.
Bij mijn Dell laptop en Win7 moest ik juist de chipsetdrivers downgraden om met Bluetooth te kunnen werken. Zelfs dat was niet ideaal, uiteindelijk de Intel ProSet moeten installeren + Bluetooth voor het werkte. Windows en Bluetooth is nog geen succesverhaal.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nuccie
  • Registratie: Augustus 2015
  • Niet online
Heb je nog een andere bluetooth koptelefoon of speaker? Om te kijken of die wel goed werken, zo ja kan het probleem de Aftershokz zijn.

Of anders met een bluetooth dongle kijken of probleem de ingebouwde bluetooth hardware is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15:58

TheVMaster

Moderator WOS
Denk dat het wel een 'driver' dingetje is ofzo. Gebruik al een jaar een Bose Quietcomfort i.c.m. Windows 10 en dat werkt perfect voor zowel Spotify, Netflix en gamen...
Pagina: 1