Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 19:47

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/GIOb9gJoRRCy5fxvKsdtwIfY/full.jpg

Wat is het?

Hollow Knight is een Platform Game van de Australische Indie developer Team Cherry. Het kwam in 2017 op de markt voor de PC en is inmiddels ook verkrijgbaar voor XBOX One, PS4 en Switch. Deze Mettroidvania game is direct zeer goed ontvangen en heeft o.a. een metacritic score van 90 en een nominatie voor beste debuutgame bij de Game Awards 2017 ontvangen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/4NLLWcI81E5MDsntawI9CZZ7/full.png

Verhaal

De protagonist is een klein insect en wordt meestal simpelweg 'The Knight' genoemd. Zonder zijn achtergrond te kennen komt hij aan in het insectenkoninkrijk Hallownest, dat in staat van verval verkeerd. De koning is verdwenen en een infectie heeft veel bewoners in een soort zombies veranderd. Tijdens het verkennen van het koninkrijk ontdek je niet alleen welke krachten ervoor gezorgd hebben dat het eens zo glorieuze koninkrijk is ingestort, maar ook wat je eigen herkomst is en hoe die twee met elkaar verband houden.
Het achterliggende thema is er één van het omgaan met de dood en verval. Een zwaar thema, maar door de bijna schattige visuele presentatie van de game wordt het nooit zwaarmoedig.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/Ix4so7fTGhKESSvNsYQGMHsn/full.png

Gameplay

Je verkent al springend en dashend de 2d wereld van Hallownest. Vijanden versla je primair met je zwaard, de 'Nail'. Je kunt zijwaarts, op- en neerwaarts uithalen met je wapen. Daarnaast zul je gedurende de game ook de beschikking krijgen over een paar offensieve spells. Metroidvania stijl games kenmerken zich door een progressiesysteem en dat is hier niet anders. Je zult leren dashen, wall jumpen, etc. om schijnbaar onbereikbare plaatsen te bereiken en je health bar wordt aangesterkt. Eén van de belangrijkste mechanics zijn de Charms. Je kunt deze charms vinden of verdienen na bijvoorbeeld Boss fights. Door ze te equipen kun je bijvoorbeeld het bereik van je Nail vergroten, tijdelijk meer Health krijgen of sneller bewegen. Je kunt maar een paar Charms tegelijk actief hebben, wat er voor zorgt dat je verschillende 'character builds' kunt maken die voor specifieke situaties voordeel brengen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/3M5gblTPl6yUqugO3ijLcXdU/full.jpg
Hollow Knight wordt vaak als een moeilijke game omschreven, voornamelijk omdat de Boss Fights weinig vergevingsgezind zijn. De combat is daar snel, ogenschijnlijk chaotisch en je zult de aanvalspatronen goed moeten herkennen om een kans te maken!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/3M5gblTPl6yUqugO3ijLcXdU/medium.jpg

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Topicstarter
Ook al is de game alweer anderhalf jaar uit (in de basisuitvoering); toch maar een topic aangemaakt! :) Deze game houdt me namelijk al heel wat uren geboeid en ik ben er nog lang niet doorheen. Momenteel heb ik een tweetal upgrades voor de Nail, wat flink helpt. Laatst in een uurtje door zowel
spoiler:
Soul Master, Mantis Lords en Dung Defender
te verslaan behoorlijk wat progressie gemaakt, maar er zijn een paar areas die behoorlijk pittig zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikT738
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 06:15
Ik heb 'm afgelopen weekend "uitgespeeld" maar kwam er al vrij snel achter dat ik nog genoeg moet doen om het "true ending" te krijgen en dat ik nog voldoende bosses heb gemist (zit er nu weer bij eentje vast in Queen's Gardens). Gelukkig wordt ik wel telkens weer wat beter in het ontwijken van z'n aanvallen dus uiteindelijk kom ik er wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Topicstarter
Ja, er zijn inderdaad meerdere eindes. Jammer voor mij, want ik mag hopen dat ik de skill heb om het einde ueberhaupt te halen, laat staan de 'true ending'. :D

Ben momenteel de tweede tocht door Deepnest aan het maken en liep per ongeluk tegen een Dream Warrior (oid) aan terwijl ik niet best in mijn HP zat. Dag GEO! :W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikT738
@Edmin Dream Bosses en Fallen Warriors (of hoe ze ook heten) moet je toch bewust uitdagen met je Dream Nail? Ik ben m'n Geo gelukkig al heel lang niet meer kwijt geraakt (niet dat er nog veel is wat ik niet heb gekocht) en als het toch fout gaat heb ik gelukkig nog 3000 bij de bank achter gelaten :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Topicstarter
ErikT738 schreef op dinsdag 8 januari 2019 @ 14:41:
@Edmin Dream Bosses en Fallen Warriors (of hoe ze ook heten) moet je toch bewust uitdagen met je Dream Nail?
In dit geval is het Galien. Die daag je idd bewust uit, maar vanuit een gesprek, niet met de Dream Nail. Ik haal op mijn controller (8bitdo SNES30) voortdurend de Cancel en Confirm doorelkaar... :P
Ik ben m'n Geo gelukkig al heel lang niet meer kwijt geraakt (niet dat er nog veel is wat ik niet heb gekocht) en als het toch fout gaat heb ik gelukkig nog 3000 bij de bank achter gelaten :p
Ik heb gelukkig nog wat King's Idols e.d. op voorraad, maar zit volgens mij al wel tegen het punt dat ik mijn Geo niet meer veel kan inzetten.. Nog 2 Nail upgrades en dat was het volgens mijn wel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Topicstarter
Ondertussen weer wat bosses verslagen :) Dung Defender en Flukemarm gingen op de eerste confrontatie tegen de vloer, voor Broken Vessel was een tweede poging nodig. Helaas loop ik bij de Watcher Knight toch tegen mijn grenzen aan. Upgrades zoeken dus maar :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ErikT738
Misschien leuk om te weten; De fysieke versie van Hollow Knight is inmiddels te pre-orderen bij Fangamer voor PC, PS4 en Switch. Deze bevat gelijk alle uitgekomen DLC.

Ik heb zelf de Switch versie besteld (had 'm al op Xbox).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Topicstarter
De collector's edition ziet er mooi uit:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/9JyFlVPpFF40sVsGZ3WRstt0/full.png

een paar weken geleden was de fysieke editie nog gecancelled... Lijkt erop dat Team Cherry het leuk vindt om je op het verkeerde been te zetten. Net als bij.....

ondertussen heb ik overigens de eerste 2 endings gezien. Van het weekend maar eens kijken of ik NKG kan pakken (TMG ging op de eerste try!) en the Radiance eens proberen.

[ Voor 70% gewijzigd door Edmin op 15-03-2019 16:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edofso
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 23:17
Echt een vet spel, in het begin erg moeilijk maar je krijgt steeds een betere feel met het character en zodoende gaat het steeds beter. Het fijne is dat het niet oneerlijk aanvoelt als je geraakt wordt, fout ligt puur bij jezelf & alle damage is te vermijden als je het goed speelt.

Kan ook niet wachten om Silk song te gaan spelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 337891

Echt een goed spel inderdaad. Elke keer dat ik een bordje naar een nieuwe bench zie, zit ik met samengeknepen billetjes totdat ik er ben. Het geeft echt voldoening als je een stap verder komt. Tot nu toe vermaak ik me zeer ermee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Topicstarter
edofso schreef op vrijdag 22 maart 2019 @ 10:35:
Echt een vet spel, in het begin erg moeilijk maar je krijgt steeds een betere feel met het character en zodoende gaat het steeds beter. Het fijne is dat het niet oneerlijk aanvoelt als je geraakt wordt, fout ligt puur bij jezelf & alle damage is te vermijden als je het goed speelt.
Ik heb een uur over de eerste encounter met Hornet gedaan. Als ik daar nu ana terugdenk vraag ik me af hoe slecht ik in deze game was toen... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Broken vessel is een rotzak!

Edit: Dat had ik kennelijk even nodig. De kapotte vaas is nu echt stuk. :)

Edit2: The Watcher Knights zijn rotzakjes.

[ Voor 75% gewijzigd door Anoniem: 337891 op 23-03-2019 16:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikT738
Anoniem: 337891 schreef op vrijdag 22 maart 2019 @ 20:22:
Broken vessel is een rotzak!

Edit: Dat had ik kennelijk even nodig. De kapotte vaas is nu echt stuk. :)

Edit2: The Watcher Knights zijn rotzakjes.
Watcher Knights heb ik heel lang vast gezeten. Wel 5000 Geo gescoord daardoor (elke keer dat ik er heen liep legde ik een pad af waar ongeveer 100 Geo te vinden was). Broken Vessel viel me in eerste instantie nog mee (er is ook een behoorlijke cheese strategie die je kan gebruiken als je er echt niet langs komt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ErikT738 schreef op zondag 24 maart 2019 @ 10:30:
[...]

Watcher Knights heb ik heel lang vast gezeten. Wel 5000 Geo gescoord daardoor (elke keer dat ik er heen liep legde ik een pad af waar ongeveer 100 Geo te vinden was). Broken Vessel viel me in eerste instantie nog mee (er is ook een behoorlijke cheese strategie die je kan gebruiken als je er echt niet langs komt).
Die broken vessel was een paar minuten na mijn post finito. De watcher knights heb ik even links laten liggen. Ik ga eerst kijken voor upgrades denk ik. Ik heb wel een bergje aan andere bosses neergelegd. Nu bezig met de tweede variant van hornet. Die lukte alleen niet na een borrel. :)

Edit: en de Watchet Knights zijn down. Rotzakken. Ging een stuk beter met Quick focus (snellere heals). Nu maar eens ronddolen om de dream varianten van bazen te slopen. Dat is erg leuk gedaan.

[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 337891 op 24-03-2019 16:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Topicstarter
Anoniem: 337891 schreef op zondag 24 maart 2019 @ 11:12:
[...]

Die broken vessel was een paar minuten na mijn post finito. De watcher knights heb ik even links laten liggen. Ik ga eerst kijken voor upgrades denk ik. Ik heb wel een bergje aan andere bosses neergelegd. Nu bezig met de tweede variant van hornet. Die lukte alleen niet na een borrel. :)

Edit: en de Watchet Knights zijn down. Rotzakken. Ging een stuk beter met Quick focus (snellere heals). Nu maar eens ronddolen om de dream varianten van bazen te slopen. Dat is erg leuk gedaan.
De watcher knights vond ik echt moeilijk. Netjes dat je die zo rap hebt verslagen.

Maar ff...
YESYESYES Ik heb eindelijk NKG gepakt. Zoals zo vaak bij bosses als je eenmaal in en flow zit lijkt het bedrieglijk eenvoudig, maar nu zat ik de laatste 25% van zijn health met klamme handjes aan de controller. Eindelijk!. Nu op naar (nogmaals) Hollow Knight om The Radiance te pakken. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Edmin schreef op maandag 25 maart 2019 @ 11:45:
[...]

De watcher knights vond ik echt moeilijk. Netjes dat je die zo rap hebt verslagen.
Ben wel even bezig geweest hoor. Na 10 pogingen heb ik maar de rest van de dreamers gepakt en wat upgrades gevonden. Toen ging het simpeler. Maar wel een pittig baasje ja.
Maar ff...
YESYESYES Ik heb eindelijk NKG gepakt. Zoals zo vaak bij bosses als je eenmaal in en flow zit lijkt het bedrieglijk eenvoudig, maar nu zat ik de laatste 25% van zijn health met klamme handjes aan de controller. Eindelijk!. Nu op naar (nogmaals) Hollow Knight om The Radiance te pakken. :D
Is dit de dlc die later is toegevoegd? Van harte met uw overwinning. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Topicstarter
Anoniem: 337891 schreef op maandag 25 maart 2019 @ 14:28:
[...]

Is dit de dlc die later is toegevoegd? Van harte met uw overwinning. :)
Die komt uit de Grimm Troupe dlc inderdaad. Is één van de moeilijkste bosses uit het spel. Zie bijvoorbeeld

Vind wel de dlc vaak moeilijk te vinden. Gelukkig hebben we Youtube guides :P

[ Voor 15% gewijzigd door Edmin op 27-03-2019 12:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metrik
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 30-06 11:46
Ik heb deze game nog niet, maar ben benieuwd of deze enigszins te vergelijken is met Ori and the Blind Forest voor de Xbox One? Ik vond dat zelf één van de beste games die ik de laatste jaren gespeeld heb. Sinds gisteren ben ik de trotse bezitter van een Switch, dus ik heb interesse om deze aan mijn prille collectie toe te voegen :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Metrik schreef op dinsdag 26 maart 2019 @ 09:56:
Ik heb deze game nog niet, maar ben benieuwd of deze enigszins te vergelijken is met Ori and the Blind Forest voor de Xbox One? Ik vond dat zelf één van de beste games die ik de laatste jaren gespeeld heb. Sinds gisteren ben ik de trotse bezitter van een Switch, dus ik heb interesse om deze aan mijn prille collectie toe te voegen :-)
Allebei metroidvania, zeer sfeervol en kwalitatief heel goed dus ja.

Aan de andere kant is hollow knight veel meer een boss battler dan Ori. Ook is de artstyle veel donkerder. En is Ori meer een platformer dan Hollow Knight. Maar in de basis zijn ze heel vergelijkbaar.

Disclaimer: ook maar mijn mening. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikT738
Metrik schreef op dinsdag 26 maart 2019 @ 09:56:
Hollow Knight is meer gericht op combat dan op platformen (al zijn er genoeg plekken waar je je platformskills nodig gaat hebben). Ik vind het zelf beiden prachtige Metroidvania's en zou ze iedereen aanraden, vooral als dit soort games je ding zijn.

Voor die 15 euro in de e-shop zou ik 'm gewoon proberen als ik jou was :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Metrik
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 30-06 11:46
Anoniem: 337891 schreef op dinsdag 26 maart 2019 @ 17:18:
[...]

Allebei metroidvania, zeer sfeervol en kwalitatief heel goed dus ja.

Aan de andere kant is hollow knight veel meer een boss battler dan Ori. Ook is de artstyle veel donkerder. En is Ori meer een platformer dan Hollow Knight. Maar in de basis zijn ze heel vergelijkbaar.

Disclaimer: ook maar mijn mening. :)
ErikT738 schreef op woensdag 27 maart 2019 @ 10:06:
[...]

Hollow Knight is meer gericht op combat dan op platformen (al zijn er genoeg plekken waar je je platformskills nodig gaat hebben). Ik vind het zelf beiden prachtige Metroidvania's en zou ze iedereen aanraden, vooral als dit soort games je ding zijn.

Voor die 15 euro in de e-shop zou ik 'm gewoon proberen als ik jou was :)
Bedankt voor jullie reacties! Ik heb inmiddels wat filmpjes bekeken en het ziet er leuk uit, ondanks de inderdaad wat donkere artstyle (al is Ori bij momenten ook vrij donker...) Ik denk dat ik deze wel op mijn lijstje ga zetten!

[ Voor 25% gewijzigd door Metrik op 27-03-2019 10:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Topicstarter
Ik heb inmiddels iets van 60 uur in de game zitten. Over waar voor je geld gesproken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 08-07 15:21
Edmin schreef op vrijdag 15 maart 2019 @ 16:52:
De collector's edition ziet er mooi uit:
[Afbeelding]

een paar weken geleden was de fysieke editie nog gecancelled... Lijkt erop dat Team Cherry het leuk vindt om je op het verkeerde been te zetten. Net als bij.....
[YouTube: Hollow Knight: Silksong Reveal Trailer]

ondertussen heb ik overigens de eerste 2 endings gezien. Van het weekend maar eens kijken of ik NKG kan pakken (TMG ging op de eerste try!) en the Radiance eens proberen.
Mooi! maar net zoals Binding of Isaac en andere switch games, na 2 dagen out of print en nergens meer te krijgen gok ik :(

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikT738
corset schreef op woensdag 27 maart 2019 @ 12:27:
[...]

Mooi! maar net zoals Binding of Isaac en andere switch games, na 2 dagen out of print en nergens meer te krijgen gok ik :(
Deze komt ook niet "normaal" in de winkel en is slechts via Fangamer te bestellen. Volgens mij worden er (ongeveer) genoeg gemaakt om aan de pre-orders te voldoen en niet meer, dan sta ik er niet van te kijken als deze na twee dagen op is. Voor AAA-games ben ik fel tegen pre-orders maar voor dit soort indie games die al twee jaar uit zijn kan ik het best begrijpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 08-07 15:21
ErikT738 schreef op woensdag 27 maart 2019 @ 13:55:
[...]

Deze komt ook niet "normaal" in de winkel en is slechts via Fangamer te bestellen. Volgens mij worden er (ongeveer) genoeg gemaakt om aan de pre-orders te voldoen en niet meer, dan sta ik er niet van te kijken als deze na twee dagen op is. Voor AAA-games ben ik fel tegen pre-orders maar voor dit soort indie games die al twee jaar uit zijn kan ik het best begrijpen.
mee eens, maar ik wordt een beetje moe van games die voor de Switch uitkomen en na 3x met je ogen knipperen out of print zijn :-(

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Applausje voor mij aub. Failed Champion ligt! Wat een gevecht is dat. Plotseling op hoog tempo grote lompe aanvallen na de super snelle lichte prikjes van hornet. Ik blijf dit een top spel vinden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Twee van de drie trials zijn down. De tweede was echt gekkenhuis. En er zit gewoon humor in een wave based trail modus. Echt top gedaan weer. Dit spel blijft genieten. Als er een fysieke versie voor de One komt, koop ik hem sowieso gewoon om naar te kijken (en de makers te steunen). Wat een spel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Topicstarter
Anoniem: 337891 schreef op woensdag 27 maart 2019 @ 16:33:
Applausje voor mij aub. Failed Champion ligt! Wat een gevecht is dat. Plotseling op hoog tempo grote lompe aanvallen na de super snelle lichte prikjes van hornet. Ik blijf dit een top spel vinden!
Failed Champion was de eerste dreamer boss die ik tegen kwam. Mijn goed, wat heb ik daarvan liggen zweten :P Wel een mooi gevecht. Feli!

Sowieso zijn de dreamer battles erg leuk. Heb je Soul Tyrant al gehad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Edmin schreef op donderdag 28 maart 2019 @ 12:50:
[...]

Failed Champion was de eerste dreamer boss die ik tegen kwam. Mijn goed, wat heb ik daarvan liggen zweten :P Wel een mooi gevecht. Feli!

Sowieso zijn de dreamer battles erg leuk. Heb je Soul Tyrant al gehad?
Die staat voor dit weekend op de planning. Gisteren heb ik de eerste twee trials gedaan. Over intens gesproken. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Topicstarter
De derde is insane. Heb hem nog niet gehaald, maar ben ook even afgehaakt omdat je er geen bruikbare rewards voor krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Edmin schreef op donderdag 28 maart 2019 @ 13:48:
De derde is insane. Heb hem nog niet gehaald, maar ben ook even afgehaakt omdat je er geen bruikbare rewards voor krijgt.
Twee pogingen hier. En toen bedacht ik dat het leven te kort is. Maar ik ga nog wel een poging doen als ik alle charms en upgrades heb.

Heb net de hollow knight verslagen. Was best simpel in vergelijking met andere baasjes. Nu even grubs en charms zoeken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Topicstarter
Anoniem: 337891 schreef op vrijdag 29 maart 2019 @ 13:29:
[...]

...
Heb net de hollow knight verslagen. Was best simpel in vergelijking met andere baasjes. Nu even grubs en charms zoeken.
De Hollow Knight viel me qua moeilijkheid ook tegen. Eerste poging ging hij direct tegen de vlakte. Maar realiseer je dat je dat iedere keer zult moeten doen als je van de Radiance verliest... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Edmin schreef op vrijdag 29 maart 2019 @ 13:34:
[...]

De Hollow Knight viel me qua moeilijkheid ook tegen. Eerste poging ging hij direct tegen de vlakte. Maar realiseer je dat je dat iedere keer zult moeten doen als je van de Radiance verliest... :P
Eerst maar eens afrekenen met Lord Traitor (die waarbij het de bedoeling dat je shadow dash gebruikt maar die waarbij mij dat iig niet lukt. :P)

Edit: Sprinkhaan ligt. Nu Essence fixen. Sommige baasjes liggen me en die gaan zo neer. Andere echt totaal niet. Lost Kin is een vervelend ventje. No Eyes ook. :)

Edit 2: Lost Kin en No Eyes zijn finito :)

[ Voor 19% gewijzigd door Anoniem: 337891 op 30-03-2019 20:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Topicstarter
Anoniem: 337891 schreef op vrijdag 29 maart 2019 @ 19:12:
[...]

Eerst maar eens afrekenen met Lord Traitor (die waarbij het de bedoeling dat je shadow dash gebruikt maar die waarbij mij dat iig niet lukt. :P)

Edit: Sprinkhaan ligt. Nu Essence fixen. Sommige baasjes liggen me en die gaan zo neer. Andere echt totaal niet. Lost Kin is een vervelend ventje. No Eyes ook. :)

Edit 2: Lost Kin en No Eyes zijn finito :)
Die sprinkhaan was nog best tricky. No Eyes een kwestie van geduld hebben :)

Ik kwam erachter dat ik Elder Hu nog niet verslagen had... :/ Direct maar even goed gemaakt dus. Ik heb Radiance inmiddels een keer if 5 geprobeerd, maar ik ben echt te ongeduldig. Het is een beetje een platform challenge waar ik niet heel goed in ben, ben ik bang. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Edmin schreef op maandag 1 april 2019 @ 22:50:
[...]

Die sprinkhaan was nog best tricky. No Eyes een kwestie van geduld hebben :)

Ik kwam erachter dat ik Elder Hu nog niet verslagen had... :/ Direct maar even goed gemaakt dus. Ik heb Radiance inmiddels een keer if 5 geprobeerd, maar ik ben echt te ongeduldig. Het is een beetje een platform challenge waar ik niet heel goed in ben, ben ik bang. :P
Kwestie van oefenen en timing doorkrijgen of niet?

Ik heb alleen de trial of the warrior, grimm en radiance nog open staan. Allemaal erg pittig geloof ik. Gaat dit weekend maar eens gebeuren denk ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pjotter87
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 08-07 14:12
Inmiddels ook begonnen met Hollow Knight.
Moet zeggen was even taai met beginnen omdat je in het diepen word gegooid en zelf uit moet zoeken wat je moet gaan doen. (of ik heb iets radicaal gemist)

Nu een paar uurtjes verder en begin wel een goed gevoel te krijgen wat ik moet doen en welke kant ik op moet.
Vanavond maar eens proberen om de eerste boss te killen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yukidaruma
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 08-07 12:28
ErikT738 schreef op vrijdag 15 maart 2019 @ 09:53:
Misschien leuk om te weten; De fysieke versie van Hollow Knight is inmiddels te pre-orderen bij Fangamer voor PC, PS4 en Switch. Deze bevat gelijk alle uitgekomen DLC.

Ik heb zelf de Switch versie besteld (had 'm al op Xbox).
Het spel nog nooit uitgespeeld, heb het al op PC en Switch, maar toch zit ik er aan te denken om deze te kopen inclusief de journal. Alleen die prijs... kost gewoon inclusief btw en andere kosten even €125, of zelfs €140 als ze het spel en boek los verzenden. Het is werkelijk een geweldig spel, maar de prijs schrikt toch wel af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik had vanmiddag voor het eerst in een week ofwat weer tijd. White Palace is geniaal. Plotseling mag je doen alsof je Super Meat Boy speelt. Echt absurd moeilijk. :)

En toen heb ik voor het eerst een guide gebruikt voor exploration. Ik had geen idee waar de Grimm quest begon en kon geen gangetjes meer vinden. Nu bij Grimm gevecht. Dat lijkt nog pittig te worden. EditEerste Grimm gevecht pittig? Misschien de eerste 4 keer. Weet je wat lastig is? De tweede Grimm fight. Mijn god. Dit lijkt wel Dark Souls maar dat je nog minder kans maakt. :P

Het blijft wel echt een topspel. Ik ben nu 60 uur onderweg voor 15 piek. De gemiddelde game van 60 haalt dat niet en is minder goed.

[ Voor 15% gewijzigd door Anoniem: 337891 op 06-04-2019 22:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Topicstarter
Net de White Defender maar 'even' gedaan. Wat een baas :P Leuk stukje lore ook.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Topicstarter
So, this just happened:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/p2YQ8Hm9BQaUynoGtSbohX8H/full.png

103% 68 uur. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Edmin schreef op vrijdag 26 april 2019 @ 12:58:
So, this just happened:
[Afbeelding]

103% 68 uur. :P
Is dat Radiance? Ik moet nog NKG en Radiance. En de pantheon toestanden. De losse bazen ga ik wel doen maar die pantheons zijn mij een maat te moeilijk.

Ga je de permadeath modus proberen? (ikke niet. Word toch door de watcher knights gesloopt. :))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Topicstarter
Anoniem: 337891 schreef op vrijdag 26 april 2019 @ 17:35:
[...]

Is dat Radiance? Ik moet nog NKG en Radiance. En de pantheon toestanden. De losse bazen ga ik wel doen maar die pantheons zijn mij een maat te moeilijk.

Ga je de permadeath modus proberen? (ikke niet. Word toch door de watcher knights gesloopt. :))
Yup, dat was de Radiance. Heb even een paar weken pauze gehad omdat het niet wilde lukken. Ik blijf op mijn laptop echt minder goed spelen dan op mijn desktop, dus toen ik het op de desktop probeerde was het rap gedaan.

Ik mis nu nog één mask shard en één soul vessel, maar die ga ik allebei niet halen (fragile flower quest... brrrr). Ik mis 2 charms. Om die te halen moet ik nog 8000 geo grinden (unbreakable strength) om er eentje te kopen en dan naar die charm shop om de laatste te krijgen.
Colliseum of fools ga ik nog wel doen. Die lossen bazen in godhome ben ik een heel eind mee, maar aan de Pantheons... weet ik nog niet.
Oh en Steel Soul Mode... hell no! Dacht vanmiddag precies wat jij zei: die watcher knights ga ik minstens 1 keer op kapot :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Edmin schreef op vrijdag 26 april 2019 @ 21:52:
[...]

Yup, dat was de Radiance. Heb even een paar weken pauze gehad omdat het niet wilde lukken. Ik blijf op mijn laptop echt minder goed spelen dan op mijn desktop, dus toen ik het op de desktop probeerde was het rap gedaan.

Ik mis nu nog één mask shard en één soul vessel, maar die ga ik allebei niet halen (fragile flower quest... brrrr). Ik mis 2 charms. Om die te halen moet ik nog 8000 geo grinden (unbreakable strength) om er eentje te kopen en dan naar die charm shop om de laatste te krijgen.
Colliseum of fools ga ik nog wel doen. Die lossen bazen in godhome ben ik een heel eind mee, maar aan de Pantheons... weet ik nog niet.
Oh en Steel Soul Mode... hell no! Dacht vanmiddag precies wat jij zei: die watcher knights ga ik minstens 1 keer op kapot :P
Hehe. Wat een spel. BLij dat ik niet de enige ben die bang is voor de watcher knights. :)

Flower quest is wel te doen als je eerst de route vrijmaakt van tegenstanders. Als je niet rust op een bankje respawnt er niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L23
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 22:30
Krijg net een update van Amazon Spanje dat zij de fysieke versie van Hollow Knight pas op 28 juni uitbrengen, dus een maand later :-( Amazon Duitsland geeft ook een latere datum aan. Lijkt dus een maand uitgesteld te zijn. Geduld... geduld...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikT738
L23 schreef op maandag 6 mei 2019 @ 23:14:
Krijg net een update van Amazon Spanje dat zij de fysieke versie van Hollow Knight pas op 28 juni uitbrengen, dus een maand later :-( Amazon Duitsland geeft ook een latere datum aan. Lijkt dus een maand uitgesteld te zijn. Geduld... geduld...
Volgens Fangamer is mijn order verzonden. Het duurt alleen wel nog twee tot zes weken tot ie aankomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L23
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 22:30
ErikT738 schreef op woensdag 29 mei 2019 @ 09:05:
[...]

Volgens Fangamer is mijn order verzonden. Het duurt alleen wel nog twee tot zes weken tot ie aankomt.
Ik bedoelde de Europese release, als je in een nederlandse webshop besteld dan krijg je hem pas 28 juni. Gek genoeg geven de webshops hier nog steeds 31 mei aan.
Fangamer is de Amerikaanse release, die heeft geen vertraging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uchiha tijntje
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06:59

uchiha tijntje

Seriously.... (gow 2 mp sux)

Het is een van de beste games deze generatie! Deze maand de game uitgespeeld met alle achievements! Kan niet wachten tot Silksong op de xbox komt... :)

Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joon
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 03-07 12:40
Ben benieuwd of we silksong nieuws gaan krijgen op de E3!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ErikT738
Mijn fysieke Switch versie is binnen! Nu alle bosses weer opnieuw verslaan en hopen dat ik niet met de controller ga gooien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Topicstarter
joon schreef op vrijdag 7 juni 2019 @ 09:08:
Ben benieuwd of we silksong nieuws gaan krijgen op de E3!
Is Team Cherry daar uberhaupt dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joon
Edmin schreef op vrijdag 7 juni 2019 @ 21:06:
[...]

Is Team Cherry daar uberhaupt dan?
Daar is helaas geen nieuws over bekend, maar een game dev hoeft er op zich niet te wezen om nieuws naar buiten te brengen.
Plus dat bijvoorbeeld Nintendo ook wat kan laten zien :)

Edit:
Nintendo heeft in de direct 2 nieuwe fragmenten laten zien (2 seconden) en de releasedate staat nog steeds op coming soon.

Een Silksong demo is speelbaar op de E3 en er lekken hier en daar beelden van (zie reddit).
Ook zal Silksong gespeeld worden bij Nintendo treehouse op a.s. donderdag, of er dan meer details vrijkomen m.b.t. een releasedate is te betwijfelen maar de beelden zijn wel live te bekijken.

[ Voor 38% gewijzigd door joon op 12-06-2019 07:14 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• styxit
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
Hollow Knight voor Nintendo Switch staat nu voor EUR 7,49 in de online eShop t/m 18-06-2019.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alekz87
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 23:44
styxit schreef op woensdag 12 juni 2019 @ 12:56:
Hollow Knight voor Nintendo Switch staat nu voor EUR 7,49 in de online eShop t/m 18-06-2019.
Ik speel het liefst al m’n gamen handheld. Is dat aan te raden hierbij? Ik heb Celeste ook zo uitgespeeld.

iPhone 3G, Samsung Galaxy S2, HTC One M7, HTC One M8, Samsung Note 4, Samsung Galaxy S7 Edge, Oneplus 3T, iPhone X, Apple Watch Series 2, Apple Watch Series 6, iPhone 12 Pro, iPhone 14 Pro, iPhone 16 Pro, Apple Watch Series 10.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• styxit
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
Alekz87 schreef op donderdag 13 juni 2019 @ 00:22:
[...]

Ik speel het liefst al m’n gamen handheld. Is dat aan te raden hierbij? Ik heb Celeste ook zo uitgespeeld.
Aan te raden weet ik niet, het wil nog wel eens voor komen dat een game in dock-mode beter presteert. Zelf heb ik het spel ook (vrijwel) alleen handheld gespeeld. Totaal geen probleem, dus laat dat je niet tegen houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joon
Hier de nintendo treehouse demo van silksong (spoilers)

YouTube: Hollow Knight: Silksong Gameplay - Nintendo Treehouse: Live | E3 2019

En om in te haken op HK op de switch.
Had het spel gekocht voor een maat van mij op z'n switch nadat ik het spel had uitgespeeld op PC, door de inputlag en lagere framerate vond ik het toch wel wat pittiger om het spel op de switch te spelen.

Het is natuurlijk maar net welk voordeel er zwaarder weegt voor jou want op een handheld speelt het natuurlijk best lekker weg en je PC neem je niet zomaar mee :)

[ Voor 53% gewijzigd door joon op 13-06-2019 22:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Topicstarter
Ik vind vooral de thumbstick op de Switch niet heel erg geschikt voor Hardcore 2d platformers. Ik heb HK niet op de Switch, maar wel Cuphead en dan pak ik er liever een 8bitdo bij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dvd-linden
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 24-01-2023
Ik ben de laatste tijd ook bezig geweest met Hollow Knight en zit nu op 107%. Ik moet sowieso Radiance (geen flauw idee waar hij/zij zich bevindt) en de pantheons nog. Ik weet dat er 4 pantheons zijn en dat die elk voor 1% tellen, dus dan kom ik op 111%; oftewel, ik mis ergens nog een procentje. Maar ik leg de game voor nu weg, want ben er wel even klaar mee. Het is absoluut een mooie en goede game, maar ik vind hem ook weer niet zo geweldig als menig persoon doet voorkomen.

Zijn er hier trouwens mensen die Path of Pain hebben voltooid? Ik heb het afgelopen week gedaan en moet zeggen dat het laatste stukje misschien wel het moeilijkste stukje gameplay is dat ik ooit heb gedaan. Vond het op zijn minst vergelijkbaar en misschien nog wel moeilijker dan de pittigste boss fights in Bloodborne en de moeilijkste tracks in Trackmania.

PSN ID: dvd-linden | Youtube: dvd-linden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Navuri
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 18-08-2020
Weet iemand waar ik City Crest precies kan gebruiken?

" City Crest Usage
Unlocks the gate of the City of Tears that is located between Fungal Wastes. However, it can only be used once, and the gate will later close. "

Echt, geen idee waar het is. Misschien is het spel niet voor mij, maar het is 90% backtracken wat ik doe in dit spel geloof ik.

[ Voor 73% gewijzigd door Navuri op 03-09-2019 13:20 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Topicstarter
*kuch*

Februari? Zou het????

Anoniem: 1641394

Ik hoop het. Kan genoeg verzinnen waarom die datum niet klopt, maar laten we optimistisch blijven.

Vannacht tijdens de Direct vast ook de announcement. /s :*)
Pagina: 1