TV gaat vanzelf aan met stekkerdoos er tussen

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekkiee
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 13-02 08:59
Mijn vraag
Ik heb sinds Black Friday een nieuwe Samsung TV gekocht en deze springt af en toe vanzelf aan. Ik heb al meerdere dingen geprobeerd en ik verdenk de stekkerdoos er nu van het probleem te zijn.

Relevante software en hardware die ik gebruik
Samsung UE49NU7172. Laatste softwareversie. Weet niet precies welke (ik geloof 1154?) maar is in ieder geval wel de laatste.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
1) Fabrieksinstellingen al gereset
2) TV om laten ruilen, ik dacht dat het een softwareprobleem was. Nieuwe TV doet hetzelfde...
3) Nu de TV rechtstreek op het stopcontact gezet ipv een stekkerdoos en is na 3 dagen nog niet aangegaan.

Ik denk dus dat de stekkerdoos conflicteert met de TV. Is dit aannemelijk? Mensen met dezelfde ervaring? Doordat het stopcontact nu bezet is door de TV heb ik de stekkerdoos weer in een andere stekkerdoos in moeten steken, wat volgens mij niet ideaal is.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thy...
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 15:58
Misschien dat je TV door een slecht contact in de stekkerdoos soms even geen stroom meer krijgt. Meeste TV's gaan aan als je de stekker in het stopcontact steekt, dus doordat de stroom even weg valt start de TV op. Kan je het probleem reproduceren als je aan de stekkerdoos rammelt?

Of is het een intelligente stekkerdoos die iets van stroombesparing probeert te doen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joran
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 15:46

Joran

<3 natalee

Zit er een HDMI-aparaat in? (chromecast, playstation, switch) Deze kunnen namelijk de TV aanzetten.

aanvulling: dit heet HDMI-cec (Of Anynet+ op samsung tv's), Ziggo Horizon kan dit bijvoorbeeld ook

[ Voor 34% gewijzigd door Joran op 03-01-2019 12:07 ]

Send me your gameboys

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas170
  • Registratie: April 2010
  • Niet online

Bas170

Sir Miss-a-Lot

Joran schreef op donderdag 3 januari 2019 @ 12:04:
Zit er een HDMI-aparaat in? (chromecast, playstation, switch) Deze kunnen namelijk de TV aanzetten.
Inderdaad, mijn PS3 kan de LG TV aanzetten, de PS4 vreemd genoeg niet. Ik denk dat ik bij de aansluiting van de PS4 iets verkeerd heb staan, maar die instellingen van LG zijn niet zo duidelijk.

De KPN 4k box kan het op de een of andere manier weer niet, de normale kpn box kon het wel.

|:(

https://ifuckinghateJira.com
@CodeCaster: Ik kan niet anders dan concluderen dat Bas170 en Maarten van Rossem gelijk hebben

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Joran
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 15:46

Joran

<3 natalee

Bas170 schreef op donderdag 3 januari 2019 @ 12:07:
[...]

de PS4 vreemd genoeg niet.
Bij instellingen van de PS4 (op de ps4) moet je HDMI device link aanzetten, dit staat standaard uit ;)

Send me your gameboys

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas170
  • Niet online

Bas170

Sir Miss-a-Lot

Joran schreef op donderdag 3 januari 2019 @ 12:08:
[...]

Bij instellingen van de PS4 moet je HDMI device link aanzetten, dit staat standaard uit ;)
Held!

Ik ga het vanavond gelijk testen

@CodeCaster: Ik kan niet anders dan concluderen dat Bas170 en Maarten van Rossem gelijk hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekkiee
Ik heb er inderdaad een PS4 op aangesloten met HDMI-cec, maar weet dat dit niet de oorzaak is. De PS4 gaat namelijk niet mee aan als de tv aangaat. Het is dus echt de tv.

Of ik het kan nabootsen met het rammelen aan de stekkerdoos weet ik niet, ik ga eens proberen. Het is zover ik weet geen 'intelligente' stekkerdoos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeHoDo
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 18-06 20:11
Of je afstandsbediening die spontaan iets uitzend waardoor hij aangaat.

PSN: plexforce (ps4)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas170
  • Niet online

Bas170

Sir Miss-a-Lot

Als je de TV uitschakelt, gaat hij dan echt uit of in standby? Mogelijk maakt dat ook een verschil.

Is hij daarnaast draadloos aangesloten op het netwerk of via een kabel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekkiee
Lijkt me niet dat het de afstandsbediening is, toch? Die ligt gewoon naast me op het nachtkastje en daar komt niks in de buurt. Bovendien was het bij beide TVs zo en dus ook bij beide afstandsbedieningen.

Hij gaat echt uit, zover ik weet heeft die geen standby modus. Verder is hij draadloos aangesloten. Maakt dit uit verder denk je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas170
  • Niet online

Bas170

Sir Miss-a-Lot

Als hij in standby ging, was er mogelijk een app die hem wekte.
Bij een bekabelde aansluiting kon het wake on lan zijn.

Maar dat is het dus geen van beiden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekkiee
Nee precies, daar ligt het niet aan. Erg vreemde situatie waar ik de vinger niet op de zere plek weet te leggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 834471

Loekkiee schreef op donderdag 3 januari 2019 @ 16:05:
Lijkt me niet dat het de afstandsbediening is, toch? Die ligt gewoon naast me op het nachtkastje en daar komt niks in de buurt. Bovendien was het bij beide TVs zo en dus ook bij beide afstandsbedieningen.

Hij gaat echt uit, zover ik weet heeft die geen standby modus. Verder is hij draadloos aangesloten. Maakt dit uit verder denk je?
Ik zou toch eens proberen die afstandbediening een tijd uit het bereik van die televisie te houden.
Ik heb er ook al eens een gehad die "rogue" ging en af en toe gewoon wegzapte of met volume ging rommelen.
Batterijen er uit en TV deed normaal.

Dat gezegd hebbende heb ik ook al eens een TV gehad waarbij het PCB waar alle TV hardware buttons op zaten kapot ging.
Toen ik dat PCB er uit haalde deed de TV weer "normaal". (buiten het feit dat je hem nu niet meer zonder afstandbediening kan bedienen)
Allicht is dit bij een TV waar gewoon garantie op ziet geen optie. Of überhaupt niet omdat dat niet losgemaakt kan worden van de rest van het toestel.

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 834471 op 04-01-2019 13:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Loekkiee schreef op donderdag 3 januari 2019 @ 13:09:
Ik heb er inderdaad een PS4 op aangesloten met HDMI-cec, maar weet dat dit niet de oorzaak is. De PS4 gaat namelijk niet mee aan als de tv aangaat. Het is dus echt de tv.

Of ik het kan nabootsen met het rammelen aan de stekkerdoos weet ik niet, ik ga eens proberen. Het is zover ik weet geen 'intelligente' stekkerdoos.
Ik zou toch de hdmi eens een tijdje loshalen, kan zomaar zijn dat het signaal op de kabel al voldoende is om de boel aan te jagen

Hier op kantoor staat een scherm waar een backup-pc aangesloten zit, die alleen aangaat als nr1 uitvalt ( handmatig opstarten pc )
De pc staat dus altijd uit, maar soms gaat spontaan de monitor naar HDMI1, om vervolgens uit te vallen met "no display connected"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekkiee
FreshMaker schreef op vrijdag 4 januari 2019 @ 13:32:
[...]

Ik zou toch de hdmi eens een tijdje loshalen, kan zomaar zijn dat het signaal op de kabel al voldoende is om de boel aan te jagen

Hier op kantoor staat een scherm waar een backup-pc aangesloten zit, die alleen aangaat als nr1 uitvalt ( handmatig opstarten pc )
De pc staat dus altijd uit, maar soms gaat spontaan de monitor naar HDMI1, om vervolgens uit te vallen met "no display connected"
We zijn inmiddels al een dikke week verder en hij is niet meer aangesprongen. Zal dus niet aan de HDMI liggen (die nog steeds gewoon aangesloten was) maar aan de stekkerdoos.

Is het gevaarlijk of onverstandig om een stekkerdoos in een stekkerdoos te hebben? Want dat is nu het geval, als omweg omdat het stopcontact zelf bezet is door de tv nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Zolang je de aangesloten apparaten niet overdrijft.
Maar een redelijke verlengdoos heb je al voor 20€ natuurlijk
( hier ligt er een van de Aldi, 4 aansluitingen en 2 usb )

Even shoppen bij een bouwmarkt / bol.com naar een versie met genoeg gaten, en je gemoedsrust is weer op orde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekkiee
Stekkerdoos is nog geen jaar oud en is van de Gamma. Gewoon een normale van het huismerk, geen OK merk.

Verder zit in de 1e stekkerdoos:
- 1 elektrische matras
- nachtlampje
- laptop (staat bijna altijd uit of adapter is niet aangesloten op laptop)
- telefoonoplader
- 2e stekkerdoos

In de 2e stekkerdoos zit:
- Playstation
- Wifi repeater

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Brum
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 14-11-2024
Is dit al opgelost?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLKornolio
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 14:20

NLKornolio

BF3/BF4: NLKornolio

@De Brum
Loekkiee schreef op maandag 7 januari 2019 @ 16:02:
[...]

We zijn inmiddels al een dikke week verder en hij is niet meer aangesprongen. Zal dus niet aan de HDMI liggen (die nog steeds gewoon aangesloten was) maar aan de stekkerdoos.

Is het gevaarlijk of onverstandig om een stekkerdoos in een stekkerdoos te hebben? Want dat is nu het geval, als omweg omdat het stopcontact zelf bezet is door de tv nu.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Loekkiee
Ja is opgelost! Lag blijkbaar aan de stekkerdoos. Is in al die maanden niet nog eens spontaan aangesprongen.
Pagina: 1