Hoe kan ik de aflossingsvrije ruimte bepalen van een annuiteiten hypotheek? Bij de meeste aanbieders mag 10% of soms 15% worden afgelost per jaar. Is dit excl. de automatische aflossings via de annuiteit of is de 10% bovenop de reguliere aflossing als onderdeel vd annuiteit?
Vraag
Beste antwoord (via henkjobse op 04-01-2019 13:58)
Als er letterlijk in je contract staat de hoofdsom, dan is het de hoofdsom. Dus zonder aftrek van wat je al reeds betaald/afgelost hebt. Dit is gelijk aan wat @Duitsedog heeft aangegeven.
Alle reacties
De hypotheekvoorwaarden raadplegen, of een belletje naar de hypotheekverstrekker? Vaak per bank/instantie afhankelijk.
Tesla Model 3 LR DualMotor - AP & FSD | 4800Wp solar panels | 11.4GJ thermal solar panels
Dat staat vaak in je jaarlijks / maandelijks overzicht van de openstaande hypotheekschuld. Of het kan worden opgevraagd bij de hypotheekverstrekker.
Mijn hypotheek heeft een 100% aflossingsruimte dus eerlijk gezegd is de vraag dus zeer afhankelijk van jouw financier.
Mijn hypotheek heeft een 100% aflossingsruimte dus eerlijk gezegd is de vraag dus zeer afhankelijk van jouw financier.
Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof
Normaal gesproken is het per jaar 10 of 20% van het oorspronkelijke leenbedrag. Dit mag bovenop de automatisch aflossing door de annuiteit.
7x320Wp 5xZ 2xN 20° op APS QS1 en YC600 plat dak
Dat zou ik ook snel zegen, maar daarin lees ik dus x% vd hoofdsom, maar dan ozu ik zeggen dat de reeds afgeloste bedragen via de annuiteit eraf moeten, maar dat weet ik dus niet zeker.
NielsTn schreef op vrijdag 4 januari 2019 @ 13:05:
De hypotheekvoorwaarden raadplegen, of een belletje naar de hypotheekverstrekker? Vaak per bank/instantie afhankelijk.
Dit zou mooi zijn, maar waar lees je dit uit af?
Duitsedog schreef op vrijdag 4 januari 2019 @ 13:09:
Normaal gesproken is het per jaar 10 of 20% van het oorspronkelijke leenbedrag. Dit mag bovenop de automatisch aflossing door de annuiteit.
Als er letterlijk in je contract staat de hoofdsom, dan is het de hoofdsom. Dus zonder aftrek van wat je al reeds betaald/afgelost hebt. Dit is gelijk aan wat @Duitsedog heeft aangegeven.
https://www.hypotheker.nl...theek-afsluiten/hoofdsom/henkjobse schreef op vrijdag 4 januari 2019 @ 13:23:
[...]
Wat is een hoofdsom?
Een hoofdsom is het hypotheekbedrag dat bij het afsluiten van je hypotheek is verstrekt.
[ Voor 42% gewijzigd door Maverick op 04-01-2019 13:27 ]
PSN: DutchTrickle PVoutput
Voor de goede orde, ik heb nog niets getekend, ik ben het juist nu aan het uitzoeken.
Maverick schreef op vrijdag 4 januari 2019 @ 13:26:
[...]
De voorwaarden die je ondertekend hebt bij het aflsuiten van je hypotheek. En hij heeft gelijk dat dit meestal van het oorspronkelijke bedrag is. Maar wij hebben het document wat jij ondertekend hebt natuurlijk niet in de la liggen. Dus zeker weten kun alleen jij het
Excuus, ik zag het. Heb mijn reactie even gewijzigdhenkjobse schreef op vrijdag 4 januari 2019 @ 13:27:
Voor de goede orde, ik heb nog niets getekend, ik ben het juist nu aan het uitzoeken.
[...]
PSN: DutchTrickle PVoutput
Als het goed is staat het in je hypotheekvoorwaarden. Wij hebben een annuiteitenhypotheek bij de Rabobank en daar kan je in de internetbankieren omgeving ook precies zien hoeveel je boetevrij mag aflossen, dat is 20% van de oorspronkelijke hoofdsom, en als je dat bedrag invult laat hij meteen zien dat de boeterente dan 0 euro is. We hebben dit vorig jaar ook afgelost.henkjobse schreef op vrijdag 4 januari 2019 @ 13:23:
[...]
7x320Wp 5xZ 2xN 20° op APS QS1 en YC600 plat dak
... Vraag het aan de Hypotheker?henkjobse schreef op vrijdag 4 januari 2019 @ 13:27:
[...]
De ruimte is / kan anders zijn per verstrekker en zelfs per hypotheekvorm / samenstelling.
Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof
Pagina: 1