Nvidia Shield, Netflix, receiver en Dolby Digital Plus.

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gekke Dirkie
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 02-09 00:52
Ik ben opzoek naar een receiver die 5.1 surround sound van Netflix aankan als ik de app op mijn Nvidia Shield (2nd gen) gebruik.
De receiver schijnt Dolby Digital Plus te moeten ondersteunen hiervoor. Ik kan echter weinig (nieuwe, 4K) receivers vinden waarbij staat dat deze Dolby Digital Plus ondersteunen.

Mijn vraag is of dit een zeer zeldzame standaard is op nieuwere receivers, of dat het zo normaal is, dat het niet eens meer vermeld wordt. Ik ben bijvoorbeeld geïnteresseerd in de volgende Sony receiver, omdat die in mijn kast past en lijkt te doen wat ik wil (4K doorgeven), maar zie niet staan dat deze Dolby Digital Plus ondersteunt: https://www.coolblue.nl/p...ml#product-specifications
Deze versie lijkt meer standaarden te ondersteunen (is 7.1), maar hier wordt DD+ ook niet genoemd: https://www.coolblue.nl/p...ml#product-specifications

Kan iemand me helpen de bomen door het bos te zien, in deze zee van standaarden? Alle hulp is welkom en wordt gewaardeerd.

Beste antwoord (via Gekke Dirkie op 04-01-2019 18:35)

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 08-10 08:28

FeaR

In GoT we trust

Als een receiver Dolby TrueHD ondersteunt is de kans zeer aanwezig dat ook Dolby Digital Plus geen probleem is. Laat je alleen niet leiden door de specificaties op sites als CoolBlue, Kieskeurig of zelfs de Tweakers Pricewatch. Ervaring leert dat die zelden tot nooit compleet dan wel naar waarheid in zijn gevuld. Er is maar één manier om er zeker van te zijn welke codecs aanwezig zijn: de handleiding lezen. De handleiding van de Sony STR-DH590 stelt dat Dolby Digital Plus geen probleem is tot 7.1 over HDMI.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 08:44

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Kijk eens in de pricewatch: categorie: Versterkers en receivers met Dolby Atmos, Dolby True HD, Dolby Digital Plus en DTS HD

Voor overige zoekfilters raad ik je aan om mijn tips uit deze post te volgen: Jorgen in "Advies audio-set voor thuisbioscoop"

[ Voor 28% gewijzigd door Jorgen op 04-01-2019 03:33 ]

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gekke Dirkie
Dank je. Ik dacht dat ik iets vrij simpels wilde: 5.1, 4K support en Dolby Digital Plus in een niet al te hoge behuizing. Het lijkt een duurdere grap te worden dan ik had gehoopt.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +3 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 08-10 08:28

FeaR

In GoT we trust

Als een receiver Dolby TrueHD ondersteunt is de kans zeer aanwezig dat ook Dolby Digital Plus geen probleem is. Laat je alleen niet leiden door de specificaties op sites als CoolBlue, Kieskeurig of zelfs de Tweakers Pricewatch. Ervaring leert dat die zelden tot nooit compleet dan wel naar waarheid in zijn gevuld. Er is maar één manier om er zeker van te zijn welke codecs aanwezig zijn: de handleiding lezen. De handleiding van de Sony STR-DH590 stelt dat Dolby Digital Plus geen probleem is tot 7.1 over HDMI.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
@Gekke Dirkie Aankoopadvies dus een verhuizing naar Consumentenelektronica Aankoopadvies.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09:20

JvS

Ik heb hem zelf ook

Gekke Dirkie schreef op vrijdag 4 januari 2019 @ 04:33:
Dank je. Ik dacht dat ik iets vrij simpels wilde: 5.1, 4K support en Dolby Digital Plus in een niet al te hoge behuizing. Het lijkt een duurdere grap te worden dan ik had gehoopt.
Nee valt mee. Elke dd versterker is compatible met dd+

Van de faq van de dolbyvwebsite
https://www.google.com/ur...Vaw2sQ_z8gPXchImDVcKR0FUc

Mijn oude marantz nr1403 was al compatible. Mijn huidige nr1509 kost 450 euro en doet alles wat je wilt.

Die Sony ook als hij gewoon dolby digital heeft

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gekke Dirkie
Dank jullie allemaal!
Ik had wel op de Sony site gekeken, en daar stond DD+ er niet bij. De handleiding is gelukkig veel uitgebreider. Nogmaals bedankt!
Pagina: 1