Externe grafische kaart voor een Lenovo laptop

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• RTM93
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 25-05-2025
Ik zoek een:
Dag leden van het forum, ik heb jullie hulp nodig met advies over het volgende:
Mijn kleine broertje (10) wil graag wat meer uit zijn laptop halen. Het is een oud model, de Lenovo G50-70
G50-70. De man wil natuurlijk wat modernere games spelen en momenteel heeft hij natuurlijk lang niet genoeg centjes om een fatsoenlijke game pc aan te schaffen of een laptop. Zijn moeder is al druk aan het zoeken geweest naar oplossingen en kwam hier op uit:
https://trickiknow.com/ex...-laptop-egpu-setup-guide/
De vraag is echter, is de laptop van mijn broertje wel compatible en goed genoeg voor deze oplossing of überhaupt enige vorm van een externe grafische kaart. én zo ja, hebben jullie wellicht nog alternatieven voor kaarten en dock's. Hoe meer informatie hoe beter. We willen niet zomaar wat dingen kopen om er vervolgens achter te komen dat wat wij willen eigenlijk helemaal niet kan.

Wat is je budget?
Max €450

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee.

Alvast bedankt voor jullie antwoorden.
PS mocht dit toch niet het juiste subforum zijn dan graag verplaatsen en alvast excuses.

Beste antwoord (via RTM93 op 04-01-2019 00:40)

• Inverted_World
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 12:57
Simpelweg niet aan beginnen. De specificaties van die laptop zijn echt niet meer van deze tijd. Met die Pentium Processor / 4GB werkgeheugen kun je geen enkel modern spel spelen ongeacht de videokaart.

Als je dan toch je broertje een spelletje wilt laten kunnen spelen, dan raad ik aan eens te kijken in categorie: PC's voor een leuke, wat oudere 2e hands PC. Daar kom je echt stukken verder mee. Upgraden heeft in ieder geval op geen enkel vlak zin bij die Lenovo.

Voorbeeld:
V&A aangeboden: SHARKGAMING/GTX1060 6GB/i5 4570/8GB/240GB SSD - Met Garantie

Daarmee kun je prima alle huidige games spelen op Full HD voor een schappelijke prijs.

[ Voor 21% gewijzigd door Inverted_World op 04-01-2019 00:37 ]

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord

• Inverted_World
Simpelweg niet aan beginnen. De specificaties van die laptop zijn echt niet meer van deze tijd. Met die Pentium Processor / 4GB werkgeheugen kun je geen enkel modern spel spelen ongeacht de videokaart.

Als je dan toch je broertje een spelletje wilt laten kunnen spelen, dan raad ik aan eens te kijken in categorie: PC's voor een leuke, wat oudere 2e hands PC. Daar kom je echt stukken verder mee. Upgraden heeft in ieder geval op geen enkel vlak zin bij die Lenovo.

Voorbeeld:
V&A aangeboden: SHARKGAMING/GTX1060 6GB/i5 4570/8GB/240GB SSD - Met Garantie

Daarmee kun je prima alle huidige games spelen op Full HD voor een schappelijke prijs.

[ Voor 21% gewijzigd door Inverted_World op 04-01-2019 00:37 ]

• RTM93
Bedankt voor het snelle antwoord. Ik heb het door gegeven en we zullen de tip voor een 2e hands pc zeker meenemen.

• pjot1
  • Registratie: Augustus 2014
  • Niet online
Kan hij geen 5 tientjes bijleggen?

reviews: Desktop Best Buy Guide - Januari 2019

Ik kan alles, moet alleen nog een hoop leren.

• Inverted_World
Was inderdaad de 2e optie. Al heb je 2e hands ( zeker via een reseller ) wat meer bang for buck. Bovenstaande optie is ook interessant, maar die 8 ( :P ) tientjes kunnen ook besteed worden aan een cheap scherm / toetsenbord / muisje.

• pjot1
  • Registratie: Augustus 2014
  • Niet online
Inverted_World schreef op vrijdag 4 januari 2019 @ 00:42:
[...]

Was inderdaad de 2e optie. Al heb je 2e hands ( zeker via een reseller ) wat meer bang for buck. Bovenstaande optie is ook interessant, maar die 8 ( :P ) tientjes kunnen ook besteed worden aan een cheap scherm / toetsenbord / muisje.
Oeps, alweer 8... :F

Ik kan alles, moet alleen nog een hoop leren.

• RTM93
Die 450 is wel echt een max ja. Eigenlijk al aan de hoge kant als hij het zo graag op de korte termijn wil hebben. Als hij inderdaad wat meer te besteden wil hebben heeft hij langer geduld nodig.

We proberen in ieder geval zoveel mogelijk opties te vinden en open te houden, al is de optie van een externe dus wel afgevallen.
Pagina: 1