Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Optical
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 02-06 10:31
Hi iemand misschien een idee over het volgende:

Als ik op mijn ipad de NordVPN app gebruik om te verbinden met VPN in Spanje, en daarna Netflix start zie ik dat bepaalde content die niet in Nederland beschikbaar is wel zichtbaar is, dit werkt dus.

Maar als ik OpenVPN client op mijn PfSense router zo configureer dat dezelfde ipad ook verbind via VPN / Spanje server geeft Netflix aan dat ze dedecteren dat er een VPN wordt gebruikt.

Internet werkt prima op deze manier - dnsleaktest.com geeft ook netjes aan hello x.x.x.x from Madrid , Spain

Wat zou het verschil kunnen zijn?

If at first you don't succeed, cheat. Repeat until caught. Then lie .

Alle reacties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 14:24
Je hebt waarschijnlijk een ander ip adres gekregen van NordVPN welke bij Netflix wel op de zwarte lijst staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Optical
Nee dat is het niet denk ik - Ik ben verbonden met es40.nordvpn.com in beide gevallen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 14:24
Ik denk niet dat je voor 2,99 een dedicated IP adres krijgt. Maar dat je er gewoon één krijgt die je moet delen met alle users van die server.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

Optical schreef op vrijdag 4 januari 2019 @ 11:31:
Als ik op mijn ipad de NordVPN app gebruik om te verbinden met VPN in Spanje, en daarna Netflix start zie ik dat bepaalde content die niet in Nederland beschikbaar is wel zichtbaar is, dit werkt dus.
Klopt dit werkt altijd, maar werkt het kijken van een stream ook daadwerkelijk?
Heb je dit getest.

De geo-locatie aanpassing werkt, pas bij het openen van een stream krijg je een melding dat je geblokkeerd bent op dat IP-adres.

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Optical schreef op vrijdag 4 januari 2019 @ 13:34:
Nee dat is het niet denk ik - Ik ben verbonden met es40.nordvpn.com in beide gevallen
Dat jij op 2 plekken verbonden met met server es40 wil niets zeggen.
Integendeel, JIJ kan zelfs de reden zijn dat Netflix er achter komt dat het een VPN is. :+
Hun backend houdt kennelijk een soort van counter bij, hoeveel accounts inloggen op een bepaald IPadres
Als dat een bepaalde norm overschrijdt, word het gezien als een proxy.

Toegangspunt ES40 kan ook dynamische IPadressen kennen, die onderling rouleren.
Kijk maar eens wel extern adres je hebt, ten opzichte van die van je router, waarschijnlijk zijn die verschillend.

Je zou evt kunnen proberen om een vpnserver op jouw router aan te maken, en die verbinding te gebruiken om naar buiten te gaan.
True schreef op vrijdag 4 januari 2019 @ 14:12:
[...]

Heb je dit getest.

De geo-locatie aanpassing werkt, pas bij het openen van een stream krijg je een melding dat je geblokkeerd bent op dat IP-adres.
Ik heb bij windscribe een tweetal netflix-servers, UK en US
Maar vooralsnog krijg ik alleen de NL programma's te zien ( en kan kijken )
Deze ipadressen wisselen trouwens ook bijna dagelijks, voor regulier internet-gebruik zijn ze te traag.
Maar NF werkt vooralsnog altijd wel

[ Voor 26% gewijzigd door FreshMaker op 04-01-2019 14:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

@FreshMaker ik heb al een tijdje niet meer mijn Windscribe VPN aangeslingerd, maar die Windflix VPN's zoals zij het noemen hebben in het verleden wel vlekkeloos voor mij gewerkt.

Maar inderdaad, met die 'gewone' exit point van die NordVPN gaat het in ieder geval niet lukken.

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Optical
True schreef op vrijdag 4 januari 2019 @ 14:12:
[...]

Heb je dit getest.

Het is te traag om echt te kijken, maar downloaden en daarna kijken werkt..

Ik zie dat ik daadwerkelijk op een ander land Netflix zit door een search te doen, waar dan titels te voorschijn komen die niet op de 'nederlandse' netflix staan, en bijvoorbeeld dat de spaanse audiotrack beschikbaar is waar die er anders niet is.

Als ik via VPN op de router naar buiten ga start Netflix ook wel op maar krijg ik inderdaad de melding zoals je scrrijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
True schreef op vrijdag 4 januari 2019 @ 14:25:
@FreshMaker ik heb al een tijdje niet meer mijn Windscribe VPN aangeslingerd, maar die Windflix VPN's zoals zij het noemen hebben in het verleden wel vlekkeloos voor mij gewerkt.

Maar inderdaad, met die 'gewone' exit point van die NordVPN gaat het in ieder geval niet lukken.
Ja, vlekkeloos inderdaad.
Alleen krijg ik nog steeds het NL overzicht ( misschien door de browsersettings - nl-NL )
Maar het functioneert verder prima

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Optical
FreshMaker schreef op vrijdag 4 januari 2019 @ 14:16:
[...]

Dat jij op 2 plekken verbonden met met server es40 wil niets zeggen.
Integendeel, JIJ kan zelfs de reden zijn dat Netflix er achter komt dat het een VPN is. :+
Hun backend houdt kennelijk een soort van counter bij, hoeveel accounts inloggen op een bepaald IPadres
Als dat een bepaalde norm overschrijdt, word het gezien als een proxy.

Toegangspunt ES40 kan ook dynamische IPadressen kennen, die onderling rouleren.
Kijk maar eens wel extern adres je hebt, ten opzichte van die van je router, waarschijnlijk zijn die verschillend.

Je zou evt kunnen proberen om een vpnserver op jouw router aan te maken, en die verbinding te gebruiken om naar buiten te gaan.

[...]
IP adres wat ik zie met whatismyipadress of dnsleak.net is wel in beide gevallen het zelfde >

196.196.150.5

Ik verbind op mijn router dmv een OpenVPN client - ik heb voor de instellingen de guide gebruikt die NordVPN zelf op hun site heeft staan

Daarna heb ik via Firewall / Rules / LAN een rule gemaakt dat alleen een bepaald ip adres via die VPN client naar buiten gaat.

Overigens werkt het vanaf de iPad niet alleen met de app maar op met OpenVPN connect , waarbij ik gewoon de .ovpn configfile van es40 heb geimporteerd.

Pagina: 1