Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vld97
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 24-01-2022
Hallo iedereen,

Zojuist ben ik bezig geweest met wat foto' s maken. Na de foto's gemaakt te hebben en de foto' s op mijn pc gezet wilde ik de sd kaart opnieuw in de camera invoeren. Dit heb ik helaas met teveel geweld gedaan omdat het in eerste instantie niet lukte. Hierdoor zijn 2 kleine tandjes in de camera verbogen. Hierdoor kan ik de kaart niet meer invoeren.

Heeft iemand vaker dit probleem gehad en hoe kan ik dit het beste oplossen. ( en wat zijn hier de kosten ongeveer voor).

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tens
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 19:50
zonder merk en type van de camera en foto's van de schade valt er weinig over te zeggen

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vld97
het gaat om een Olympus e510

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napsju
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22:51
En nu nog een foto van de schade?

Lekker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vld97
helaas kan ik er geen foto van maken. ik kan er geen foto van maken helaas. ongeveer 2 tandjes zijn verbogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vld97
helaas is het zo klein dat ik er echt geen foto van kan maken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wannial
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 27-09 15:02
de tandjes terugbuigen? Uiteraard erg voorzichtig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vld97
helaas is het met een tangetje of iets dergelijks niet mogelijk om hierbij te geraken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheGhostInc
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
vld97 schreef op donderdag 3 januari 2019 @ 19:04:
Heeft iemand vaker dit probleem gehad en hoe kan ik dit het beste oplossen. ( en wat zijn hier de kosten ongeveer voor).
Je hebt 2 opties:
Terugbuigen of slot vervangen.

Vervangen is vaak wel mogelijk, maar de kosten zitten in de arbeid of, als ze de hele print vervangen, het materiaal en dan kan het vrij prijzig worden. Ik schat dat je snel al €50 verder bent en dat is de camera waarschijnlijk niet waard.

Terugbuigen is dus de enige oplossing. Met een fijne schroevendraaier of pincet.
Je kunt ook zo'n 'dummy' SD kaart pakken en die wat afvijlen, dan kun je misschien langs de contactjes komen en ze op hun normale plek duwen met het kaartje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vld97
heb nogmaals even gekeken maar echt met geen mogelijkheid lukt het om iets terug te buigen. Morgenochtend zal ik maar even contact opnemen en kijken wat de kosten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vld97
bedankt voor het meedenken

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kwintessens
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 29-09 10:15
Ik denk dat je beter kunt kijken naar een tweedehands body. Dat zal goedkoper zijn dan een reparatie.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Vanoverdegrens
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 22-05 13:34
Een Oly e510 heeft helemaal geen SD-card slot!!!
Daar kunnen CF en XD-kaartjes in.
Omdat de kamera 2 kaartschachten heeft, kun je altijd nog de niet verwoeste schacht gebruiken.

En verbogen pins zullen dan wel de CF-schacht betreffen.
Met een dun gereedschap (bijv. een dikke speld of uitgebogen paperclip) proberen de pins weer terug te buigen.
Reparatie loont niet, want een e510 is 2e hands voor minder dan 5 tientjes te koop.

[ Voor 30% gewijzigd door Vanoverdegrens op 04-01-2019 13:11 ]

Pagina: 1