Ha iedereen,
Zojuist heb ik een 40GB HD van IBM gekocht. Deze wil ik graag installeren in een pentium II 233 computer met een Abit LX/6 mobo.
Helaas ondersteund de (nieuwste) bios van dit moederbord geen HD's van >32GB.
Mijn situatie is als volgt:
Primary master --> 12 GB HD
Primary slave --> 14 GB HD
Secondary master --> nieuwe 40 GB HD
Secondary slave --> CD-ROM
Op deze computer is op de eerste partitie van de primary master DOS 6.2 geinstalleerd. Dit gebruik ik o.a. om te partitioneren en om images te maken (beiden powerquest).
De 40 GB heb ik op zich niet nodig onder DOS, maar ik wil wel graag Partition Magic gebruiken om mijn partities te resizen.
Ik ben aan de slag gegaan met IBM's Disk-manager 2000 (http://www.storage.ibm.com/hdd/support/download.htm#diskmgr2k), maar ik ben er nog niet uitgekomen...
Ik meen ergens gelezen te hebben dat het onder linux niet uitmaakt of je bios de grote van de HD wel of niet aankan. Linux zou zelf naar de HD zoeken...
Weet iemand of dit waar is....?
Is er iemand die weet hoe ik:
1. De volledige capaciteit van de HD kan gebruiken onder Linux.
en
2. Partition Magic kan gebruiken om mijn partities te resizen.
Zojuist heb ik een 40GB HD van IBM gekocht. Deze wil ik graag installeren in een pentium II 233 computer met een Abit LX/6 mobo.
Helaas ondersteund de (nieuwste) bios van dit moederbord geen HD's van >32GB.
Mijn situatie is als volgt:
Primary master --> 12 GB HD
Primary slave --> 14 GB HD
Secondary master --> nieuwe 40 GB HD
Secondary slave --> CD-ROM
Op deze computer is op de eerste partitie van de primary master DOS 6.2 geinstalleerd. Dit gebruik ik o.a. om te partitioneren en om images te maken (beiden powerquest).
De 40 GB heb ik op zich niet nodig onder DOS, maar ik wil wel graag Partition Magic gebruiken om mijn partities te resizen.
Ik ben aan de slag gegaan met IBM's Disk-manager 2000 (http://www.storage.ibm.com/hdd/support/download.htm#diskmgr2k), maar ik ben er nog niet uitgekomen...
Ik meen ergens gelezen te hebben dat het onder linux niet uitmaakt of je bios de grote van de HD wel of niet aankan. Linux zou zelf naar de HD zoeken...
Weet iemand of dit waar is....?
Is er iemand die weet hoe ik:
1. De volledige capaciteit van de HD kan gebruiken onder Linux.
en
2. Partition Magic kan gebruiken om mijn partities te resizen.