Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Advies gevraagd voor het aanschaf van een (budget) 4K TV

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Verwijderd

Topicstarter
Hee Hoi,

Ik was benieuwd of ik hier ook advies kan vragen met betrekking tot het aanschaffen van een (budget) 4K tv. Ivm net recent een andere laptop te moeten aanschaffen omdat de vorige plots het loodje lag, gaat mijn voorkeur daar naar uit en in de toekomst wel eens een Qled, Dolby Vision,Nano cell Oled oid aan te schaffen ;)

Vraag is waar moet ik vooral op letten? Het liefst zou ik gaan voor een 48 of 49 inch (groter mag ook) Een refresh rate van 60 Hz is waarschijnlijk niet haalbaar voor dat bedrag. Beeld en geluid vind ik wel heel belangrijk, het laatste is misschien niet helemaal relevant aangezien ik toch mijn tv zou willen aansluiten via versterker/stereo set :)

Maar wel moet ik een keuze gaan maken op basis van besturing systeem, en wat voor apps er beschikbaar zijn. Het meest gebruik ik Spotify, Youtube, Netflix en via USB content(films,series,docu etc) willen afspelen. Ik heb ook een Google Chrome Cast (type uit 2015 niet de nieuwste :) ) Ik zou graag bluetooth verbinding kunnen maken. Er zijn een aantal tv's die alleen HDR hebben, en sommige HDR, HDR10, of HDR10+ (Is dit laatste ook echt van belang maakt het een verschil?? LCD? Direct Led? IPS scherm? Voordelen/nadelen?

Ook elk merk heeft zn 'eigen' refresh rate of motion flow, pqi etc etc, terwijl het beeld alsnog 50 Hz is :X .

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb:

Ik heb de volgende modellen gevonden

TCL U49P6066
Heeft onder andere:
Ruisonderdrukking
Micro Dimming
Pure Image Ultra HD
HDR (alleen HDR dus)
Beeldschermhelderheid 390 cd/m²
Alleen geen Bluetooth

Niet bekend welke refresh rate deze TV heeft maar ik ga uit van 50 Hz. Weinig apps beschikbaar.

pricewatch: Samsung UE49NU7170 Zwart

Dan is er de Samsung 4K TV ue49NU7170
Heeft een LCD scherm, ik heb nergens kunnen achterhalen dat deze tv een refresh rate heeft van 60 Hz terwijl dat wel bij de specificaties staat.

Maar de tv heeft bv een beeldhelderheid van slechts 250cd/m². Wel HDR, HDR10 en HDR10+

Euhm, ja dit was het zo'n beetje. Ben benieuwd naar de antwoorden :)

Andere aanbevelingen zijn ook welkom :)

...

Alle reacties

• Inspired
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 20:30
Misschien handig om het budget te vermelden?

Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023

• -Muncky-
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 16:37
Wat is je vraag nou eigenlijk...? Ga eerst even naar de winkel, zoek wat topics hier op GoT erbij en ga wat vergelijken.

Succes!

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Die Samsung heeft geen Bluetooth.
Bluetooth
N/A
https://www.samsung.com/nl/tvs/uhd-tv-nu7170/UE49NU7170SXXN/

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19-11 19:30

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

(groter mag ook)
Dat is een erg ruim begrip; dan ga je budgettair richting de 85 tot 90 inch diagonaal bij een prijs van ongeveer €14.500.-

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Verwijderd

Topicstarter
Haha oke, nou iig excuses :D . Ik probeerde het zo helder mogelijk te formuleren. Is mijn eerste post jongons! En was oprecht benieuwd naar jullie mening en/of advies. Ik ben een vrouw die het wél heel belangrijk vind dat een product een mooi beeld, geluid etc heeft en ben super fan van nifty gadgets.

Richt prijs was rond 500 euro, of iets erboven. En ik wou eigenlijk gaan voor een 49 inch (ivm de kijkafstand tussen de bank en tv ;) maar 55 inch is ook oké!

Ik heb heel wat vergelijkingen gedaan hier op de site maar kom er toch maar niet uit omdat je met zoveel dingen rekening 'hoort' te houden. En ik vind het moeilijk om daar tussen dan keuzes te maken. En ook in je achterhoofd te houden dat sommige merken niet elk jaar de beste producten op de markt hebben gebracht. Zoals modellen van bv Philips uit 2016/2017 een drama zijn, zelfs afgeraden worden door personeel van winkels :D en zijn modellen uit 2018 dan wel oke?

Wat ik echt heel belangrijk vind is het beeld! Maar sommige tv's hebben (in vergelijking) een relatief hoge beeldpolarisatie(net zo hoog als tv's van een paar honderd euro duurder) maar het besturingssysteem is verouderd of langzaam en of traag(als ik van de reviews mag uitgaan op youtube etc :) ) of weinig apps zijn beschikbaar.

Dit moet denk ik wel een betere beschrijving zijn ;)

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

500 euro icm al je wensen zal niet lukken en is onrealistisch.
Lees de reviews op https://www.rtings.com/tv , daarna kun je zelf keuzes maken icm je wensen.

39

Verwijderd

Topicstarter
Dan is voor mij het doel om vooral te kijken en zoeken naar iets wat in de buurt komt :P
Bedankt voor de website! Had ook al een paar filmpjes hiervan op youtube bekeken :)

• Major_ton
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 18:10

Major_ton

Shoot!

Verwijderd schreef op zaterdag 5 januari 2019 @ 13:56:
Dan is voor mij het doel om vooral te kijken en zoeken naar iets wat in de buurt komt :P
Bedankt voor de website! Had ook al een paar filmpjes hiervan op youtube bekeken :)
Mijn advies is om lekker voor de Samsung 49NU71xx te gaan en niet meer om te kijken. Het is een degelijke TV met prima beeld en een fijne interface met veel features. Hoewel € 500,- nog altijd een hoop geld is, kan je in TV-land met een dergelijk budget helaas niet het neusje van de zalm verwachten. Dat gezegd hebbende is de genoemde TV echt geen stakker en zal die je zeker tevreden moeten kunnen stellen.

Some infinities are bigger than others.

Pagina: 1