Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen,

Ik heb een Samsung telefoon (A3 versie 2016) met een functie waar ik me aan stoor bij het typen. Dat de telefoon verkeerd gespelde woorden corrigieert vind ik fijn. Als ik "Stoel" wil typen maar "Stoej" type, is het fijn dat hij er zelf "Stoel" van maakt. Maar wat mijn telefoon óók doet is dat ie vsn "Stoel" bijvoorbeeld "Stoep" maakt. Dit doet ie soms direct als je type, maar met name ook in de volgende situatie: je typt "Stoel" maar je bedenkt je dat je toch "Stoep" wilde typen. Je backspaced vervolgens de l, typt een p, maar dan maakt ie er toch weer "Stoel" van. En dat is raar: Stoep is gewoon een bestaand woord dus ik zie geen enkele reden om dat te corrigeren.

Weet iemand of dit kan worden verholpen? En zo nee, weet iemand of dit een Samsung ding is of een Android ding? En of bijvoorbeeld Huawei hetzelfde heeft of niet? Ik weet bijvoorbeeld dat Apple het niet heeft.

Bedankt!

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kazeykazeman
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 01-09 14:41
Welke keyboard app gebruik je?

Wat ik zelf gebruik is een voorspel-functie die niet automatisch alles aanpast, maar suggesties geeft voor woorden die je vervolgens zelf gemakkelijk kan aantikken (Gboard), precies om de reden die je beschrijft.

Als je toch automatisch je woorden wil laten aanpassen is het toch een kwestie van je toetsenbord 'trainen' om te begrijpen in welke context je welk woord wil hebben, en daar is die van jou blijkbaar nog niet zo sterk in ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik gebruik inderdaad zo'n zelf corrigerend toetsenbord.
Het vreemde is dat ik vroeger (3, 4 jaar geleden) een HTC had die dit niet deed. Die dus een goed woord niet corrigeerde in een ander goed word. En wat ik bijv ook heb is dat ik heel vaak met "Hee" begin maar dat ie dat maar blijft verbeteren naar "Nee". Hoe hard ik m dus ook train ;)

Ik wil een nieuwe telefoon kopen (android) dus ik wil met name ook weten of dit probleem bij bijv. Huawei niet aan de orde is.

Maar bedankt in ieder geval voor je reactie!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
Dit heeft simpelweg te maken met het toetsenbord dat je hebt geïnstalleerd en de instellingen daarvan. Op jouw huidige Samsung, maar ook op een nieuwe Androidtelefoon kan dit probleem zich dus voordoen, maar met een ander toetsenbord uit de Google Play Store, kan dit probleem net zo makkelijk verdwenen zijn. :)

Zoals kazeykazeman zich afvraagt, welk toetsenbord gebruik je nu precies?

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazeykazeman
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 01-09 14:41
Verwijderd schreef op vrijdag 4 januari 2019 @ 11:00:
Ik gebruik inderdaad zo'n zelf corrigerend toetsenbord.
Het vreemde is dat ik vroeger (3, 4 jaar geleden) een HTC had die dit niet deed. Die dus een goed woord niet corrigeerde in een ander goed word. En wat ik bijv ook heb is dat ik heel vaak met "Hee" begin maar dat ie dat maar blijft verbeteren naar "Nee". Hoe hard ik m dus ook train ;)

Ik wil een nieuwe telefoon kopen (android) dus ik wil met name ook weten of dit probleem bij bijv. Huawei niet aan de orde is.

Maar bedankt in ieder geval voor je reactie!
Je gebruikte op je HTC ook een andere keyboard app waarschijnlijk, dus dat is niet zo gek. Wat CLB ook zegt, het ligt niet aan de fabrikant van je toestel, maar aan de keyboard app die je gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ah nooit geweten dat je een toetsenbord apart kan downloaden!
Iemand enig idee waar je dat (type toetsenbord dat je gebruikt) kan zien haha?

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 04-01-2019 11:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Panini
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 15:56
Verwijderd schreef op vrijdag 4 januari 2019 @ 11:10:
Hier kan je het terug vinden in jouw Samsung toestel, en eventueel een andere selecteren:

https://www.samsung.com/n...-andere-toetsenbord-apps/

Dit soort dingen kan je erg makkelijk zelf Googlen trouwens. Is namelijk de eerste hit die je vindt met een beetje moeite. Kost nog minder tijd dan een topic aanmaken hier. ;)

[ Voor 9% gewijzigd door Panini op 04-01-2019 11:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 4 januari 2019 @ 11:10:
Yes! Zo kun je nagenoeg altijd op elk toestel dezelfde typ-ervaring gebruiken, wel zo fijn natuurlijk ;)

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik gebruik nu een standaard Samsung toetsenbord. Iemand goede suggesties voor een toetsenbord dat wél foute woorden corrigeert maar niet de goede woorden? Dus a la Apple?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoelpoot
  • Registratie: September 2012
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 4 januari 2019 @ 11:43:
Ik gebruik nu een standaard Samsung toetsenbord. Iemand goede suggesties voor een toetsenbord dat wél foute woorden corrigeert maar niet de goede woorden? Dus a la Apple?
Wat ik zelf gebruik is een voorspel-functie die niet automatisch alles aanpast, maar suggesties geeft voor woorden die je vervolgens zelf gemakkelijk kan aantikken (Gboard), precies om de reden die je beschrijft.
GBoard is een goede suggestie, gebruik ik ook. Swiftkey heb ik in het verleden goede ervaringen mee gehad, later minder.

[ Voor 24% gewijzigd door Stoelpoot op 04-01-2019 11:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 19:11

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
@Verwijderd ik heb je titel even aangepast, zodat het wat duidelijker is.

Pagina: 1