Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janspook
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 25-04 15:47

Janspook

Fryslân boppe

Topicstarter
Mijn vraag
Ik heb een voorraad lijst van Excel (standaard sheet ding)
Nu wil de hoeveelheid invoorraad kunnen aanpassen met een handscanner
ik heb in een andere sheet een formule gemaakt "=VERT.ZOEKEN(C3;Voorraadlijst!$C$4:$F$364;2;)"
Deze haalt de naam van het ingescande item op. Een andere formule haalt het aantal dat nu op voorraad ligt op =VERT.ZOEKEN(C3;Voorraadlijst!$C$4:$F$364;4;)
Vervolgens heb ik een kolom met een aantal wat erbij moet (totaal producten die binnen komen, wil maar 1 product hoeven te scannen op een bulk)

Nu zoek ik een manier om de aantallen die er bij komen bij het aantal dat nu opvoorraad ligt op te tellen.
Dit zou moeten worden uitgerekend worden met een knop ofzo, mits dat mogelijk is.
Kan iemand mij op de juiste weg brengen met mijn vraag.

Link naar het excel bestand:
https://stack.huisma.frl/s/pJlJcAFNaP53JPr

Gewoon een spook

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

De xls heb ik niet geopend (veiligheidsrisico, en luiheid zo op de tablet).

Je wilt dus concreet dat bijv F20 zelf wordt opgehoogd, obv de verticaal-zoeken resultaten? Dat gaat zonder VBA niet kunnen, je zou dan een circelredenering krijgen: met vert.zoeken regel 20 vinden, ophogen, met vert.zoeken een nieuwe waarde vinden in F20, ophogen, etc.

Met VBA kan het wel, ‘natuurlijk’.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janspook
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 25-04 15:47

Janspook

Fryslân boppe

Topicstarter
F_J_K schreef op donderdag 3 januari 2019 @ 19:54:
De xls heb ik niet geopend (veiligheidsrisico, en luiheid zo op de tablet).

Je wilt dus concreet dat bijv F20 zelf wordt opgehoogd, obv de verticaal-zoeken resultaten? Dat gaat zonder VBA niet kunnen, je zou dan een circelredenering krijgen: met vert.zoeken regel 20 vinden, ophogen, met vert.zoeken een nieuwe waarde vinden in F20, ophogen, etc.

Met VBA kan het wel, ‘natuurlijk’.
Aan zo iets zat ik ook al te denken een knop toe tevoegen met behulp van ontwikkelaars ribbon,
Alleen ik heb de balle verstand van hoe ik de code vervolgens moet opbouwen.

Gewoon een spook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

@Janspook ik denk dat dan 'de' optie is om eerst wat tutorials van VBA in Excel door te nemen. Andermans code blind overnemen is namelijk een garantie op fouten en problemen..

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stuch
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 29-11-2020
Je mist een deel in de formule, namelijk aan het eind na de laatste ';' een true/false. Dit is essentieel met unieke nummers. Ik zou adviseren om false te gebruiken gezien je alleen exacte matches wil.

False = alleen exacte matches van hetgeen je zoekt (c3)
True = exacte match, indien niet gevonden -> de meest dichtstbijzijnde match

In jouw bestand, lijkt het al goed te zijn? Kan je me een simpel voorbeeld geven wat je precies wil? Of bedoel je dat je met een knop -> kolom F wil vullen in tab 2? o.b.v. zoekopdracht + een getal dat in kolom E staat (waar komt getal kolom E vandaan?). En je wil dus in werkblad 2 onafhankelijk van het aantal regels een zoekopdracht + som (E) = F doen?
Janspook schreef op donderdag 3 januari 2019 @ 19:49:
Mijn vraag
Ik heb een voorraad lijst van Excel (standaard sheet ding)
Nu wil de hoeveelheid invoorraad kunnen aanpassen met een handscanner
ik heb in een andere sheet een formule gemaakt "=VERT.ZOEKEN(C3;Voorraadlijst!$C$4:$F$364;2;)"
Deze haalt de naam van het ingescande item op. Een andere formule haalt het aantal dat nu op voorraad ligt op =VERT.ZOEKEN(C3;Voorraadlijst!$C$4:$F$364;4;)
Vervolgens heb ik een kolom met een aantal wat erbij moet (totaal producten die binnen komen, wil maar 1 product hoeven te scannen op een bulk)

Nu zoek ik een manier om de aantallen die er bij komen bij het aantal dat nu opvoorraad ligt op te tellen.
Dit zou moeten worden uitgerekend worden met een knop ofzo, mits dat mogelijk is.
Kan iemand mij op de juiste weg brengen met mijn vraag.

Link naar het excel bestand:
https://stack.huisma.frl/s/pJlJcAFNaP53JPr

[ Voor 3% gewijzigd door stuch op 19-01-2019 11:59 ]

- just do it