Google form, uniek nummer

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ora et Labora
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 10-10 15:44
Ik ben gevraagd een formulier te maken voor een dierenambulance. Je kent het wel, altijd geld tekort, weinig kennis van ICT en dergelijke.
Nu heb ik best wel wat ICT kennis, maar van formulieren heb ik weinig kaas gegeten.
Het is de bedoeling dat er van alles op deze formulieren ingevuld moet worden, namen, adressen, kilometerstanden en dergelijke.
Dit is allemaal geen enkel probleem, dit heb ik in Google Forms weten te maken met open vragen, meerkeuze, selectievakjes en dergelijken, dit werkt perfect.

Alleen elke rit die de dierenambulance maakt, moet worden gekoppeld aan een ritnummer. Dit wordt nu handmatig gedaan en zoals je begrijpt, gaat dit heel vaak fout.

In Google formulieren heb ik nu een open vraag staan om het ritnummer in te vullen. Dit wil ik op een of andere manier automatisch laten invullen, iets van een uniek nummer, bijvoorbeeld de tijd op milliseconde zodat het altijd uniek is.

Nu lukt het mij wel om een kolom toe te voegen in de spreadsheet met deze gegevens, veel via Google hierover te vinden, maar ik wil eigenlijk dat deze gegevens automatisch op het formulier komt te staan.
De gebruikers kijken namelijk niet in deze spreadsheet maar alleen in de "responses".

Is zoiets mogelijk of is de spreadsheet de enige mogelijkheid?
Alvast dank!

Who's general failure, and why is he reading my disk?