Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• Tjoeri
  • Registratie: oktober 2014
  • Laatst online: 03-03 12:13
EDIT:

Mijn vraag is grotendeels beantwoord en wat mij betreft mag dit topic op slot. Nog bedankt voor de reacties _/-\o_

Tjoeri wijzigde deze reactie 05-01-2019 13:08 (102%)

• NielsTn
  • Registratie: december 2006
  • Laatst online: 23:42

NielsTn

4.830 Wp + QSolar 10,9GJ

Misschien heeft een volwaardige oplossing (Mac, tools) even tijd nodig... Ook qua budgetten. Dus ik zou het in elk geval bespreken met je leidinggevende, en een vraag bij bijvoorbeeld jullie IT helpdesk/support groep neerleggen. Wie weet is de reden wel zo simpel...

• mstx
  • Registratie: februari 2004
  • Niet online
Zoals ik het lees heb je het nog niet eens aangekaart bij je leidinggevende? Misschien is er wel een redelijke verklaring voor.

• Tjoeri
@mstx

Dit is niet in het verhaal meegenomen maar ik heb dit inderdaad wel aangekaart. Ik laat dit soort dingen nooit op zijn beloop.

• Fable
  • Registratie: juli 2009
  • Laatst online: 21:26
Dit zie je wel vaker binnen bedrijven waar het druk is en iedereen denkt dat een ander het wel regelt. Ik zou er zelf niet te moeilijk over doen, maar er wel achteraan gaan wanneer je wel de juiste spullen krijgt.
Toetsenbord en muis heb ik al vaker gewoon zelf gekocht aangezien het standaard Microsoft setje wat je meestal krijgt drama is om mee te werken.

Fable wijzigde deze reactie 04-01-2019 09:18 (4%)

• FoxLenny
  • Registratie: februari 2008
  • Laatst online: 22:58
Ga eens het gesprek aan met je leidinggevende? Vraag wat je kan verwachten aan hardware/software op lange en korte termijn en laat uiteraard weten wat jij fijn vind werken (als jij een half uur per dag productiever bent heb je een investering van 1000 euro zo terug verdiend).
En geen idee hoe groot het bedrijf is, maar als het een klein bedrijfje is zonder hele HR/ICT afdeling kan ik me best voorstellen dat met de kerstdagen het erg druk was en er even niemand eraan heeft gedacht om alles te regelen (of diegene was net op vakantie).

• chriistiix
  • Registratie: maart 2014
  • Laatst online: 21-03 09:10
Tjoeri schreef op vrijdag 4 januari 2019 @ 09:17:
@mstx

Dit is niet in het verhaal meegenomen maar ik heb dit inderdaad wel aangekaart. Ik laat dit soort dingen nooit op zijn beloop.
Wat is daar uitgekomen? Wat is hun standpunt?

Wij weten op het moment alleen jouw kant van het verhaal terwijl er dus blijkbaar ook al een reactie/mening van hun is geweest, dat maakt het plaatje wel compleet om je eventueel correct te kunnen adviseren.

• Guy Treepbush
  • Registratie: mei 2015
Natuurlijk zou het zou niet moeten maar herken het van veel bedrijven. Zeker rond de feestdagen zal er iemand er niet aan toe zijn gekomen/het vergeten zijn. Waar mensen werken worden fouten gemaakt en iemand onboarding is vaak bijzonder complex bij organisaties vanwege de betrokken partijen.

Is even vervelend maar prima oplosbaar. Om hiervoor meteen te overwegen om je baan op te zeggen...

• Tjoeri
FoxLenny schreef op vrijdag 4 januari 2019 @ 09:18:
Ga eens het gesprek aan met je leidinggevende? Vraag wat je kan verwachten aan hardware/software op lange en korte termijn en laat uiteraard weten wat jij fijn vind werken (als jij een half uur per dag productiever bent heb je een investering van 1000 euro zo terug verdiend).
En geen idee hoe groot het bedrijf is, maar als het een klein bedrijfje is zonder hele HR/ICT afdeling kan ik me best voorstellen dat met de kerstdagen het erg druk was en er even niemand eraan heeft gedacht om alles te regelen (of diegene was net op vakantie).
Ja ik heb er inderdaad wel rekening mee gehouden dat het een aparte tijd voor ze was, echter was mijn komst dus wel al maanden bekend en is er een grote ICT afdeling aanwezig.

Juist omdat het een groter bedrijf betreft voelt dit een beetje zuur aan.

• Tjoeri
Guy Treepbush schreef op vrijdag 4 januari 2019 @ 09:21:
Natuurlijk zou het zou niet moeten maar herken het van veel bedrijven. Zeker rond de feestdagen zal er iemand er niet aan toe zijn gekomen/het vergeten zijn. Waar mensen werken worden fouten gemaakt en iemand onboarding is vaak bijzonder complex bij organisaties vanwege de betrokken partijen.

Is even vervelend maar prima oplosbaar. Om hiervoor meteen te overwegen om je baan op te zeggen...
haha misschien erg voorbarig maar de indruk werd mij gewekt in gesprekken dat voor deze dingen ook "niet echt een oplossing is" en " ze niks kunnen beloven" ( directe quotes )

Het is de basis van de basis van mijn werk en niks ingewikkelds... :|

• Bart ®
  • Registratie: augustus 2004
  • Laatst online: 20:13

Bart ®

I make the fucking Wooshnoise!

Ik heb redelijk wat in de detachering gezeten en daardoor ook best wat verschillende opdrachtgevers gehad. Wat je nu meemaakt komt vaker wel dan niet voor. Ik heb het denk ik één keer meegemaakt dat ik niet nog zelf van alles moest regelen met de afdeling ICT. Hoogtepunt was 6 weken wachten tot ik een gsm kreeg. Het is helaas dus niet meer dan normaal dat niet alles geregeld is...

I have the cape.

• Guy Treepbush
  • Registratie: mei 2015
Dat niet alle tools voor je vak er nu zijn vind ik niet zo gek maar ze moeten het natuurlijk wel regelen. Een timmerman zonder hamer en zaag doe je ook niet... dure grap om iemand aan te nemen en ervoor te zorgen dat hij (na wat opstart problemen) niet zijn/haar werk kan doen. Dat mag je toch wel eisen.

• Alfalva
  • Registratie: mei 2017
  • Laatst online: 20-03 15:10
Tjoeri schreef op vrijdag 4 januari 2019 @ 09:22:
[...]

haha misschien erg voorbarig maar de indruk werd mij gewekt in gesprekken dat voor deze dingen ook "niet echt een oplossing is" en " ze niks kunnen beloven" ( directe quotes )

Het de basis van de basis van mijn werk en niks ingewikkelds... :|
..dus waarom laat je je dan afwimpelen met het argument dat dat "niet echt een oplossing is"? Heb je gevraagd of je misschien als het niet al te veel moeite is wellicht ooit eens een keer een iets beter computertje mocht krijgen omdat dat je werk eventueel wel ietsje beter zou kunnen maken, of heb je gezegd "dit heb ik nodig om m'n werk te kunnen doen, zal ik het zelf even bestellen"?

• Tjoeri
Alfalva schreef op vrijdag 4 januari 2019 @ 09:32:
[...]

..dus waarom laat je je dan afwimpelen met het argument dat dat "niet echt een oplossing is"? Heb je gevraagd of je misschien als het niet al te veel moeite is wellicht ooit eens een keer een iets beter computertje mocht krijgen omdat dat je werk eventueel wel ietsje beter zou kunnen maken, of heb je gezegd "dit heb ik nodig om m'n werk te kunnen doen, zal ik het zelf even bestellen"?
Goed punt, maar ik heb benadrukt hoe belangrijk het is voor het uitvoeren van mijn werk en de algehele efficiëntie. Ik heb dit denk niet genoeg in mijn originele verhaal naar voren gebracht.

• sham27
  • Registratie: februari 2012
  • Laatst online: 22:00
Tjoeri schreef op vrijdag 4 januari 2019 @ 09:22:
[...]

Het is de basis van de basis van mijn werk en niks ingewikkelds... :|
Bijzondere reactie.

Dat niet alles top geregeld is verbaasd me niets. Soms hebben dingen gewoon tijd nodig om alle goedkeuringen en dergelijke te doorlopen. Bij ons kan bepaalde software access pas aangevraagd worden na voltooiing van trainingen, die je pas kunt doen zodra je begint. Dus de eerste weken zijn altijd behelpen wat dat betreft.

Ik zou nog eens een afspraak met je leidinggevende maken en voor jezelf op papier zetten wat je echt nodig hebt voor je werk en zorgen dat je het gesprek verlaat met concrete toezeggingen of actiepunten. Een laptop/Mac/Software zou via het bedrijf moeten lopen, maar een muis/toetsenbord/beeldscherm kan je altijd voorstellen zelf te kopen en te declareren. Bij ons regelt IT de laptop en beeldscherm en dergelijke, maar alle accessoires mag je zelf aanschaffen en declareren - wat ik dus super relaxt vind.

BMW F31 330i M Sport Shadow

Acties:
  • +11Henk 'm!

• ACRNM
  • Registratie: augustus 2012
  • Laatst online: 20:15
Tja... ik werk bij een multinational (50k+ werknemers wereldwijd) en als je manager al op tijd een verzoek indient tot indiensttreding (probleem 1 meestal) dan duurt het nog minimaal 5 werkdagen vanaf eerste werkdag voor er een toegangspas is en een laptop. En ook hier krijg je van ''ICT'' gewoon de standaard laptop die iedereen krijgt of je nou schoonmaker (bij wijze van), designer of raad van bestuur bent. Pas na uitlevering kan je het proces in voor omruilen (inclusief businesscase waarom je laptop Y moet hebben i.p.v X etc) en ben je nog eens 3 maanden verder.

Welcome to real life zou ik zeggen, het duurt soms wat langer dan een dag om dingen te regelen.

• Woy
  • Registratie: april 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Het is op zich niet vreemd dat het onboarding process met wat problemen verloopt, zeker zo vlak na de feestdagen. Zeker niet netjes, maar ik zou het geen onoverkomelijk probleem vinden.

Ik zou het meer als een mogelijkheid proberen te zien om te kijken hoe snel dingen wel geregeld kunnen worden op het moment dat het nodig is ( Nu dus ;) ). Als er nu alleen excuses komen als "Kan niet", e.d. dan weet je wel dat het niet een echt flexibel bedrijf is, en zou ik persoonlijk nog een keer nadenken over hoe lang ik er zou willen werken.

Aan de andere kant als je nu dingen aankaart, en er wordt ook actief gezocht naar oplossingen, die ook niet bij het minste of geringste tegen gehouden worden door het bedrijf geeft het aan dat er ieder geval de juiste mentaliteit heerst, dat ze alleen nog wat kunnen verbeteren in hun voorbereiding.

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

• Tsjipmanz
  • Registratie: oktober 2000
  • Laatst online: 20:21

Tsjipmanz

Het maakt MIJ niks uit...

Het is inderdaad zo dat binnen sommige bedrijven er de nodige bureaucratie is rondom het verkrijgen van IT-apparatuur en software, maar het lijkt erop dat jij niet eens een toezegging krijgt dat je alsnog de resources zal krijgen om je werk goed te doen. Het probleem is dus niet zozeer dat het wat langer duurt, maar dat jij niet serieus wordt genomen als vakman. Ik vind dit een behoorlijke 'red flag' en mocht het makkelijk voor je zijn om wat anders te vinden, dan zou ik dat zeker overwegen.

Als je als organisatie een technisch monteur in dienst neemt scheep je deze ook niet af met een multitool bij de Action vandaan, deze geef je professioneel gereedschap om zijn werk goed te kunnen doen.

Mocht je dus relatief makkelijk wat anders kunnen vinden, dan zou ik nogmaals het gesprek met je leidinggevende aangaan en op een vriendelijke maar wel duidelijke manier duidelijk maken dat jij je werk niet goed kan doen zonder dat aan bepaalde randvoorwaarden wordt voldaan, en dat je, als zij geen mogelijkheid zien om daaraan te voldoen, je het recht voorbehoudt om uit te kijken naar wat anders.

Mocht het lastiger zijn om wat anders te vinden, dan wordt het wat een lastiger verhaal, misschien is het dan handig om je eigen device mee te nemen.

There's no such thing as a mistake, just happy accidents - Bob Ross
Relaxte muziek: altijd okee!
- Soulseek rulez -

• EvaluationCopy
  • Laatst online: 20-03 15:16
Maak een bierviltjesberekening van de terugverdien tijd, neem jouw (commerciële) uurtarief, deel door dit 2 (laten we aannemen dat je maar 50% effectief je werk kunt doen met je brakke scherm, afwezigheid van software en slome laptop).

Zet de kosten op een rijtje van wat je nodig hebt en deel dit door de helft van jouw tarief... et voila, schuif de terugverdien periode onder je baas z'n neus. Vermoedelijk is dit een paar weken/maanden.

Als hij dat niet serieus neemt moet je je afvragen of je er wel wilt werken, als er over een maand geen beweging in zit zou ik eens elders gaan kijken. Werk zat.

What difference is it to me if a decision is forced upon me by a dictator or by half of my neighbors? Either way my right to free, peaceful action has been nullified. – Stephen H. Foerster

• PhaeTom
  • Registratie: oktober 2003
  • Laatst online: 20-03 21:22

PhaeTom

See you at the party, Richter!

ACRNM schreef op vrijdag 4 januari 2019 @ 09:34:
Tja... ik werk bij een multinational (50k+ werknemers wereldwijd) en als je manager al op tijd een verzoek indient tot indiensttreding (probleem 1 meestal) dan duurt het nog minimaal 5 werkdagen vanaf eerste werkdag voor er een toegangspas is en een laptop. En ook hier krijg je van ''ICT'' gewoon de standaard laptop die iedereen krijgt of je nou schoonmaker (bij wijze van), designer of raad van bestuur bent. Pas na uitlevering kan je het proces in voor omruilen (inclusief businesscase waarom je laptop Y moet hebben i.p.v X etc) en ben je nog eens 3 maanden verder.

Welcome to real life zou ik zeggen, het duurt soms wat langer dan een dag om dingen te regelen.
Heel herkenbaar. Ben ook net gestart in een drukke maand. De basisfaciliteiten waren allemaal op orde, maar er zijn altijd wel dingen die achteraf geregeld moeten worden.

@Tjoeri De houding van mijn collega's, ICT en mijn manager waren echter wel constructiever, afwimpelen was er niet bij. Mijn advies: probeer constructief naar hen toe te zijn. Ik was er niet bij, maar zeuren om betere spullen ipv een plan maken voor hoe je dit wilt aanpakken, zodat je leidinggevende alleen maar "Ja" hoeft te zeggen, werkt in mijn ogen het beste.

Give this people airgh!

• Jeroenneman
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 21-03 10:45

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

Ik zou dit niet direct als representatief zien voor het hele bedrijf.

Sommige managers regelen alles op je eerste dag voor je, anderen laten door formulieren en regeltjes het wat langer duren. Die eerste oneffenheden hadden voor mij vaak niets te maken met hoe de rest van mijn tijd bij het bedrijf was.

Daarnaast, jammer natuurlijk als jij je werk niet kan doen, maar dat is toch uiteindelijk gewoon het probleem van je manager? Die heeft een niet-productieve medewerker in dienst.

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

• Tjoeri
Veel nuttige dingen en behulpzame adviezen en kritiek, dank hiervoor :)

Ik heb aardig weten over te brengen wat mijn wensen zijn alleen is wellicht meer assertiviteit op zijn plaats.

Ik heb op dag 5 een toetsenbord en muis ergens uit een la gevist en een andere monitor aan de praat gekregen. Echter voelt dit nog erg houtje touwtje.

Ik ga er een steviger achter aan en zal vanzelf merken hoe de vork dan echt in de steel zit.

Beetje geduld is wellicht ook op zijn plaats haha maar dit gaf me wel een vrij slechte eerste indruk.

Het was vooral de mate waarop dingen niet geregeld waren, het was vrij intens zeg maar haha

• SmurfLink
  • Registratie: juni 2016
  • Niet online
Wat verwachten ze dat jij met deze tools doet? Lijkt me heel simple, y'pay peanuts, you get monkeys. Als jij niet de tools hebt kan je niet je werk doen. Dat zou ik eens overleggen met je manager. Tot jij goeie spullen hebt wat verwacht hij dat jij gaat doen?

Acties:
  • +10Henk 'm!

• EvaluationCopy
  • Laatst online: 20-03 15:16
Als noodgreep kun je natuurlijk ook nog een opdrachtje even snel krabbelen in paint en dat inleveren met de boodschap dat dát het niveau gaat zijn met de huidige tools ;)

What difference is it to me if a decision is forced upon me by a dictator or by half of my neighbors? Either way my right to free, peaceful action has been nullified. – Stephen H. Foerster

• vso
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 23:51

vso

FreeBSD | Windows2k3 +Xp

@Tjoeri de frustratie zal niet alleen te maken hebben met je "apparatuur" maar eerder met de onmogelijkheid dat je geen werk/taken hebt die je kan uitvoeren en feitenlijk met je armen over elkaar naar het plafond moet staren .. en je dus gewoonweg verveelt.

Apparatuur is inderdaad geen nieuw iets, en niet beperkt tot kleine / grote bedrijven kan ik je vertellen. Maar hoe reageren/acteren je collega's is belangrijker .. sluit je bij hun aan.
De kans is klein dat je werkgever/leidingevende ook onrealistische zaken vraagt is klein .. en als hij ETA vraagt zeg je wanneer ik alle gereedschap heb om je taak te volbrengen.

ps een monitor / oude laptop of andere meuk zou ik niet accepteren .. zeker niet als frontend developer.
een leek snapt niet het verschil tussen goedkoop en profesioneel materiaal .. je kan beter met je armen overelkaar zitten dan gaan ze sneller actie ondernemen .. dan dat je "tussentijds" een gare oplossing gebruikt (dan lopen ze minder hard immers je kan toch werken ?)

Maak je er in ieder geval niet te druk over, het is uiteindelijk hun probleem versus jou geduld

http://students.imsa.edu/~crazycub/tolkienwin98.htm <--- Tolkien vs Microsoft

• Defector
  • Registratie: december 2005
  • Laatst online: 21:16
Een proefperiode is niet alleen voor de werkgever maar ook voor jou als werknemer. Dat kan je gebruiken om te kijken of de baan bevalt maar ook hoe de rest van de invulling is. Zoals in dit geval de randzaken. Wanneer dit niet aan je verwachtingen voldoet is het niet heel gek om binnen de proefperiode afscheid te nemen van de organisatie.

Ik weet niet of een proefperiode van toepassing is bij dit contract. Maar je zou aan kunnen geven bij je manager dat het een heel kort verblijf wordt wanneer de randvoorwaarden van je baan niet veranderen. Dan is het aan het bedrijf/manager om te kijken of het acceptabel is dat de onboarding zo slecht gaat.

Het is ook wel raar, bedrijven stoppen heel veel moeite in het vinden van personeel(sollicitaties, gesprekken, recruiters etc etc) Maar tijdens het onboarden is het allemaal niet meer belangrijk. En als ze pech hebben kunnen ze weer overnieuw beginnen omdat een werknemer bedankt voor de positie. Door de slechte ervaring de eerste periode.

Defector wijzigde deze reactie 04-01-2019 10:58 (51%)

• Tommie12
  • Registratie: juni 2011
  • Laatst online: 22:24
Vraag eens aan je collega hoe die aan zijn Mac geraakt is?

Als die daarvoor de hielen van de baas moest likken weet je hoe ver je staat...

Klinkt niet echt goed. Dat niet alles er is op dag 1 gebeurt hier ook, maar dan is er wel iemand die daar voor zorgt.
Werken met "demosoftware" klinkt me totaal onprofessioneel.

• vso
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 23:51

vso

FreeBSD | Windows2k3 +Xp

Tommie12 schreef op vrijdag 4 januari 2019 @ 11:12:

Klinkt niet echt goed. Dat niet alles er is op dag 1 gebeurt hier ook, maar dan is er wel iemand die daar voor zorgt.
We weten niet eens wat er voor de TS besteld is dus .. je gaat wel erg "ver" met je aannames.

Onproffesioneel of niet, het is een creatieve oplossing het is niet of elk bedrijf liggende gelden heeft ..

Misschien heeft iemand wel zoiets van inwerken 1 maand, en die tijd heb ik om spullen te bestellen ..
tja erhm dat dat 1 week was .. of 1 uur dat was even vergeten/ slecht gecommuniceerd.

Het is niet ongewoon dat IT wacht op een machine levering, en weet de spec's niet .. de besteller weet de spec's niet en wacht op IT voor de spec's en de gebruiker/afdeling weet het budget niet .. dus kan geen advies geven. o en hadden we het nog niet over installatie en configuratie tijd enzv.

Er zijn weinig bedrijven waar genoeg "op de plank" ligt om 90% van het nieuwe personeel te voorzien van middelen Z. zelfs personeelszaken weet het soms pas op de dag van starten van contract dat er een nieuwe collega is .

http://students.imsa.edu/~crazycub/tolkienwin98.htm <--- Tolkien vs Microsoft

• Zebby
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 15:19

Zebby

Gamed

Ik heb destijds in een grote organisatie precies hetzelfde gehad. Ik dacht eigenlijk dat het standaard was dat de nieuwe nooit alles gelijk goed geregeld had op dag 1.

Als het werk leuk is, en de sfeer goed, zou ik zeker niet zo snel oordelen. En je kan twee dingen doen, blijven pushen en aangeven dat je nu aanzienlijk minder efficient waarde kunt leveren, en de rest van je af laten glijden. Doe wat in jouw vermogen ligt zodat je je niet slecht voelt.

• donaldo
  • Registratie: januari 2005
  • Laatst online: 23:27
Tommie12 schreef op vrijdag 4 januari 2019 @ 11:12:

Als dit een junior parttimer is zou het me gezien het verhaal van TS niets verbazen als dit een prive computer is die voor werkdoeleinden wordt gebruikt.

• SinergyX
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 23:44

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Tjoeri schreef op vrijdag 4 januari 2019 @ 09:11:
Ik heb dit aangekaart bij ze, eigenlijk al op dag 1 nadat ze dingen tegen me zeiden als: Dit is nu even hoe het is, voorlopig zal dit de situatie zijn.

Toen ik hier op ging kreeg ik dezelfde soort antwoorden: "Het is hoe het is" "Zo moet het even gaan". Wekt niet al te veel vertrouwen.
Zegt nog vrij weinig, je kwam niet met een vervolgvraag?

Zonder de werksfeer te weten is het puur gokken, misschien nemen ze een loopje met je en wachten ze eerst proeftijd af of je het wel kan, andersom kan jij misschien juist een assertief persoon zijn die alles maar goed daar vind, daar pas achteraf over klaagt (naar anderen).

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• Drardollan
  • Registratie: juli 2018
  • Laatst online: 16:34
Dat je dit in de 2 jaar hiervoor niet opgemerkt hebt vind ik opmerkelijk. Aangezien iedereen vind dat het is hoe het is, is het niets nieuws.

Voor de rest zou ik zoveel mogelijk mijn werk doen, en als er niets geregeld wordt houdt het op. Dan zou ik lekker op zoek gaan naar iets anders.

• pdxnet96
  • Registratie: januari 2000
  • Laatst online: 18-02 13:51

pdxnet96

Plok Tak !!

Joh... ff 2 maanden internetten en actief en geintresseerd bij jouw collega kijken...

Als ze je vragen om wat te doen, waar je tools bij nodig hebt, zeg je ja sorry is nog niet geregeld...
En vooral geen illegale software op dat laptopje zetten...
Hoera je hebt een baan...

Ja ja ja Nee !!

• Qwerty-273
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 17:29

Qwerty-273

Meukposter

Drobanir is de held!

Ach, ik neem aan dat er een proefperiode is in het contract, of dat dit er wel standaard in staat en wellicht uit jouw contract is onderhandeld. Het is vaak zo dat de tools / resources er niet van dag 1 beschikbaar zijn. Je hebt tijd om in te werken, mensen te kennen, processen te leren etc. als nieuwe werknemer (in dat opzicht werkt het tegen je dat je al veel van de organisatie kent). Je bent niet direct (echt) productief bezig vanaf de eerste werkdag als nieuwe werknemer, en dat is dan ook vaak meegenomen in de processen dat deze niet ruim van te voren ingezet moeten worden, maar dat dit in de meeste organisaties ook na het starten geregeld kan worden. Hoe lang dat duurt hangt weer af van de organisatie.

Ik heb zelf verschillende plekken gezien, de uitschieter is een plek waar je de eerste 3 weken wel op kantoor kwam, maar er nog geen enkele resource geregeld is (laptop/desktop, accounts, etc.) dan zit je dus echt 3 weken of mee te kijken op de vingers van iemand anders, de krant uit te pluizen etc. Dat was dan ook nog in de tijd zonder 3/4G en hoge prijzen van data via GPRS (en een klein blokkig schermpje als je een telefoon had). Dan werd er via via een presentatie laptop geregeld met een presentatie account, dan kon je niks en zat je op een apart netwerk, maar je kon je dan tenminste vermaken met internet. En dit was het process in elkaar zat, en door het lokale management ook geaccepteerd werd (al dan niet met tegenzin maar 'men' kon er niets aan doen).

Wacht gewoon even af (een aantal weken) hoe het verloopt, en maak dan je conclusie. Dit doen in de eerste dagen (meegenomen dat er ook nog een vakantie periode bij zit, zowel intern als leveranciers van de benodigde resources) kan behoorlijk voorbarig zijn.

Ohh mooie meid, Erzsébet Bathory
iPod mini met 16GB

• ndeleeuw
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 14:58
Kan je vertellen hoe groter het bedrijf hoe erger de traagheid word etc. Heb gisteren een verzoek ingedient mag blij zijn als ik over een paar weken een nieuwe laptop heb dan mag ik in mijn handjes knjipen.
En tja als je niet hebt wat je nodig hebt voor je werk is het aankaarten bij je baas de enigste optie.
Maar ik zou dan inderdaad alles wat gevraagd word in paint maken ja ik heb het gemaakt helaas in paint want ik heb x,y en z niet dus wanneer kan ik ze verwachten ?

Steam: Profile / Socialclub: Profile / Uplay: minedwarf / Origin: lordgandalf3

• Blue-eagle
  • Registratie: september 2000
  • Niet online
Vervelend verhaal zeg. Ik zou het gewoon niet accepteren. Kijk je contract na, daar zal in staan dat jij wordt voorzien van de tools die je nodig hebt. Als dat er in staat highlight je dat, loop je naar de persoon boven je leidinggevende en laat je weten dat het bedrijf het contract niet nakomt. Ze zijn in verzuim. Dit zou stap 1 kunnen zijn van een uiteindelijke ingebrekestelling.

Bevestig dit gesprek met een e-mail naar die persoon, die je ook naar jouw eigen privé e-mailadres stuurt, evenals iemand binnen de HR afdeling van het bedrijf. Geef aan dat jij verwacht binnen redelijke termijn (14 werkdagen) te zijn voorzien van de tools die jij redelijkerwijs nodig hebt om jouw werk te kunnen uitvoeren.

Dit is allemaal geen legaal advies, maar minimaal een serieuze aanpak om je doel te bereiken en te laten merken dat het serieus is voor jou.

Maak duidelijk wát je precies verwacht zodat het ook niet onduidelijk is voor diegene die de bestelling moet plaatsen:

Een laatste release MacBook Pro 15” met minimaal 16GB RAM en 512GB SSD en een i7 CPU;
Minimaal een 27" 1440p monitor van Eizo;
De volledige set Adobe CC software.

Oh, en ondertussen kijk je natuurlijk naar een andere baan want dit gaat ook geen enkele toekomst hebben op deze manier. Als je contract niet wordt verlengd na je proeftijd zou je met een raadsman ook kunnen kijken of ze jouw proeftijd niet hebben gesaboteerd en of er een schadevergoeding van toepassing moet zijn.

Laat niet over je heenlopen.

• koentjuh1987
  • Registratie: januari 2006
  • Laatst online: 19:26
waarschijnlijk is de aanvraag ergens blijven liggen waardoor er nog geen goed werkstation voor je is besteld of beschikbaar is gesteld.
De software die je gebruikt zou gelijk moeten zijn aan wat je collega gebruikt. Bij kleine bedrijven worden die licenties veelal los aangeschaft en wellicht is daar nog geen akkoord op gegeven.

Om je start al aan te geven dat zaken niet goed zijn geregeld en je weg wil is wel erg snel....je kent de organisatie aangezien je er eerder voor hebt (samen)gewerkt. Ik ga even niet uit van kwaad bloed vanuit je nieuwe werkgever.

Welke toezeggingen zijn er formeel gedaan of behoren tot je functieprofiel. Mochten die zaken nog niet voldoen kun je daar je leidinggevende voor aan zijn mouwtje trekken.

offtopic:
gezien de andere topics die je hebt aangemaakt krijg ik het idee dat je enigszins onzeker bent over diverse zaken of je mogelijk onbewust ongerust om zaken maakt... Het is vervelend dat deze situatie zich voor doet maar deze week zijn nog lang niet alle bedrijven volledig opgestart.. Oordeel niet te snel en kijk even aan hoe het volgende week loopt als nagenoeg iedereen terug is en het "echte werk" gaat beginnen

koentjuh1987 wijzigde deze reactie 04-01-2019 14:46 (48%)

Drive the way you like, the way you want and make it happen...

• com2,1ghz
  • Registratie: oktober 2004
  • Laatst online: 23:00
Zit zelf bij een grote organisatie en daar mocht ik net iets langer dan 4 weken wachten op mijn laptop :D

• Roozzz
  • Registratie: juni 2011
  • Laatst online: 22:35

Roozzz

Plus ultra

Zebby schreef op vrijdag 4 januari 2019 @ 13:04:
Ik heb destijds in een grote organisatie precies hetzelfde gehad. Ik dacht eigenlijk dat het standaard was dat de nieuwe nooit alles gelijk goed geregeld had op dag 1.
com2,1ghz schreef op vrijdag 4 januari 2019 @ 15:50:
Zit zelf bij een grote organisatie en daar mocht ik net iets langer dan 4 weken wachten op mijn laptop :D
Enigszins fascinerend dat er zoveel slechte ervaringen zijn en dat het zelfs als normaal gezien wordt 8)7
Zelf werk ik bij een multinational (10k werknemers) en dit is bij ons echt ongehoord. Op de eerste werkdag ligt er tenminste een volledig geïnstalleerde laptop en telefoon klaar. Ik heb spontaan weer een extra stukje waardering voor onze organisatie :P

Anyway, aankaarten en aangeven dat je zo uiteraard je werk niet kan doen. Ik weet niet wat je per uur kost, maar het gaat meestal vrij hard als je dit even uitrekent voor ze O-)

• Yucon
  • Registratie: december 2000
  • Laatst online: 22:14

Yucon

*broem*

Roozzz schreef op vrijdag 4 januari 2019 @ 16:04:
[...]

[...]

Enigszins fascinerend dat er zoveel slechte ervaringen zijn en dat het zelfs als normaal gezien wordt 8)7
Zelf werk ik bij een multinational (10k werknemers) en dit is bij ons echt ongehoord. Op de eerste werkdag ligt er tenminste een volledig geïnstalleerde laptop en telefoon klaar. Ik heb spontaan weer een extra stukje waardering voor onze organisatie :P

Anyway, aankaarten en aangeven dat je zo uiteraard je werk niet kan doen. Ik weet niet wat je per uur kost, maar het gaat meestal vrij hard als je dit even uitrekent voor ze O-)
Het wisselt per bedrijf. Op zich is het niet heel erg als het nog niet geregeld is. Bij bedrijven waar het wel perfect loopt is het ook lastiger een shortcut te nemen als dat toch eens nodig is. Interessanter is hoe soepel een dergelijk probleem opgelost wordt. Als TS nu in een paar dagen z'n spullen heeft zou ik me persoonlijk niet te druk maken. Als het nog lang duurt wel.

Althans, ik zou er zelf wat betreft match persoonlijkheid/bedrijfscultuur niet mee om kunnen gaan, maar ik heb ook geleerd dat er ook mensen zijn die dat wat makkelijker kunnen. Meestal zijn dat overigens niet de hoogvliegers maar ze gedijen wel heel goed in corporate omgevingen. Ieder z'n meug :)

• kever678
  • Registratie: augustus 2007
  • Laatst online: 21:59
Werk ook voor een multinational (~100k werknemers), meestal op de eerste dag geregeld maar gegarandeerd de eerste week.

Zou het zelf even aankijken, wel duidelijk aangeven dat je met de huidige laptop je werk überhaupt niet kan uitvoeren.

• Sniffels
  • Registratie: augustus 2015
  • Laatst online: 16:05
Misschien pas na je proeftijd. Een Mac is toch vrij persoonlijk, als ze er eentje bestellen en daarna verlaat je het pand omdat de koffie niet lekker is dan zitten ze met een apparaat die niemand wil/effectief kan gebruiken.

• Chip.
  • Registratie: mei 2006
  • Niet online

Chip.

Hoi :w

Vraag aan TS, wanneer ben je begonnen?

Daarnaast gaat men geen apperatuur regelen voor werknemers als die er nog niet zijn. Je wilt niet weten hoeveel mensen niet komen opdagen en toch ergens anders gaan werken. Of dat er vergissingen worden gemaakt en je toch bv ander apperatuur moet hebben. Dit soort zaken zijn beter te regelen als de werknemer er ook daadwerkelijk is.

• Wozmro
  • Registratie: december 2016
  • Laatst online: 22:39
Efficiëntie op gebied van opvang nieuwe werknemers zegt wel iets over de gang van zaken binnen een bedrijf vind ik.
Als je ziet dat ze hun praktische zaakjes op orde hebben dan geeft dit wel een positief gevoel.

Niet enkel op vlak van benodigdheden maar ook het administratieve/politieke doolhofje dat bij ieder bedrijf weer anders is.

Aan de andere kant moet een nieuwe medewerker ook wat geduld hebben, er kunnen altijd zaken zijn waarom het wat trager loopt, zeker rond een vakantieperiode.
Ik zou dus niet al te kordaat reageren zodat je van het begin al geen naam krijgt als de zeurpiet van de firma. Zeker ook geen directe chef passeren en gaan klagen bij de chef van de chef.

Misschien eens praten met directe collega's? Als zij aangeven dat je best wat geduld kan hebben omdat het wel in orde komt dan zou ik afwachten. Als je ziet dat ze hun eigen naam geschreven hebben op hun nietjesmachine dan zou ik mij vragen stellen :)

• downtime
  • Registratie: januari 2000
  • Niet online
Blue-eagle schreef op vrijdag 4 januari 2019 @ 14:32:
Vervelend verhaal zeg. Ik zou het gewoon niet accepteren. Kijk je contract na, daar zal in staan dat jij wordt voorzien van de tools die je nodig hebt. Als dat er in staat highlight je dat, loop je naar de persoon boven je leidinggevende en laat je weten dat het bedrijf het contract niet nakomt. Ze zijn in verzuim. Dit zou stap 1 kunnen zijn van een uiteindelijke ingebrekestelling.

Bevestig dit gesprek met een e-mail naar die persoon, die je ook naar jouw eigen privé e-mailadres stuurt, evenals iemand binnen de HR afdeling van het bedrijf. Geef aan dat jij verwacht binnen redelijke termijn (14 werkdagen) te zijn voorzien van de tools die jij redelijkerwijs nodig hebt om jouw werk te kunnen uitvoeren.

Dit is allemaal geen legaal advies, maar minimaal een serieuze aanpak om je doel te bereiken en te laten merken dat het serieus is voor jou.

Maak duidelijk wát je precies verwacht zodat het ook niet onduidelijk is voor diegene die de bestelling moet plaatsen:

Een laatste release MacBook Pro 15” met minimaal 16GB RAM en 512GB SSD en een i7 CPU;
Minimaal een 27" 1440p monitor van Eizo;
De volledige set Adobe CC software.

Oh, en ondertussen kijk je natuurlijk naar een andere baan want dit gaat ook geen enkele toekomst hebben op deze manier. Als je contract niet wordt verlengd na je proeftijd zou je met een raadsman ook kunnen kijken of ze jouw proeftijd niet hebben gesaboteerd en of er een schadevergoeding van toepassing moet zijn.

Laat niet over je heenlopen.
Prima advies. Ga in je proeftijd eisen en ultimatums stellen. Wacht daar niet te lang mee, des te eerder weten zij wat ze hebben ingehuurd en dan kunnen ze nog pijnloos van jou af.

• Pizza_Boom
  • Registratie: juli 2012
  • Laatst online: 16:42
Dit soort dingen zijn toch gewoon "de norm"? Ik werd bij mijn voorstellen een bepaalde plaats toegezegd. Kwam ik op mijn eerste werkdag, zit daar iemand anders. Ik zou een nieuw systeem gaan inwerken. Dat bleek al 2 jaar up and running te zijn, maar functioneerde niet vanwege ontbrekende DLC's. En die zijn natuurlijk niet meer te koop.

• ocf81
  • Laatst online: 23:47

ocf81

Totally Me!

Vraag eens of je collega's ook ellenlang hebben moeten wachten op hun apparatuur. Vraag ook aan je manager wat nu concreet het plan is, inclusief de verwachtte tijdsbestekken voor hardware en softwareleveringen. Als als je hiervan een naar gevoel krijgt in je onderbuik, zou dat voor mij reden zijn om verder te kijken. Het klink heel flauw, maar voor mij persoonlijk komt mijn onderbuikgevoel meestal wel richting de uiteindelijke waarheid.

© ocf81 1981-infinity
Live the dream! | Politiek Incorrecte Klootzak uitgerust met The Drive to Survive

• Barrycade
  • Registratie: november 2003
  • Laatst online: 23:48

Barrycade

]3/\/?/?`/(/\|)[-

Bij ons is de standaard Dell latitude er meestal wel maar begint daarna wat ik noem; de vindt je weg bij de IT helpdesk tijd.

In mijn team heb je bepaalde programma's en rechten nodig en wij zijn de enige afdeling in EMEA die dat setje gebruikt. Dus een initiële installatie bestaat uit de basics maar IT krijgt het niet in 1x 100%, eerder 60% als we geluk hebben.

Dus bij ons bestaat je proefperiode ook of je met hulp van je directe collega's en de helpdesk tot een werkbaar IT profiel komt. Daarbij is het ook veelzeggend hoe je zonder een kant en klaar systeem toch je dagen vult.

Ik zou wel iets meer initiatief verwachten van jouw kant; dat je dus zou onderzoeken hoe dit proces werkt en welke termijn je kan verwachten totdat je een setje hebt waarmee je wel iets kan doen.
Als je nu al "vast" loopt en weg wil zegt dat ook wel wat tbh.

• FlowSnake
  • Registratie: maart 2017
  • Laatst online: 15:50
Dingen die hier opvallend worden aangenomen;

Er is geen 'normaal' in dit soort zaken. Er is sprake van beleid, procedures, maar ook de menselijke factor. Wat niet normaal is dat je geen concreet antwoord krijgt op de vraag wanneer je je spul wel krijgt, mits dat ook fatsoenlijk en duidelijk is aangevraagd.

Waar ik denk dat het fout is gegaan is dat je er dus al ongeveer 2 jaar over de vloer komt. Ze kennen jou zoals je bent en kennelijk is er gen sense of urgency om een antwoord op die vraag te geven.

Anderzijds, ik ben nooit ergens begonnen zonder dat ik überhaupt iets waarde toevoegends te doen had met een pc in de eerste we(e)k(en). Eerst meekijken met de rest, processen bekijken, analyseren, aantekeningen, missie, visie, strategie, de rollen van andere collega's/werknemers bekijken. Zo langzamerhand rol je in je rol, waarna je na enkele maanden de puzzelstukjes op een plekje ziet vallen en je rol op eist en de werkelijke added value van je naar boven komt.

Is dit alles niet van toepassing? Weet je jouw eigen persoon niet te verkopen aan het bedrijf? Welkom, je bent drone #3411 die net nieuw is komen kijken, echter met 2 jaar kennis van de zijlijn, die nu jaloers is op een parttime junior collega is met zijn mac. Don't be that guy, bekijk het grotere plaatje svp.

• Drardollan
  • Registratie: juli 2018
  • Laatst online: 16:34
ocf81 schreef op vrijdag 4 januari 2019 @ 18:35:
Vraag eens of je collega's ook ellenlang hebben moeten wachten op hun apparatuur. Vraag ook aan je manager wat nu concreet het plan is, inclusief de verwachtte tijdsbestekken voor hardware en softwareleveringen. Als als je hiervan een naar gevoel krijgt in je onderbuik, zou dat voor mij reden zijn om verder te kijken. Het klink heel flauw, maar voor mij persoonlijk komt mijn onderbuikgevoel meestal wel richting de uiteindelijke waarheid.
Heb je de OP wel gelezen?
Ik heb dit aangekaart bij ze, eigenlijk al op dag 1 nadat ze dingen tegen me zeiden als: Dit is nu even hoe het is, voorlopig zal dit de situatie zijn.

Toen ik hier op ging kreeg ik dezelfde soort antwoorden: "Het is hoe het is" "Zo moet het even gaan". Wekt niet al te veel vertrouwen.

• ocf81
  • Laatst online: 23:47

ocf81

Totally Me!

Drardollan schreef op vrijdag 4 januari 2019 @ 21:04:
[...]

Heb je de OP wel gelezen?

[...]
Ik heb eerlijk gezegd niet het gevoel dat @Tjoeri het nu echt heeft uitgezocht. Vandaar de suggestie om dat toch eens te doen.

© ocf81 1981-infinity
Live the dream! | Politiek Incorrecte Klootzak uitgerust met The Drive to Survive

Acties:
  • 0Henk 'm!
  • Pinned

• Tjoeri
FlowSnake schreef op vrijdag 4 januari 2019 @ 21:03:
Dingen die hier opvallend worden aangenomen;

Er is geen 'normaal' in dit soort zaken. Er is sprake van beleid, procedures, maar ook de menselijke factor. Wat niet normaal is dat je geen concreet antwoord krijgt op de vraag wanneer je je spul wel krijgt, mits dat ook fatsoenlijk en duidelijk is aangevraagd.

Waar ik denk dat het fout is gegaan is dat je er dus al ongeveer 2 jaar over de vloer komt. Ze kennen jou zoals je bent en kennelijk is er gen sense of urgency om een antwoord op die vraag te geven.

Anderzijds, ik ben nooit ergens begonnen zonder dat ik überhaupt iets waarde toevoegends te doen had met een pc in de eerste we(e)k(en). Eerst meekijken met de rest, processen bekijken, analyseren, aantekeningen, missie, visie, strategie, de rollen van andere collega's/werknemers bekijken. Zo langzamerhand rol je in je rol, waarna je na enkele maanden de puzzelstukjes op een plekje ziet vallen en je rol op eist en de werkelijke added value van je naar boven komt.

Is dit alles niet van toepassing? Weet je jouw eigen persoon niet te verkopen aan het bedrijf? Welkom, je bent drone #3411 die net nieuw is komen kijken, echter met 2 jaar kennis van de zijlijn, die nu jaloers is op een parttime junior collega is met zijn mac. Don't be that guy, bekijk het grotere plaatje svp.
Je trekt allerlei conclusies die totaal niet kloppen en geen raakvlak hebben met de realiteit.

De "jaloezie" waar je het over hebt is niet aanwezig, het is het ongemak van werken met twee verschillende systemen in een design omgeving.

In de vorige situatie 2 jaar eerder ben ik assertief geweest, dezelfde vragen gesteld en ben ik er achter aan gegaan en zo mijn spullen gekregen.

Je gehannes over "no-urgency" is ook onterecht, aangezien dit twee complete verschillende bedrijven zijn en ik dienstverlend was voor mijn huidige bedrijf en verschillende it en facility structeren heb meegemaakt. Mijm huidige bedrijf heeft geen enkel idee hoe mijn proces toen was.

Je aanteigingen over dat ik jaloers en een zeurkous zou zijn lomp en getuigen van het feit dat je de situatie inschat zonder er vragen over te stellen. Don't be that guy.

Tjoeri wijzigde deze reactie 05-01-2019 12:07 (6%)

• Tjoeri
Veel behulpzame en kritische vragen. Bedankt hiervoor.

Apart dat ik wel bij sommige de indruk lijk te wekken dat ik ben gaan zitten en ben gaan wachten op en huilen om mijn spullen..

Was mijn OP onvolledig?

Ik denk wel dat het antwoord op mijn vraag is gegeven. Ik heb veel inzichten opgedaan over verschillende bedrijven en hun gang van zaken.

Zo vreemd leek mijn issue niet te zijn. Het was zo anders dan in het verleden dat ik er veel vraagtekens bij had.

Tjoeri wijzigde deze reactie 05-01-2019 12:11 (46%)

• Dwarlorf
  • Registratie: juni 2016
  • Laatst online: 19:08
Tjoeri schreef op zaterdag 5 januari 2019 @ 12:02:
Veel behulpzame en kritische vragen. Bedankt hiervoor.

Apart dat ik wel bij sommige de indruk lijk te wekken dat ik ben gaan zitten en ben gaan wachten op en huilen om mijn spullen..
Heb je het ook via de mail aangekaart zoals eerder in dit topic aangegeven? Dan kan er naar jou geen verwijt gemaakt worden mocht het naar je teruggekaatst worden.

• Tjoeri
@Dwarlorf ik heb het inderdaad via email aangegeven

• sapphire
  • Registratie: november 2002
  • Laatst online: 22:55

sapphire

Die-hard pruts0r

Even wat anders, je zegt dat je op trail software werkt die zo'n beetje na het weekend afgelopen is?

Heel simpel maar zonder software kun je toch niets doen dus moet je werkgever wel ergens stappen gaan ondernemen :?

Gabriël Ryzen

• DutchCommando
  • Registratie: november 2000
  • Laatst online: 23:24
Jammer dat je de topicstart weg hebt gehaald. Niet meer te volgen zo.

• Roenie
  • Registratie: juli 2000
  • Niet online
Aan de ene kant begrijp ik dat je met demosoftware en een ongeschikte laptop aan het werk gaat. Je wil je nuttig maken en laten zien wat je kan. Maar daarmee haal je wel de directe noodzaak tot snelheid maken weg bij de werkgever. "De beste manier om een systeem te veranderen is door het systeem te volgen." Als je geen gereedschap hebt kun je niets produceren. Wat je wel kunt doen is jezelf goed inwerken en aan de relatie gaan werken (collega's, markt, processen, et cetera). Als je dan straks je spullen hebt dan ben je toch weer een stap verder.

• Chip.
  • Registratie: mei 2006
  • Niet online

Chip.

Hoi :w

Maar @Tjoeri vanaf wanneer ben je nu in dienst getreden...

• FlowSnake
  • Registratie: maart 2017
  • Laatst online: 15:50
Tjoeri schreef op zaterdag 5 januari 2019 @ 11:59:
[...]

Je trekt allerlei conclusies die totaal niet kloppen en geen raakvlak hebben met de realiteit.

De "jaloezie" waar je het over hebt is niet aanwezig, het is het ongemak van werken met twee verschillende systemen in een design omgeving.

In de vorige situatie 2 jaar eerder ben ik assertief geweest, dezelfde vragen gesteld en ben ik er achter aan gegaan en zo mijn spullen gekregen.

Je gehannes over "no-urgency" is ook onterecht, aangezien dit twee complete verschillende bedrijven zijn en ik dienstverlend was voor mijn huidige bedrijf en verschillende it en facility structeren heb meegemaakt. Mijm huidige bedrijf heeft geen enkel idee hoe mijn proces toen was.

Je aanteigingen over dat ik jaloers en een zeurkous zou zijn lomp en getuigen van het feit dat je de situatie inschat zonder er vragen over te stellen. Don't be that guy.
Deze assertiviteit kwam absoluut niet naar voren, gezien ook de vragen en opmerkingen van medetweakers. Dát ga je niet verhullen, ondanks je aangepaste OP.

Daarnaast is het gebrek aan urgency wél aanwezig, anders had je een concreet antwoord gekregen, maar ze schepen je af met 'het moet maar even', zonder iets concreets te benoemen. Maar hé, wie houd je voor de gek? Aan mij hoef je niets te bewijzen hoor, het zou me aan mijn derrière oxideren.

Je hebt zeer tegenstrijdige verhalen opgehangen, continu incomplete informatie gegeven. Maar goed, afsluitende, je hebt de OP volledig aangepast, ik zal wel een gevoelige snaar geraakt hebben dan, ook gezien het uitgebreide verweer naar mijn persoon. Je kan op je teentjes getrapt zijn, maar zie het als een wijze les. Het beeld heb je meer dan bevestigd.

Doei hè :w

• Tjoeri
@FlowSnake

Je betrekt dit halve topic op jezelf en gaat ervan uit dat jij degene bent die mij ertoe leidde om de OP aan te passen? Heel apart.

Ik heb een hoop dingen opgestoken uit dit topic, mijn ervaring met een dergelijke gang van zaken is erg beperkt en toegegeven was ik onvolledig en waren mijn statements verdeeld.

Maar ik was hier nooit mysterieus over?

Ik snap je houding niet helemaal.

Er lijkt een noodzaak in jouw verhaal om me neer te zetten als die ene loser op de werkvloer die het maar even niet voor elkaar heeft weten te krijgen.

• Rukapul
  • Registratie: februari 2000
  • Nu online

Rukapul

Moderator General Chat
EDIT:

Mijn vraag is grotendeels beantwoord en wat mij betreft mag dit topic op slot. Nog bedankt voor de reacties _/-\o_
ook lekker sociaal om een topic te slopen voor anderen als je het eigen voordeel binnen hebt gehaald :/
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.

Apple iPhone XS Red Dead Redemption 2 LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6T (6GB ram) FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Google Pixel 3

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True