Toon posts:

Modificatie WERKT!!! GF2gts (mx)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
http://www.geocities.com/porotuner/

Ik had dus met m'n GeForce2GTS last van schaduws naast de letters, en na het weghalen van die 9 Capacitors heb ik nu een SuperScherp beeld :9
De 6 Inductors heb ik (nog) niet kortgesloten.
Die Capacitors heb ik gewoon met een fijn tangetje van de kaart afgebroken, het is dus op eigen risico!!

Ik kan deze modificatie dus echt aanraden aan iedereen met een GF2mx / GF2gts met schaduws naast de letters :)

Verwijderd

Ja, dat wil ik ook wel proberen, maar op m'n asus v7700 deluxe kan ik dat RF filter niet localiseren :( :)

Verwijderd

Topicstarter
Heeft de Asus V7700 dan geen Nvidia referencedesign?

Ze zitten naast de VGA-connector zoals op het tekeningetje op die site is aangegeven :)

• Knakker
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 31-07 17:39
Ik had ook schaduwvorming met m'n Geforce2 MX. Een goede monitorkabel en toen was het over.

Geef mij maar een Warsteiner.

• VlasBaard
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 05-06 02:02
Nee Asus gebruikt niet het reference design.

Greetings and felicitations, children of technology - Icon in het groot

Verwijderd

heb ik ook ooit gedaan en werkt idd goed!

(afgebroken met een tangetje.. ahhh, ik dacht dat ik lomp was toen ik mn soldeerbout op mn L1 bruggen had gezet:)

[topic=128902]

• 0siris
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22-08 17:19
wat ik nog niet helemaal snap:
(http://www.geocities.com/porotuner/imagequality.html)
je hebt 9 condensatoren (condensators?), in rijen van 3, er van uitgaande dat een capacitor Engels is voor condensator.

Sommige mensen halen 1 rij weg, andere 2 rijen, weer andere alle drie de rijen. Wie kan hier meer over zeggen? (misschien dat ik dan uiteindelijk mezelf moed genoeg in kan praten om het ook te doen, want op mijn Trinitron monitor heb ik ook schaduwen bij de letters, en dat kan ik met het OSD niet wegwerken helaas ;(

ach...in een volgend leven lach je er om!

• SmokeyTheBandit
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-06 10:20

SmokeyTheBandit

DOCer met Pensioen

Powercolor gebruikt wel het reference design toch ????

Turn it off and on again.

Verwijderd

Sow hey, das wel mooi.

(BTW, ik weet niet hoezo, maar mijn GeForce SDR is echt haarscherp)

Verwijderd

Even een uitleg voor wat betreft de condensatoren. Vanuit de RAMDAC komt o.a. het signaal voor Rood, Groen en Blauw (RGB) welke de basis kleuren zijn voor alle beeldschermen. Deze drie kleuren hebben ieder 3 condensatoren (C) achter elkaar welke parallel staan met de nul. Tussen deze condensatoren staan er ook nog 2 weerstanden (R) in serie. Samen dus 3x3=9 condensatoren (Capasitors) parallel en 3x2 weerstanden (Resistors) in serie. Om al een hele goede verbetering in beeld kwaliteit te krijgen behoeft men dus alleen de 9 condensatoren te verwijderen omdat de weerstanden in serie niet veel invloed heeft op de kleur signalen naar de vga connector. Het is inderdaad aan te bevelen deze condensatoren er niet af te solderen maar met een klein tangetje voorzichtig kapot te knijpen en eraf te trekken. Solderen gaf bij mij het resultaat dat er 1 soldeer eilandje mee kwam. Waarschijnlijk door de hitte van de soldeerbout. Voor wat betreft de verbeteringen: Deze zijn ook al zichtbaar in lagere resoluties (bv. 800x600) omdat niet alleen de scherpte van het beeld maar ook de kleur weergave veel helderder wordt.

• Dweil
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10-03-2024

Dweil

Dual Xeon powered

Op zaterdag 18 augustus 2001 19:40 schreef 0siris het volgende:
Sommige mensen halen 1 rij weg, andere 2 rijen, weer andere alle drie de rijen. Wie kan hier meer over zeggen?
Gewoon alle condensatoren van je videokaart afhalen.. *Die hard tweaking* ;)

• SilverZeven
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-06-2025
Waarom zitten die Condesatoren er dan op? :?
Als het er toch alleen maar slechter op word...

Verwijderd

Op zondag 19 augustus 2001 11:00 schreef iefje het volgende:
Sow hey, das wel mooi.

(BTW, ik weet niet hoezo, maar mijn GeForce SDR is echt haarscherp)
Welke resolutie en bitrate draait jouw desktop??

Verwijderd

Op zaterdag 15 september 2001 13:11 schreef doophoofd het volgende:

[..]

Welke resolutie en bitrate draait jouw desktop??
1280x1024, 85Hz en 32-Bit

Met 1600x1200 is het ook allemaal nog goed te lezen (Ook 32-Bit, 75Hz)

[EDIT]

En trouwens, vriend van mij heeft een Radeon, en een 17" Fujitsu monitor, en dat is echt bijna NIET te lezen man!! (Dus het hoeft niet perse aan de vidkaart te liggen)

Verwijderd

Op zondag 19 augustus 2001 12:28 schreef ferman het volgende:
Even een uitleg voor wat betreft de condensatoren. Vanuit de RAMDAC komt o.a. het signaal voor Rood, Groen en Blauw (RGB) welke de basis kleuren zijn voor alle beeldschermen. Deze drie kleuren hebben ieder 3 condensatoren (C) achter elkaar welke parallel staan met de nul. Tussen deze condensatoren staan er ook nog 2 weerstanden (R) in serie. Samen dus 3x3=9 condensatoren (Capasitors) parallel en 3x2 weerstanden (Resistors) in serie. Om al een hele goede verbetering in beeld kwaliteit te krijgen behoeft men dus alleen de 9 condensatoren te verwijderen omdat de weerstanden in serie niet veel invloed heeft op de kleur signalen naar de vga connector. Het is inderdaad aan te bevelen deze condensatoren er niet af te solderen maar met een klein tangetje voorzichtig kapot te knijpen en eraf te trekken. Solderen gaf bij mij het resultaat dat er 1 soldeer eilandje mee kwam. Waarschijnlijk door de hitte van de soldeerbout. Voor wat betreft de verbeteringen: Deze zijn ook al zichtbaar in lagere resoluties (bv. 800x600) omdat niet alleen de scherpte van het beeld maar ook de kleur weergave veel helderder wordt.
Dus die condensatoren gewoon doorknippen en dan is het klaar?

Ik heb nu een asus v7700 dlx. En solderen durf ik niet aan.
Is ie me ff te duur voor.

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11:04

NiGeLaToR

Luister Kophi Podcast!

Op zaterdag 15 september 2001 13:07 schreef SilverZeven het volgende:
Omdat die eigenlijk verbetering zouden maken. Mijn Hercules GF2 doet het namelijk wel vet goed. Zonder dat ik die dingen eraf hoef te rukken.

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! of kijk hier op YouTube.

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22-08 11:46

Sick Nick

Drop the top!

Op zaterdag 15 september 2001 13:07 schreef SilverZeven het volgende:
Vanwege FCAA regels ofzo, zonder die dingen zou er teveel straling ofzo uitkomen. Klinkt vaag, maar ze zitten erop vanwege wat regels van een of andere bureau.

Verwijderd

Welkom bij de klup *D ik had dus een gts met dat dubbele gedoe (dacht dat het aan m'n monitor lag) maar dat was inderdaad na de mod als sneeuw voor de zon verdwenen ik ben Dark nog steeds dankbaar voor de tip ;)

• Dark
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 09:33

Dark

who tweaked the light?

hey tnx 4 the kudos ;) loekos ...

toevallig heb ik vandaag nog eens die picures gepost in een ander vergelijkbaar draadje... [topic=207137/2/100]

het oude topic zag ik ff niet meer zo snel, maar daar kwam dit idd ook al aan de orde
Pagina: 1