Ik wil dat mensen niet de email kunnen lezen als die op een andere mail server staan dan alleen de geadresseerde.
Sommige afzenders zijn als plaintext te lezen en andere vreemd genoeg weer niet, hun berichten zien er dan zo uit als je ze direct op de server opent met winscp o.i.d.,.
GhtBh2gIO5HYyGVuIGFRpbSDA/DQFNCZWedFhJ8%^$%fEWGJdEHTkZXIuDQoNCg0KTWV0YHJHZyaWVZWedFhJ8%^$%fEWGJdEHTZWedFhJ8%^$%fEWGJdEHT
Ze worden door de afzenders niet extra beveiligd, heel soms komt er een mailtje voorbij waar outlook het aangeeft met een rood uitroepteken volgens mij maar meer niet.
Omdat ik zag dat er vrij veel mail binnen kwam op die mailserver waarvan het niet als plaintext te lezen is dacht ik dat het een instelling was wat ook op Exchange 2016 mogelijk zou zijn.
Wel vreemd dat als het standaard plaintext is ik steeds vaker zie dat mails niet meer te lezen zijn op de server zelf.?
Het is ook vrij makkelijk te omzeilen door het mailtje wat op de directadmin server staat naar een andere mailbox te verplaatsen en dan met webmail te openen, maar ik dacht dus als het onleesbaar op de server aankomt dan wordt het dus niet als plaintext verzonden is het is ''moelijker'' om mails mee te lezen.
CertLog schreef op vrijdag 4 januari 2019 @ 13:57:
Mail is standaard plaintext (eventueel wel gecodeerd met bv base64, maar dit is ook weer zo terug te zetten).
Enige mogelijkheid is S/MIME (of PGP/GPG), maar dat vereist nogal wat werk met certificaten.
Ik zie dat het met base64 verzonden wordt want via deze website kan ik het mailtje gewoon decoden
https://www.base64decode.org/
Nu is de vraag is dat als standaard in te stellen met Exchange 2016 ?
[
Voor 21% gewijzigd door
Slux op 04-01-2019 16:17
]