-edit- informatie aangevuld
Beste Tweakers,
Vooraf zeg ik maar vast dat mijn kennis qua netwerken vrij basic is, en mijn ervaring met MikroTik aanzienlijk minder is dan Ubiquiti.
Maar ik verkeer me in de volgende situatie:
Ik probeer via mijn RouterBoard R33G een 4G verbinding tot stand te brengen.
Hiervoor heb ik een R11E-LTE PCI-e module aangeschaft welke netjes door RouterOS wordt herkend.
Echter krijg ik het nog niet helemaal werkend.
Onder Quick Set zie ik dat de module netjes verbind met het T-Mobile netwerk en een extern IPadres krijgt.
Vervolgens heb ik netjes mijn Pincode van de SIMkaart ingevuld en de APN gewijzigd naar: "Smartsites.t-mobile.nl" zoals door T-Mobile zelf aangegeven.
Ik zie wel enigszins dataverkeer over de 4G WAN heen gaan, maar het internetten op de clients zit er nog niet in.

Wat moet ik verder nog doen om het internet naar mijn LAN poort te laten routeren?
Online zag ik het e.e.a over een PPPClient aanmaken onder interfaces. Hiervoor zou ik de volgende settings moeten gebruiken:
Naam: T-Mobile 4G
Type: PPP Client
MTU: 1500
Poort: (LTE1) (DEZE IS DUS NIET ZICHTBAAR, ALLEEN SERIEEL)
APN: Smartsites.t-mobile.nl
GBN: n.v.t.
WW: n.v.t.
PAP: YES
Ook dit heb ik geprobeerd maar dan staat mijn LTE module niet onderpoorten
Zodoende loop ik een beetje vast op dit verhaal.
Indien gewenst zou ik een export kunnen maken van mijn configuratie voor wie dat wenst.
Met vriendelijke groet,
Justin
Beste Tweakers,
Vooraf zeg ik maar vast dat mijn kennis qua netwerken vrij basic is, en mijn ervaring met MikroTik aanzienlijk minder is dan Ubiquiti.
Maar ik verkeer me in de volgende situatie:
Ik probeer via mijn RouterBoard R33G een 4G verbinding tot stand te brengen.
Hiervoor heb ik een R11E-LTE PCI-e module aangeschaft welke netjes door RouterOS wordt herkend.
Echter krijg ik het nog niet helemaal werkend.
Onder Quick Set zie ik dat de module netjes verbind met het T-Mobile netwerk en een extern IPadres krijgt.

Vervolgens heb ik netjes mijn Pincode van de SIMkaart ingevuld en de APN gewijzigd naar: "Smartsites.t-mobile.nl" zoals door T-Mobile zelf aangegeven.
Ik zie wel enigszins dataverkeer over de 4G WAN heen gaan, maar het internetten op de clients zit er nog niet in.

Wat moet ik verder nog doen om het internet naar mijn LAN poort te laten routeren?
Online zag ik het e.e.a over een PPPClient aanmaken onder interfaces. Hiervoor zou ik de volgende settings moeten gebruiken:
Naam: T-Mobile 4G
Type: PPP Client
MTU: 1500
Poort: (LTE1) (DEZE IS DUS NIET ZICHTBAAR, ALLEEN SERIEEL)
APN: Smartsites.t-mobile.nl
GBN: n.v.t.
WW: n.v.t.
PAP: YES
Ook dit heb ik geprobeerd maar dan staat mijn LTE module niet onderpoorten
Indien gewenst zou ik een export kunnen maken van mijn configuratie voor wie dat wenst.
Met vriendelijke groet,
Justin
[ Voor 9% gewijzigd door justin2005 op 04-01-2019 13:52 ]