Nee, dat is precies de verkeerde kant op.
@JRVg
De reden dat hetgeen jij zoekt niet bestaat is omdat het onlogisch is om het te gebruiken.
Een USB headset bestaat uit een DAC (Digital to Analog Converter) die het digitale signaal van de USB interface omzet in een analoog signaal. Ook zit er een versterker in om het analoge signaal krachtig genoeg te maken om de drivers in de oorschelpen aan te sturen. Voor het gemak laat ik de microfoon even buiten beschouwing.
De PS2 heeft ook een DAC aan boord, die zet de digitaal opgeslagen of gegenereerde geluiden van een spel om in een analoog signaal op de AV Multi Out uitgang van de PS2.
Wat jij nu vraagt is een ADC (Analog to Digital Converter) met als input 2x cinch en als output USB Audio.
De keten ziet er dan als volgt uit:
PS2 digitaal > PS2 DAC > Externe ADC > USB Headset DAC > Versterker > Geluid uit je koptelefoon.
Om het geluid zo vaak te veranderen van digitaal naar analoog en andersom is niet bepaald bevorderlijk voor de kwaliteit, daarom zal je dit ook niet kant-en-klaar gaan vinden.
Als je je doel echt wil bereiken zou ik zoals je zelf al aangeeft kijken naar een Raspberry Pi en op zoek gaan naar een TosLink input voor de RPi. Toslink is een digitaal signaal dat de PS2 ook als output aanbiedt. Dan laat je de RPi het binnenkomende signaal doorsturen naar de headset. Lijkt me geen eenvoudig klusje, maar technisch kan het.
[
Voor 70% gewijzigd door
Glewellyn op 10-01-2019 15:03
]