3.5 mm jack naar USB headset

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• viriv
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 14-03 20:06
Hallo mensen op get forum OK heb laatst een stereo / amplifier aangeschaft zodat ik daarop mijn speakers kon aansluiten deze stereo heeft took een phones poort naar ik heb een USB headset heeft iemand her een oplossing voor?

Ik heb all iemand gezien die zegt DAT he er een raspberry pie voor kan gebruiken maar ik will liever een Kant end klaar oplossing

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShitHappens
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 00:38
Grote kans dat je dit totaal niet kant-en-klaar gaat vinden. Het is geen kwestie van even een verloopkabeltje ertussen en 't werkt... Het signaal zal van analoog naar digitaal omgezet moeten worden. Omgekeerd zijn ze er wel (3.5mm female -> USB male), maar dat gaat ook niet helpen.

Als het geluid van een PC komt... Enige reden om dan niet gewoon je headset in de PC in te pluggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 22:18

D4NG3R

kiwi

:)

Je kan vergeten dat dit gaat werken, vooral als je hem aan wil sluiten op een amp.

Een USB headset werkt op 5V en kan niet omgaan met een analoog signaal.

[ Voor 16% gewijzigd door D4NG3R op 04-01-2019 01:54 ]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• viriv
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 14-03 20:06
ik heb dus een ps2 met analoge rca en wil die op mijn usb headset

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TakeAway
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12-09 14:41
Bedoel je zoiets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• energydrank
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 10-09 04:30
jazeker dat er een oplossing voor is, een andere headset/koptelefoon kopen!

want zoals @D4NG3R ook al zei kan een USB headset niet omgaan met een analoog signaal, dus je zal als je er gebruik van wil maken gewoon een andere koptelefoon moeten kopen.

Slecht voor je gezondheid en je portomonnee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glewellyn
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07-09 08:10

Glewellyn

is er ook weer.

Nee, dat is precies de verkeerde kant op.

@JRVg
De reden dat hetgeen jij zoekt niet bestaat is omdat het onlogisch is om het te gebruiken.

Een USB headset bestaat uit een DAC (Digital to Analog Converter) die het digitale signaal van de USB interface omzet in een analoog signaal. Ook zit er een versterker in om het analoge signaal krachtig genoeg te maken om de drivers in de oorschelpen aan te sturen. Voor het gemak laat ik de microfoon even buiten beschouwing.

De PS2 heeft ook een DAC aan boord, die zet de digitaal opgeslagen of gegenereerde geluiden van een spel om in een analoog signaal op de AV Multi Out uitgang van de PS2.

Wat jij nu vraagt is een ADC (Analog to Digital Converter) met als input 2x cinch en als output USB Audio.

De keten ziet er dan als volgt uit:
PS2 digitaal > PS2 DAC > Externe ADC > USB Headset DAC > Versterker > Geluid uit je koptelefoon.

Om het geluid zo vaak te veranderen van digitaal naar analoog en andersom is niet bepaald bevorderlijk voor de kwaliteit, daarom zal je dit ook niet kant-en-klaar gaan vinden.

Als je je doel echt wil bereiken zou ik zoals je zelf al aangeeft kijken naar een Raspberry Pi en op zoek gaan naar een TosLink input voor de RPi. Toslink is een digitaal signaal dat de PS2 ook als output aanbiedt. Dan laat je de RPi het binnenkomende signaal doorsturen naar de headset. Lijkt me geen eenvoudig klusje, maar technisch kan het.

[ Voor 70% gewijzigd door Glewellyn op 10-01-2019 15:03 ]

*zucht*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DominoNL
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 12-09 11:24

DominoNL

Professioneel Azijnzeiker

Maar waarom wil je zo graag je USB headset op je PS2 aansluiten? Een headset die je op je stereo kunt aansluiten kan je 100% zeker voor minder geld in huis halen dan de niet gebruikelijke adapter, al dan niet met een RPi..?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TBTL
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
Welke hoofdtelefoon heb je? Sommige usb-hoofdtelefoons hebben ook een mini-jack-ingang.
Pagina: 1