Toon posts:

kabeltje tussen 2 compu's genoeg?

Pagina: 1
Acties:
  • 112 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Waarschijnlijk een beginnersvraag, maar doe het toch maar even:

Kan je als je alleen twee computers met elkaar verbindt via een paralelle kabel ook bestanden van de ene compu op de andere zetten, of heb je daar ethernetkaarten ed voor nodig?

Doel: ik wil enkele bestanden van een computer van een kennis van mij even veilig stellen op mijn computer en dan die computer opnieuw configureren met windows 98. :)

• Boomerang
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Gewoon ff printerkabeltje tussen de 2 trekken, en dan directe kabel verbinding installeren.
Lijkt mij het handigst, tis niet snel, maar anders moet je ethernet kaartjes kopen.

Verwijderd

Topicstarter
Aha, dat is het antwoord waar ik op zat te wachten, het kan dus wel. Ik heb het al aangesloten, maar hoe krijg ik die bestanden dan naar mijn compu?
En moet mijn computer 'nieuwe hardware (=andere computer?) detecteren oid? :)

• menn0
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19-08 11:46
Nope
even op allebei
Directe Kabelverbinding installeren
en dan een als host en een als client
even aantal dingen delen (rechter muisknop op station of map dat je delen wilt, en dan delen... kiezen en nieuwe deel aanmaken)

En klaar is kees

Verwijderd

Topicstarter
Ik zal direct Cable connection moeten installeren, staat dit onder Accessability op de Windows schijf?

De andere computer heeft windows 95, waarvan ik nu even geen schijfje hier heb. Dat gaat dan zeker nu niet lukken?

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Daar moet ook direct cable op geinstalleerd zijn inderdaad...
(is trouwens wel ff tijdje geleden da'k dat voor het laatst heb gebruikt zeg..)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• dijkmane
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17:45

dijkmane

biertje ?

volgens mij werkt dat niet met een gewone printerkabel, je hebt een speciale nulmodem kabel nodig, is wel los te koop. parallel of serieel.
quote : Ik zal direct Cable connection moeten installeren, staat dit onder Accessability op de Windows schijf?

nee, onder communications bij add/remove programms. en je moet ook het ipx protocoll installeren

specs : wil je niet weten

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Lijkt me allemaal ontzettend traag... :z

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

• mvdejong
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 29-11-2024

mvdejong

When does the hurting stop ?

Op maandag 23 juli 2001 10:52 schreef Gunner het volgende:
Lijkt me allemaal ontzettend traag... :z
Een parallelle poort kan tot enkele Mbps gaan (EPP/ECP), maar is wel 8-bits parallel, dus je loopt sneller dan een 10 Mbps Ethernet-verbinding, en met minder protocol-overhead.

The number of things that Arthur couldn't believe he was seeing was fairly large

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Op maandag 23 juli 2001 10:58 schreef mvdejong het volgende:

[..]

Een parallelle poort kan tot enkele Mbps gaan (EPP/ECP), maar is wel 8-bits parallel, dus je loopt sneller dan een 10 Mbps Ethernet-verbinding, en met minder protocol-overhead.
Hmmm. dan is het toch sneller dan ik dacht |:(

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Verwijderd

Ook sneller dan ik geloofde, dus ik heb even gezocht, en hier het resultaat:

http://www.datapower.de/english/pc_speed.htm
Pagina: 1