Toon posts:

Playstation II vs. PC

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Waarom zou je een PC kopen als je voor 3000 ballen minder een Playstation 2 kent hebbe ??

• Famoso
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Famoso

Delay no more.

Omdat je met een pc wat meer kan, en betere graphics hebt lijkt me |:(

Half twaalf in een oud café. Twee mannen ruiken naar pis, dertien naar hachee. Dat haalt de pis dus nooit meer in.

Verwijderd

Met een pc kun je mailen, internetten, brief schrijven, je kunt er nieuwe hardware in stoppen, je kunt er een scanner op aan sluiten een printer en wat allemaal niet meer, gewoon een beetje logisch nadenken :)

o ja was ik nog even vergeten, de pc is tot nu toe altijd voorop gebleven kwa 3d prestaties en dat zal voorlopig ook wel zo blijven denk ik, de x-box is volgens mij straks de krachtigste in zijn soort in die loopt al achter!

• nadd
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 10-02 23:01
omdat je met een pc met een zelfgekozen muis van 35 piek kunt spelen of eenm uis van 200 piek. Omdat een pc voor online FPS een stuk beter geschikt is. Omdat je er echt op kan internetten, divxen, videobewerking, etc. Omdat de dure spellen van de pc binnen drie maanden voor 50 piek in de winkel liggen. Er erg veel budget, freeware, etc beschikbaar is.

Playstation is alleen voor spelleties ook al probeert sony er iets anders van te maken

• dadj
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15-12-2022

dadj

Boeiend, boeiend!

de X-box zal pas in t voorjaar van 2002 achterlopen hoor! :)

XBOX 360 Gamertag | Mac mini | Macbook | iMac - God Does Not Have a Plan; He is Just a Kid With an Antfarm

Verwijderd

Op zondag 22 juli 2001 22:42 schreef dadj het volgende:
de X-box zal pas in t voorjaar van 2002 achterlopen hoor! :)
Maar hij is er ook nog niet :z

• IceStorm
  • Laatst online: 19:04

IceStorm

This place is GoT-like!!!

Probeer jij maar met een Playstation II op GoT te komen :)

• Lampie
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 09-02 14:39
Uh, de Xbox loopt nu al achter hoor! er zit een 700 Mhz processor in, en er zijn al tijden snellere processoren voor de PC

• Dyxtra
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Dyxtra

curb surfer

Nou ik heb een hekel aan "slotje!"-roepers maar dit topic is té onzinnig en heeft dikke kans uit te lopen op een flamewar.

Nou kan ik wel van een goede flamewar genieten maar toch >:) ;)

f.k.a D³
"that dude can really drive!!"
COH Replay Analyzer | Filmpjes

• Koffiezuiper
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-02 15:20
Zulke topics ken je beter anders beginnen =|
Ten eerste moet je de PS2 en de PC samen vergelijken op games gebied.

En ras echte gamer die helemaal niks te maken wilt hebben met andere vormen van multimedia zal geen pc kiezen maar iets meer op console gebied.

Mening van PC en Console liefhebber:
Ik zal echt eerder voor de pc gaan. Ik ga hiervan uit dat ik genoeg geld heb voor een pc en dus ook voor een ps2.
Waarom? Pc heeft op het games gebied toch iets meer te bieden dan een console zelf.
Tevens zijn ook de games van een geheel andere kwaliteit...
Tis maar net waar je smaak hangt...
FPS shooters? RPGS zoals Final Fantasy? RPGS zoals Diablo 2 of BG?
Beat em ups? of realistische games zoals falcon, rainbow six series ect ect.
Ligt precies waar je smaakt ligt...
Bij mij liggen de smaken verdeeld daarom heb ik dus ook een pc en een aantal consoles.

En verder ligt de keuze meer bij een PC omdat deze altijd meeblijft draaien en niet ineens zal stoppen zoals de Dreamcast waarvan de games kwa releases sterk afneemt
:(

En ook natuurlijk dat een console naarmate de jaren toeneemt ook sterk verouderd en er nooit zo mooi uit zal zien zoals de pc....omdat de console niet hardware vernieuwend is.
Uh, de Xbox loopt nu al achter hoor! er zit een 700 Mhz processor in, en er zijn al tijden snellere processoren voor de PC
Sorry maar waarop baseer je dit? Het is namelijk wel zo dat een console echt tot op de puntjes is afgesteld op de hardware waardoor het machintje ook beter zal lopen dan een pc.
Kwa hardware kan je een pc en een console niet gaan vergelijken vind ik...
Kijk maar wat het oude spel Shenmue doet op een dreamcast wat _maar_ 200 mhz geeft (200 toch?) Dat ziet er inderdaad gelikt uit en dat kan je niet zelf op je p200 doen =P
Get my point?

Verwijderd

Op zondag 22 juli 2001 22:44 schreef IceStorm het volgende:
Probeer jij maar met een Playstation II op GoT te komen :)
Duh, we hebben het hier over gamen...

Verwijderd

Op zondag 22 juli 2001 23:21 schreef 007 het volgende:

[..]

de topic starter rept daar geen moer over :) Volgens mij vraagt ie alleen maar een mening :z

Verwijderd

Ik had een PS2 (japanse versie)... 3x raden wat eerder de deur uit ging (en das niet moeilijk alsik zeg dat ik dat ding heb kunnen verkopen voor dubbele prijs dan ik ervoor heb betaald... :z ).
En ik heb wel een flinke mening d'r over... gaak nu niet schrijven.. :P

• Wouter
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Op zondag 22 juli 2001 23:09 schreef SCaffa het volgende:
Sorry maar waarop baseer je dit? Het is namelijk wel zo dat een console echt tot op de puntjes is afgesteld op de hardware waardoor het machintje ook beter zal lopen dan een pc.
Kwa hardware kan je een pc en een console niet gaan vergelijken vind ik...
Kijk maar wat het oude spel Shenmue doet op een dreamcast wat _maar_ 200 mhz geeft (200 toch?) Dat ziet er inderdaad gelikt uit en dat kan je niet zelf op je p200 doen =P
Get my point?
sterker nog

zie jij PSX games lopen op een 486-33 :P

• Koffiezuiper
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-02 15:20
Nee dat ook nie =P
Nog beter voorbeeld eigenlijk :)

• IceStorm

IceStorm

Op zondag 22 juli 2001 23:21 schreef 007 het volgende:
Dan lees jij beter dan ik ;).

Als je je pc PUUR voor gamen gebruikt is de PSII een optie... anders gewoon simpelweg niet.
Een woord "multiplayer". Tada.. case closed ;). En dan bedoel ik dus niet met 3 man op 10x10 cm splitscreen.

Verwijderd

Snap dit gezeik nooit, waarom niet beide?

Ik heb een pc voor inet/office etc en binnenkort komt er een PS2 in me kamer te staan voor games.

Verwijderd

Op zondag 22 juli 2001 23:50 schreef IceStorm het volgende:

[..]

Dan lees jij beter dan ik ;).

Als je je pc PUUR voor gamen gebruikt is de PSII een optie... anders gewoon simpelweg niet.
Een woord "multiplayer". Tada.. case closed ;). En dan bedoel ik dus niet met 3 man op 10x10 cm splitscreen.
Heb zelf een dreamcast en multiplayer (4 man max natuurlijk) is alsnog best leuk hoor. NBA 2k1 met z'n vieren is echt zoo kewl.. :)
Alleen tipt het niet met CS/Tribes 2 of zelfs worms HL 4 that matter... :o

• Albinoraptor
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18:59
Op maandag 23 juli 2001 00:04 schreef Kremez het volgende:
Snap dit gezeik nooit, waarom niet beide?

Ik heb een pc voor inet/office etc en binnenkort komt er een PS2 in me kamer te staan voor games.
Jij snapt het *D
Inderdaad gewoon beide, en als het kan ook nog een X-box erbij.

Verwijderd

console kan je daarbij onderuitgezakt zitten, ik heb liever een PC maar ga jij maar eens met je keyboard en je muis onderuit gezakt voor de TV zitten, dat gevoel heb je alleen bij een console :)

Ik heb ze alle2 en game liever op mijn PC maar een console is soms best rlx-ed hoor :)

Verwijderd

Ooit geprobeert Cakewalk te installeren op een PSX? :)

• pica
  • Laatst online: 09-02 16:51
Omdat de PC uiteindelijk overal backwardscompitable mee is :) .
(lees: emu's)

Probeer jij maar eens gbc, snes, megadrive, n64 en ps allemaal op je ps2 te spelen...

Steam

Verwijderd

Ik speel ook liever spellen op een console of... op de Arcade natuurlijk :P

Verwijderd

Op maandag 23 juli 2001 00:22 schreef null_brain het volgende:
console kan je daarbij onderuitgezakt zitten, ik heb liever een PC maar ga jij maar eens met je keyboard en je muis onderuit gezakt voor de TV zitten, dat gevoel heb je alleen bij een console :)

Ik heb ze alle2 en game liever op mijn PC maar een console is soms best rlx-ed hoor :)
Ja maar er komen games uit waarbij een muis wordt bijgeleverd, de PS2 keyboars os ook al uit, en met die dingen zit je niet rlx-ed op de bank denk ik, dan kom je als zel bij en p.c opstelling.

• M@NIC
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 26-01 11:29
zo'n console is gewoon te makkelijk. Ik vind het iets meer voor de mensen die alleen spellen willen spelen en verder geen grappen er om heen. (en die grappen zijn juist het leukst)

• ravw
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18:57
Ik vind dat de Pc op allekanten de PS2 over treft

1 Grafix zijn mooier
2 meer mogelijk
3 spellen zijn goed koper (soms ook meer opties)

Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB

Verwijderd

Op maandag 23 juli 2001 01:35 schreef Blackhole het volgende:

1 Grafix zijn mooier
2 meer mogelijk
Soms ook meer opties?
muhahah altijd meer opties, ik kan er wel vet veel opnoemen :):):):):):):):):):):):):)

• Dyxtra
  • Niet online

Dyxtra

curb surfer

Put put, ik geniet gewoon van zowel mijn consoles als mijn PC. Maakt u niet zo druk mensen :z

f.k.a D³

Verwijderd

whehe toevallig had ik deze discussie vanmmiddag nog met een vriend van me..

hij was helemaal in de wolken van de graphics van de PS2 icm GT3 ..
en was in de veronderstelling dat de PC dat niet kon evenaren :? ..

ik heb hem wat code demos laten zien om de grafische mogelijkheden van m'n pceetje te tonen.. :)
waaronder de 3Dmark2001 demo ..

hij was errug stil >:)

PS2

nadelen - je moet er de eerst volgende 5-10 jaar mee doen ( bedenk je eens hoe de grafische prestaties van PC's dan zijn :9~ )
qua grafische prestaties loop je dus snel achter

- aanschaf is goedkoper maar je betaald wel meerprijs voor spellen

voordelen - je hoeft niet steeds te upgraden ( op ombouwen na >:) )
en kan 5-10 jaar tevreden zijn met wat je hebt

PC

nadelen - errug duur .. zeker als je up to date wil blijven

voordelen - multifunctioneel

- betalen voor spellen ? >:)

Verwijderd

Precies PS II spellen zijn te duur voor de kwaliteit.... want de meeste (lees bijna alle) PC spellen zien er beter uit dan hun PS II versie (als die bestaat) en dan zijn ze ook nog eens duur....
En een beetje slimme persoon met een pc die kan toch een spel fixen voor weinig tot nix (Downloaden of desnoods laten fikken door iemand)

• Chrasher
  • Laatst online: 18:44

Chrasher

Tevree met z'n PS5

Op maandag 23 juli 2001 01:35 schreef Blackhole het volgende:

1 Grafix zijn mooier
2 meer mogelijk
1. De PC kan een hogere resolutie weergeven met behoud van een goede snelheid (alleen niet of zelden constant), maar de graphics mogelijkheden van de PS2 zijn niet te vergelijken met die van een PC. Als je GT3 op een TV hebt gezien (liefst 16:9) dan piep je wel anders. De PC kan daar niet aan tippen en ik spreek uit ervaring. Heb zelf een PIII 933 met GeForce-2 en speel ook veel race-simulaties/games op de PC, maar de graphics van de GT3 zijn wel van een veel betere kwaliteit.

2. Helemaal mee eens. Een PC is voor veel meer dingen te gebruiken dan Games.

3. Dat is helaas ook waar. Op console-games is blijkbaar meer winst te halen (grotere verkoopaantallen) dan op PC-games.

* Chrasher vindt de discussie PC <-> PS2 soms helaas wat overdreven. ;(
Voordat iemand zijn mening daarover uit, moet hij wel uit ervaring kunnen praten, anders komt het alleen maar als geflame over.

PSN-id: Chrasher

Verwijderd

Op maandag 23 juli 2001 00:46 schreef JeanLucPicard het volgende:
Omdat de PC uiteindelijk overal backwardscompitable mee is :) .
(lees: emu's)

Probeer jij maar eens gbc, snes, megadrive, n64 en ps allemaal op je ps2 te spelen...
Dat zeg je nu wel, maar voor de Dreamcast zijn er voglens mij ook allerlei emulators uit zodat je SNES, NES, GB, PSX, enz. games kunt spelen op dat bakkie.

Zou dus heel goed kunnen dat het straks ook op de PS2 kan. :)

• Joske Pauwels
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19-07-2016

Joske Pauwels

Stelt zich vragen...

Wat mij aan consoles ergert is dat je alle spellen moet kopen, en dat je ze vaak na 2 dagen niet meer speelt (spellen voor PC die ik langer speel, koop ik wel btw), en consoles hebben een tv als monitor, m.a.w. een crappy resolutie, wazig, slechte refreshrate.
Niet moeilijk dat het er soms "mooier" uit ziet.
Je kan de lelijke dingetjes gewoon niet goed zien. :+

• pica
  • Laatst online: 09-02 16:51
Op maandag 23 juli 2001 02:56 schreef Marius het volgende:

[..]

Dat zeg je nu wel, maar voor de Dreamcast zijn er voglens mij ook allerlei emulators uit zodat je SNES, NES, GB, PSX, enz. games kunt spelen op dat bakkie.

Zou dus heel goed kunnen dat het straks ook op de PS2 kan. :)
Kan wel zijn, maar dat blijven ze niet uitbreiden, zoals bij PC.

Steam

Verwijderd

yup
meerdere machines is inderdaad de enige optie
wil je een psx2??
dan upgrade je je GFmx maar even niet naar een geforce3
its that simple

• NaLiN
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

NaLiN

Muziek moet ragge

op een playstation vind ik fps games niet zo leuk om te spelen met zo'n joystick
en een gameconsole word altijd gebaseerd op pc hardware dus zal altijd achterlopen
ik heb nog niet op een ps2 gespeeld maar op de 1 vond ik de fps ook niet altijd even hoog

hallo

Verwijderd

Topicstarter
Heb 't al opgelost :)
Ik koop sowieso een PC en m'n broertje een Playstation II (hoewel zijn vorige PSX I verkocht ie na 3 weken)

• RaDKiLL
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 26-03-2023

RaDKiLL

Revived

Appel/Peer verhaal!!!

"Ik huiver de fluister, daarom schreeuw ik!"

• DjMark
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 06:41
Ik heb zelf ook liever een pc, ik heb er ook een. Maar de PS2 heeft 2 supergrote voordelen:

Final Fantasy X
Metal Gear Solid 2

• tazzman
  • Laatst online: 05-01 10:48

tazzman

a real boardmonkey

Je kan het niet met elkaar vergelijken. Je zou beter kunnen zeggen : "ik heb zoveel geld te besteden, wat kan ik beter kopen.. PS2 of PC".

Het is namelijk voor iedereen anders wat hij of zij met een PC dan wel PS2 wilt doen.

Overigens loopt de hele discussie in zoverre krom dat alle PS2 bezitters hier ook gewoon een PC hebben en dus "het beste van 2 werelden".

Ik kan me best voorstellen dat - wanneer je je PC alleen gebruikt voor wat Internet, tekstverwerking etc - je een PS2 koopt .. want er zijn gewoon games die niet op de PC verschijnen.

Maar erhm tja, de voordelen danwel nadelen aan een PS2 of een PC liggen zo voor de hand, daar is moeilijk zinvol over te discusseren.

Overigens de PS2 legt het wel af tegen mijn broodrooster. Deze was maar 39,95 en ik heb elke ochtend heerlijk toastbroad met pindakaas + nutella. :)

Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)

Verwijderd

Hoeze PS2 spellen zijn duurder?! Ze zijn gewoon F99 hoor... :?

Verwijderd

Ik vindt dat de ps2 niet zo heel erg vernieuwend en speciaal is...
Toen de playstation uitkwam was het gewoon echt veel en veel beter dan wat ik ooit op een pc had gezien, 'k weet nog wel dat ik bij de bart smit uren met ridge racer heb gespeeld... :)
De pc heeft een enorm snelle ontwikkeling meegemaakt sinds de launch van de playstion, vooral op grafisch gebied, tegenwoordig zijn de graphics van een console gewoon slechter dan die van een pc met de nieuwste vga kaart.
...consoles moeten het hebben van goede gameplay en de exlusieve spellen, nix meer, nix minder....

• Albinoraptor
Is dat nou echt zo moelijk te begrijpen voor meeste onder jullie. Niet grafics maar GAMEPLAY

• IceStorm

IceStorm

Op maandag 23 juli 2001 12:21 schreef Albinoraptor het volgende:
Is dat nou echt zo moelijk te begrijpen voor meeste onder jullie. Niet grafics maar GAMEPLAY
Gameplay is spelafhankelijk en zowel PC als PSXII hebben spellen met BRAKKE gameplay en PERFECTE gameplay dus dat is niet te vergelijken imho :)

• wacko
  • Laatst online: 22-01 15:21
Ik liet laatst Half-Life zien aan een vriend van me. Ik had 'm net opnieuw geïnstalleerd en nog niets aan de standaard opties veranderd. Ik start het spel op, staat ie nog in 320x240 software mode :D zegt hij: "hee, dat lijken wel PlayStation graphics!"

Oftewel: vind je het gek dat een console zulke graphics kan halen als het op zo'n lage resolutie is (tv heeft nou eenmaal een lage resolutie).

Verwijderd

da's ook wel zo......een ps2 hoeft minder zijn best te doen omdat de resolutie lager is :)

maarre...GT3 is wel mooi; en 3dmark2001 is misschien mooier (beetje?) maar da's een demo.
...ik heb een pc. Is toch niet erg als de ps2 een keertje een mooier spel heeft? ;)

oja, wil ik nog een dingetje kwijt; op ps2 scrollt het beeld wel mooi he? ....op psx was dat eerst ook zo (oudere spellen) maar als je die titels tegenwoordig ziet...gebruiken allemaal eigenlijk teveel graphics voor een psx en daarom gaan ze heel erg haperig.

Verwijderd

omdat sony zuigt, omdat psx 2 vol met bugs zit, omdat ik alle console spellen die niet van Nintendo vind en niet metal gear solid heten vind zuigen. Omdat je op de PC ook een emulator kunt geruiken als je al eventueel een PSX2 spelleke wilt doen (kan alleem MGS2 bedenken) omdat je op de pc veel meer kunt doen, omdat als je een beetje slim inkoopt en tweakt je een PC met lange levensduur net zo duur is als een PSX2 etc etc etc

• Dyxtra
  • Niet online

Dyxtra

curb surfer

Op maandag 23 juli 2001 11:49 schreef 007 het volgende:
Hoeze PS2 spellen zijn duurder?! Ze zijn gewoon F99 hoor... :?
Adviesprijzen zijn toch echt tussen de 129-159 gulden hoor, met het grootste deel FL149,-

f.k.a D³

Verwijderd

nou, inderdaad....
trouwens, die Gameboy advance spellen zijn ook 120 ofzo.....
vind ik toch wel veel...
als je operation flashpoint ofzo vergelijkt met rayman :P

Verwijderd

daarom moet je ze ook gewoon niet kopen, maar op de emulator spelen. :)

Verwijderd

nou...GBA op een emulator is niks aan :)
maar snes wel; en het zijn toch allemaal remakes van snes spelletjes :P

Verwijderd

Op zondag 22 juli 2001 22:14 schreef Mp3psycho2001 het volgende:
Waarom zou je een PC kopen als je voor 3000 ballen minder een Playstation 2 kent hebbe ??
omdat je een troll bent die reacties wil uitlokken en omdat ik niet alleen spellen speel met m'n pc... move on! nothing to see here

• Albinoraptor
Op maandag 23 juli 2001 12:51 schreef IceStorm het volgende:

[..]

Gameplay is spelafhankelijk en zowel PC als PSXII hebben spellen met BRAKKE gameplay en PERFECTE gameplay dus dat is niet te vergelijken imho :)
Wat ik eigenlijk wil zeggen. Is dat mensen niet het argument " op PC ziet het beter uit" moeten gebruiken. Maar dat ze moeten kijken naar gameplay.
Pagina: 1