Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

.vg3 bestandsformaat niet bekend

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• AlphA_108
  • Registratie: december 2016
  • Laatst online: 07-02 11:21
Een bekende van mij is recent overgestapt naar een nieuwe VoIP Cloud telefooncentrale en had nog een SD-kaartje liggen uit zijn oude telefooncentrale (onbekend en niet te achterhalen welk platform / merk dit is geweest).

In deze centrale stond wachtstandmuziek op een SD-kaartje, in bestandsformaat .vg3

Ik heb al behoorlijk wat gegoogled maar kom er niet achter waar dit vanaf komt en hoe ik dit bestand kan openen / converteren naar een meer gangbaar audiobestandformaat, die in de nieuwe telefooncentrale gebruikt kan worden.

Zegt een van jullie .vg3 iets?

Alle reacties

• BoAC
  • Registratie: februari 2003
  • Laatst online: 21:53

BoAC

Memento mori

Heb je het bestand geopend in een editor? Misschien staat er iets herkenbaars in.
Verder kan misschien ffmpeg er wat mee?

• Hero of Time
  • Registratie: oktober 2004
  • Laatst online: 22:38

Hero of Time

Moderator NOS/CSA

There is only one Legend

Kijk eerst even met het 'file' commando om te zien wat voor bestand het echt zou kunnen zijn. Ik kan een .txt ook hernoemen naar .docx of .avi. Dan lijkt het een ander bestand, maar het is en blijft nog steeds een simpel tekst bestand.

Spekkies | Commandline FTW

• AlphA_108
BoAC schreef op vrijdag 4 januari 2019 @ 10:29:
Heb je het bestand geopend in een editor? Misschien staat er iets herkenbaars in.
Verder kan misschien ffmpeg er wat mee?
Ik heb er met Notepad++ even naar gekeken, er staat inderdaad iets herkenbaars aan het begin van het bestand, namelijk "PINEWOOD ELECTRONICS MARKETING", een snelle Google check leidt mij naar http://www.voice-gear.com/ - dus het zijn inderdaad iets van voice prompts maar nog steeds niet duidelijk in welk formaat...

Met ffmpeg kom ik er ook al niet uit:

C:\ffmpeg\bin>ffmpeg -i test1.vg3 test1.mp3
ffmpeg version N-92917-gb9523f2fd3 Copyright (c) 2000-2019 the FFmpeg developers
built with gcc 8.2.1 (GCC) 20181201
configuration: --enable-gpl --enable-version3 --enable-sdl2 --enable-fontconfig --enable-gnutls --enable-iconv --enable-libass --enable-libbluray --enable-libfreetype --enable-libmp3lame --enable-libopencore-amrnb --enable-libopencore-amrwb --enable-libopenjpeg --enable-libopus --enable-libshine --enable-libsnappy --enable-libsoxr --enable-libtheora --enable-libtwolame --enable-libvpx --enable-libwavpack --enable-libwebp --enable-libx264 --enable-libx265 --enable-libxml2 --enable-libzimg --enable-lzma --enable-zlib --enable-gmp --enable-libvidstab --enable-libvorbis --enable-libvo-amrwbenc --enable-libmysofa --enable-libspeex --enable-libxvid --enable-libaom --enable-libmfx --enable-amf --enable-ffnvcodec --enable-cuvid --enable-d3d11va --enable-nvenc --enable-nvdec --enable-dxva2 --enable-avisynth --enable-libopenmpt
libavutil 56. 25.100 / 56. 25.100
libavcodec 58. 43.100 / 58. 43.100
libavformat 58. 25.100 / 58. 25.100
libavdevice 58. 6.101 / 58. 6.101
libavfilter 7. 46.101 / 7. 46.101
libswscale 5. 4.100 / 5. 4.100
libswresample 3. 4.100 / 3. 4.100
libpostproc 55. 4.100 / 55. 4.100
test1.vg3: Invalid data found when processing input

• foxgamer2019
  • Registratie: februari 2009
  • Niet online
In hoeverre is die wachtmuziek belangrijk? Tevens kan je zitten met rechten, die gaan erg ver helaas.
Ik zou er niet te veel tijd aan besteden, en kijken naar moderne wachtmuziek. ;)

Heb je ook al geprobeerd met 'file' zoals @Hero of Time aangeeft?

• AlphA_108
foxgamer2019 schreef op vrijdag 4 januari 2019 @ 16:50:
In hoeverre is die wachtmuziek belangrijk? Tevens kan je zitten met rechten, die gaan erg ver helaas.
Ik zou er niet te veel tijd aan besteden, en kijken naar moderne wachtmuziek. ;)

Heb je ook al geprobeerd met 'file' zoals @Hero of Time aangeeft?
Klopt, i know. Gevalletje "ik wil dit heel graag als het op een of ander manier kan". File in een Ubuntu terminal laat zien:

test.vg3: application/octet-strream

• Rainmaker
  • Registratie: augustus 2000
  • Laatst online: 09-01 23:03
Zou het misschien een NEC centrale geweest kunnen zijn?

https://www.commworld-kc....VG3_Data_Sheet_060106.pdf

Dit zou "gewoon" een proprietary format kunnen zijn. Wat enkel door de telefooncentrale herkend wordt.

Mogelijk kun je nog ergens management software voor die centrale downloaden ergens. En misschien dat die de conversie kan doen. Ook al zou het zomaar kunnen dat die het alleen van WAV -> VG3 kan doen, en niet andersom.

Als je op zoek bent naar wachtmuziek, is dit misschien een mooi moment om naar iets nieuws op zoek te gaan :+ Als het echt moet, neem even contact op met dat Pinewood. Goede kans dat die muziek ooit aan jullie bedrijf verkocht is, en dat jullie gewoon de rechten er nog voor hebben. Maar het bedrijf heeft die muziek waarschijnlijk nog wel in een format waar je wat mee kan.
https://lk.kompass.com/c/...s-marketing-nv/be0200009/

Rainmaker wijzigde deze reactie 08-01-2019 13:21 (22%)

We are pentium of borg. Division is futile. You will be approximated.

• deepbass909
  • Registratie: april 2001
  • Laatst online: 00:59

deepbass909

Moderator General Chat

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

Je kant het bestand ook even door MediaInfo gooien. Die negeert extenties e.d. en kijkt puur naar de inhoud van het bestand. Als het een bestand met bekende codec is (grote kans) dan spuugt MediaInfo wel eruit welke het is.

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

• ido
  • Registratie: januari 2001
  • Niet online
https://mkh-electronics.c...tmuziek-berichten-speler/

en dan aansluiten op een line-in/mic van de PC en het muziekje opnemen?

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator NOS/CSA

There is only one Legend

deepbass909 schreef op donderdag 24 januari 2019 @ 13:29:
Je kant het bestand ook even door MediaInfo gooien. Die negeert extenties e.d. en kijkt puur naar de inhoud van het bestand. Als het een bestand met bekende codec is (grote kans) dan spuugt MediaInfo wel eruit welke het is.
Je weet dat het programma net als het 'file' commando gewoon naar het 'magic number' kijkt om te bepalen wat voor bestandstype het is? Sowieso hebben bestandsextenties weinig nut op Linux, het is alleen maar handig voor een mens om te zien wat voor bestand het is. ;)

• deepbass909
  • Registratie: april 2001
  • Laatst online: 00:59

deepbass909

Moderator General Chat

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

Hero of Time schreef op donderdag 24 januari 2019 @ 14:13:
[...]

Je weet dat het programma net als het 'file' commando gewoon naar het 'magic number' kijkt om te bepalen wat voor bestandstype het is? Sowieso hebben bestandsextenties weinig nut op Linux, het is alleen maar handig voor een mens om te zien wat voor bestand het is. ;)
Joh, echt? :+
* deepbass909 gebruikt pas een jaartje of 12 Linux, dus snapt wel dat je denkt dat ik nog een broekie ben :P

Maar aangezien de TS een output toont met "C:\ffmpeg\bin>ff..." draait hij duidelijk geen Linux of andere *nix, maar Windows. En helaas laat Windows zich wel vaak leiden door extensies.

En MediaInfo gaat wel een stapje verder dan file, MediaInfo toont ook gedetailleerde codec informatie e.d. En voor zo ver ik weet kent Windows geen equivalent voor file.

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator NOS/CSA

There is only one Legend

Dan nog. File is iets wat ik al had aangegeven en we zitten hier in NOS. Windows doen we niet aan, dus tools voor Windows hebben momenteel geen nut. Zelfs al kijkt de TS even snel met Windows, getuige z'n ffmpeg uitvoer. Hij had 't ook al uitgevoerd, met een octed stream kan mediainfo ook niets, want het moet in de eerste plaats al een mediabestand zijn en dat is het blijkbaar toch net niet als zodanig. Er is geen container bekend, dus geen media info.

Pagina: 1

Apple iPhone XS Red Dead Redemption 2 LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6T (6GB ram) FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Google Pixel 3

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True