Windows protection fault.

Pagina: 1
Acties:

• RedTop
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 28-01-2024
Ik ben bezig mijn comp wat op te jutten, maar als ik bij de 1530 kom geeft hij een een foutmelding (zwart scherm):
Windows protection fault. Computer needs to be restarted. :(

Dit zijn mijn specs:
Epox 8K7A+
AMD T-bird 1333 AY... stepping
256MB Corsair PC2400 300Mhz DDR
Voodoo4 4500 PCI <- wachten tot GeForce3 betaalbaar is...
Terratec DMX Xfire 1024

Betekend dit het einde van het mogelijke? :( Het ligt niet aan een te hoge FSB, want die heb ik al hoger gehad.

edit:

De warmte is overigens ook niet de schuldige... Ik heb een Swiftech en hou dat goed in de gaten...

Verwijderd

overclocken met de fsb maakt je computer wel instabieler dan alleen met de multiplier...

Maar even terug naar je vraag, het hoeft niet het einde te zijn =)

Waar heb je het voltage op staan ? je Core voltage en je I/O Voltage ? Hoe warm word je cpu ? en welke koeler heb je ?

• RedTop
Mijn voltage was gemaxed (+0,4 dus 2,4V)
I/O voltage was default. Ik weet eerlijk gezegd niet waar deze voor dient. Mijn cooler is een Swifteck MC462-A met een Delta HP-fan (Daar zal het dus niet aan liggen :) ). Temp is een graadje of 43.

Verwijderd

heb je een voltage mod gedaan ofzo?
enehh IOvoltage is voor PCI/AGP/Mem etc

• RedTop
Nee, geen voltage mod. Ik gebruik Hardware sensors monitor... O, kut...Het was 2,2. Sorry... Zat het verkeerde in mijn kop 1,8 +0,4 = 2,2 |:(

Ik zal eens in mijn Bios kijken... Misschien dat dat wat nauwkeuriger is. Ik heb trouwens geen I/O jumpersetting, alleen een DDR V-adjust. Die durf ik alleen niet zo goed omhoog te gooien...

• Daan
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09:20
Probeer het eens met je multiplier?
En dan met je FSB.

• RedTop
Je bedoelt FSB op 133 laten staan? Dat zou kunnen, maar ik heb mijn FSB al op 145 gehad zonder problemen. Die 1530 haalde ik door de multiplier op 11,5 te zetten en de FSB laag te houden. Maar daar gaf ie dus ook al problemen mee.... :(

Ik vind het vreemd... Hij moet toch verder kunnen worden geklokt dan 200 MHz extra?

Ik heb het nog maar eens geprobeerd... 133 x 11,5 doet ie nog net. Ik heb ook 133 x 12 geprobeerd, maar dan geeft ie weer een error. Device 3, met service B zou moeilijkheden geven... Waar kan ik zien wat device 3 is? Ik weet bijna zeker dat dat Voodoo4 kaartje de bottleneck is... :( Nou ja, ik heb hem voorlopig maar op 10 x 145 staan, want ik heb liever een hogere FSB dan 70 MHz extra...

Verwijderd

waarschijnlijk kan je proc gewoon niet meer

• RedTop
Dat zal het dan vast wel zijn... Athlon heeft natuurlijk al een core de flink door moet werken... Jammer, ik had hem graag wat hoger gehad... :(

Verwijderd

...Helaas joh, ik heb het zelfde goedje thuis....een Athlon TB 1333 zit bij 1503mHz
toch echt aan zijn max!!...boven die snelheid gaat er van alles mis...hier dit zijn mijn specs:

CPU Multiplier [11.0X]
CPU/PCI Freq. Ratio [136/34]
CPU Memory Freq. [1:1]
CPU Vcore Setting [1.800V]

...het loopt bij mij als een zonnetje..."try it" zou ik zeggen!

• RedTop
Bedankt voor de reakties allemaal... Stevig balen, want ik had lang gezocht naar goede onderdelen.

Epox 8K7A+ :9
Corsair PC2400 DDR :9
Swiftech MC462-A met Delta HP :9 (Hè? Wat zeggie? :) )

Had niet verwacht dat de CPU de bottleneck zou zijn... Jammer. Nou ja, het systeempje loopt zo ook lekker... Ik laat hem toch maar op 145 x 10 staan. In 3D Mark 2001 kreeg ik zo de hoogste score... Bovendien benut ik de capaciteiten van het Corsair geheugen zo nog een beetje...

Zit nu maar weer alles opnieuw te installeren, want Windows was echt goed verneukt (paar keer: "Windows is now restoring your registry" gehad :( ) All in a day's work ...for a tweaker :)

Verwijderd

Windows he... :(

• bakboord1
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-12-2025

bakboord1

No. 1 of the eight.

Check even of je geheugen settings wel goed staan. Mijn pc ging gisteren kuren geven bij een FSB van 145. Na even zoeken stond mijn geheugen te langzaam en kreeg nog een boot op 154. Helaas laat win2000 mijn geheugen niet sneller lopen dus blijf ik maar bij een FSB van 150. Het is een stomme fout als je 'm maakt maar als dit je helpt soms vergeet je iets na het clearen van je CMOS.

Abit KT7A, 700@5.5*150@1,75V, 512 Mb, TNT2 M64 32MB AGP, Terratec DMX x-fire1024, Iiyama VM 452

Pagina: 1