Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Ziggo Accespoint Sloom internet

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• SnowBigQ
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 18:59
Goedemiddag allemaal

Ik zit met een probleem. Sinds kort heb ik bij me broertje thuis samen met hem 2x accespoint van ziggo aangesloten.

Zijn modem van ziggo zit in woonkamer bij tv. Vanaf daar gaat het via stroom naar slaapkamer boven de woonkamer en slaapkamer aan achter kant van huis.

Alles werkt prima en verbinding van ene naar andere accespoint gaat snel. Overal zelfde ssid en ww.

Het probleem is nu dat zijn snelheid in woonkamer gezakt is naar max 50 mb/s en rest rond 20 a 30.

Ook via kabel is snelheid laag.

Hij heeft 200 mb/s pakket van ziggo.

Exacte POE adapters weet ik niet maar ze gaan tot 500 mb/s dat is wat ik nu zo weet.

2 accespoints zijn bedoeld om in huis goed dekking te bieden en in achtertuin. Is aangesloten via stroom ivm geen kabels door huis willen.

Alle reacties

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Test je die accespoint via een kabel, of wifi ?
Welke band 2.4 of 5Ghz ?
Een AP met 2.4 zal inderdaad niet zo heel snel zijn, op 5Ghz moet je over de 100Mb kunnen halen

Als je het hebt over "via kabel"
Waar sluit je die op aan, het modem, of een ETHpoort van de accespoints

• Ronker
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 09-11 08:01
Gebruik je minimaal cat5e kabels?
Wat is de snelheid op het ziggo modem via kabel en via de wifi?
Zitten de setjes powerline adapters op de zelfde groep?

Test eens met 1x powerline adapter ipv gelijk 2x wat is het resultaat daarvan?
Test eens een Accesspoint rechtstreeks op de ziggo modem en schakel tijdelijk de wifi van het ziggo modem eens uit.

☻/ Please consider the environment before printing anything
/▌
/ \ <-- This is Bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

• Bazvv
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 21-11 01:36
Via "stroom"(Powerline) is meestal traag.
Ik vermoed omdat je zelfde SSID en WW gebruikt je met het accesspoint bent verbonden dat achter het powerline netwerk zit en daarom traag is.

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Die Power over Ethernet adaptrs zijn ws de bottleneck. Dat loopt naar elkaar te zenden en dat gaat mis in de elektriciteitsinstallatie. Sowieso zijn die dingen qua snelheid niet gegarandeerd. Die 500Mbit die je hoort is sowieso al de helft (250 de ene kant, 250 de andere kant in) en dan echt de max die je zou kunnen halen. Allemaal marketingbullshit. Ik heb ze ook, nieuwbouwwoning, en haal op een zelfde groep en een GOED elektriciteitenetwerk max 80Mbit. En jij bent van meerdere groepen afhankelijk en mogelijk van een oudere elektrische installatie.
Ergo: de snelheden die je haalt kunnen best kloppen, daar schrik ik iig niet van.

WIl je snelheid, trek je kabels. Wil je echt geen kabels, ga dan voor een mesh oplossing, maar ben dan wel bereid om meerdere 100'en euro's uit te geven aan fatsoenlijke AP's (ubiquity ofzo).

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• WCA
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 21-11 15:37

WCA

Even een verwarring oplossen: POE =! Powerline

PoE is geen bottleneck en doet gewoon Gigabit
Powerline (of Homeplug) kan dat wel zijn en is van veel dingen afhankelijk

Zijn twee wezenlijk verschillende dingen :P

Share and Enjoy!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-11 18:21
20-30Mbit is heel niet gek voor een '500' powerline setje.

Als je op de wandcontactdozen een aarde tot je beschikking hebt dan kun je met een nieuwer setje wat hogere snelheden halen. De nieuwere/betere powerlines gebruiken 3 draden, dus ook de aardedraad.
Daardoor is de verbinding stabieler en sneller.

Maar ook dan nog geen enkele garantie, en 200Mbit is dan ook nog wel erg dubieus.

Zoals gezegd: Gebruik een kabel.

Geen kabel maar wel een coax? Gebruik een moca setje. Wel duurder, maar dan kun je de 200Mbit gewoon stabiel halen.

Geen coax, en je wilt geen kabel trekken? Dan zul je genoegen moeten nemen met concesies in betrouwbaarheid/snelheid.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:31

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Allicht handig om exact uit te zoeken welk apparatuur het betreft, dus modelnummers geven:
- welke Ziggo modemrouter?
- welke Ziggo AP's?
- welke "POE" (inderdaad waarschijnlijk eerder PLC aangezien Ziggo AP's niet op PoE werken) adapters betreft het?
- in wat voor stopcontacten zitten de PLC adapters (geaard/niet geaard)?

Dan kunnen we een inschatting maken van wat te verwachten zou zijn en wat er aan de hand is - als het inderdaad "500Mbps" PLC is, dan is 20-30Mbps netto best goed te noemen zelfs.

Oslik blyat! Oslik!

• Masimo
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 12:45
Nieuwe apparaten op het lichtnet aangesloten? Bijv. de kerstboom, kerstverlichting of andere dingen?

Ter illustratie: een vriend van me gebruikt (tegen mijn advies in) ook van zulke powerline adapters (Devolo DLAN 1200+ WiFi AC). Werkt op zich goed en hij haalt meestal het maximum uit zijn 100 Mbps internet verbinding.
Tot het moment dat hij zijn oude Nilfisk stofzuiger in de woonkamer insteekt en aanzet. Dan stort de hele boel reproduceerbaar in en duiken de snelheden naar beneden tot zo'n 0-10 Mbps. Soms verliezen de adapters hun verbinding. Trekt ie de stofzuiger uit, dan herstelt alles zich weer.

• jeanj
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

jeanj

F5 keeps me alive

Ik heb powerline adapters gehad van 200 mb/s, in de praktijk haalde ik minder als 20 mb/s. Dat was prima want mijn internet was max 14 mb/s.

Ook bij mij werkte het op een gegeven moment niet meer, en heb ik maar een kabel aangelegd.....

Probeer het eerst eens te meten met een kabel direct op de modem, dan een kabel naar de wifi

Everything is better with Bluetooth

Pagina: 1