Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1163064

Topicstarter
Beste allemaal,
Ik ben nieuw op deze site en start gelijk met een vraag.

Ik heb een Citation 300, deze stream ik via een chromecast3, aangesloten via een HDMI poort op mijn tv.
Deze is aangesloten op een andere HDMI poort dan mijn KPN tv ontvanger.
Nu wil ik graag het geluid van normale tv zenders via mijn smart speaker laten lopen, wat ik ook probeer via de google home app, het lukt mij niet.

Ik heb geprobeerd om alles opnieuw te installeren, aansluiten van de chromecast op de twee verschillende HDMI aansluitingen, niets helpt mij verder.

Doe ik iets verkeerds, of werkt het sowieso niet om het geluid van mijn tv (geen smart tv) op mijn smart speaker te krijgen?

Ik hoop dat iemand mij hier mee kan helpen, alvast bedankt voor de moeite om mee te denken met deze vraag.

Groeten, John

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas Tussengas
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 07-05-2024
Hier ben ik ook erg benieuwd naar.
Heb een eerste generatie Chromecast en Harman Kardon Omni 50+, maar gebruik een aux kabel.

Zou met een chromecast 3 in mijn "domme" tv, het geluid van bv netflix, draadloos naar mijn smart speaker kunnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FoxLenny
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 22:05
Voor de TS: hoe is die smart speaker op je tv aangesloten? En heeft je tv ontvanger nog een aparte audio out die je op je speakers kan aansluiten?
En voor Bas: lijkt me niet. Je speaker heeft een input van WiFi of Bluetooth nodig, je chromecast stuurt alleen maar een signaal via de HDMI poort naar je tv. Dat kan niet zomaar draadloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1239190

Al is de laatste update van 25 februari, toch wil ik dit onderwerp even gebruiken omdat ik een soortgelijk probleem heb. Wellicht probeer ik iets wat zeker niet werkt, maar ben ik in de winkel wel mooi verkeerd voorgelicht.

Ik heb:
Mijn Ziggo box in HDMI 1 zitten.
Mijn Chromecast (derde generatie) zit in HDMI 3 ( Geen ARC)
Ik heb een harman kardon bluetooth citation speaker.

Alles werkt, echter het geluid van de TV krijg ik op geen enkele wijze via mijn harman kardon citation afgespeeld.

Doe ik iets verkeerd, of ben ik lekker voor de gek gehouden door de verkoper.

Alvast bedankt
Hans