Monitor voor MB Pro mid 2015, retina, 13 inch

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste leden,
ik ben op zoek naar een externe monitor, als uitbreiding van mijn Macbook pro 13 inch.
Ik lees vanalles maar wil specifiek zo goed mogelijk de retina-displaykwaliteit behouden.
Ik ben dus benieuwd op welke manier ik dus het best uitvoer en welke monitor hierbij aansluit.
Graag dus concrete voorstellen of info omtrent het maken van connectie (thunderbolt, (mini)-displayport,hdmi), resolutie, ...

Ik zoek een monitor
Specifiek voor een MB Pro Retina 2015, ?

Wat is je budget?
Max/Rond €300

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen voorkeur voor merk, liefst een zo goed mogelijk behoud van de retina-kwaliteit.
Laat me ook gerust weten op welke connectiemanieren ik de beste overgang maak.
Voorlopig maak ik gebruik van hdmi, maar de connectie hapert soms.
Ik lees veel over (mini)displayport, dus ik vermoed dat dit ook een optie zal zijn.

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Voornamelijk thuisgebruik + zakelijk; excel, internetten, grafieken behandelen. Voorkeur voor 24/27 inch

Dank bij voorbaat!

Beste antwoord (via Verwijderd op 03-01-2019 17:02)

• Vidra
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 13-09 15:56

Vidra

Vragen?

@Verwijderd

Lijkt mij een prima keuze, gezien het doel waarvoor je de monitor/laptop gebruikt. Daarnaast zou ik je aanraden je niet blindstaren op de dpi van een monitor (welke inderdaad lager is dan die van je retina scherm).

Een bezoek brengen aan een computerwinkel kan je ook het benodigde inzicht geven; bijv. een bezoekje aan de lokale MyCom, Paradigit, Alternate, etc. Die hebben vaak een aantal schermen staan zodat je de beeldkwaliteit kan vergelijken.

Gezien dat het scherm niet gebruikt wordt voor hoge resolutie of hoge refreshrate games, danwel voor video/foto gebruik zijn veel schermen al snel geschikt voor je eisen.

De genoemde Dell schermen zijn dan ook prima:

pricewatch: Dell UltraSharp U2518D Zwart

pricewatch: Dell UltraSharp U2415 Zwart

Executive Director | aan mijn uitspraken kunnen geen rechten worden ontleend! | Build: AMD 7800X3D - 32GB - AMD RX 7900XTX

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NielsTn
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 16-09 08:48
Dell Ultrasharp series bekeken?
Aan te sluiten (afhankelijk van uitvoering/type/model) op Thunderbolt((mini) display port), HDMI etc.
Ikzelf heb de behoorlijk uitgebreide Dell Ultrasharp UP2716UD

[ Voor 5% gewijzigd door NielsTn op 03-01-2019 11:41 ]

Tesla Model 3 LR DualMotor - AP & FSD | 4800Wp solar panels | 11.4GJ thermal solar panels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
@NielsTn Is idd mijn voorlopige keuze. Maar ik weeg graag mijn opties af, dus ik wil bekijken wat anderen eventueel extra zien dat ik mis ;) Tevreden over?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
Een 27" Dell ultrasharp 1440p monitor heeft een pixeldichtheid van 117 PPI. Je MacBook pro 13" zit op 227 PPI, dat is bijna het dubbele. Dat is dan echt geen optie als je de scherpheid van je retina display zoveel mogelijk wil behouden.

Je zal echt naar een 4k monitor moeten kijken van 24" of 27", en zelfs dan zit je op een pixeldichtheid van 160 tot 180. Dit zal het meest in de buurt komen van Apple's Retina scherpte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vidra

Vidra

Vragen?

Verwijderd schreef op donderdag 3 januari 2019 @ 11:55:
@NielsTn Is idd mijn voorlopige keuze. Maar ik weeg graag mijn opties af, dus ik wil bekijken wat anderen eventueel extra zien dat ik mis ;) Tevreden over?
Mooie en prachtige monitoren die gewoon hun 'ding' doen; er zit ook een KVM switch in, maar dat is voornamelijk een bonus optie :P

Maar de monitor (EUR 599) is behoorlijk duurder dan jouw budget van max. EUR 300. pricewatch: Dell UltraSharp UP2716D Zwart

Executive Director | aan mijn uitspraken kunnen geen rechten worden ontleend! | Build: AMD 7800X3D - 32GB - AMD RX 7900XTX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
@Vidra

Ik dacht eerder aan de U2518D of U2415 :)
Wij hebben deze op school ook, mooi afgewerkt en goeie resolutie.
Maar de dpi (117 voor de U2518) scheelt wel degelijk met de 227 dpi.
In welke mate zou dergelijk verschil merkbaar zijn?

Ik zou de monitor toch hoofdzakelijk gebruiken voor het bekijken van grafieken, zakelijk en huishoudelijk gebruik. Dus geen hoogwaardige fotobewerking of dergelijke.

Bedankt voor de reply!

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• Vidra

Vidra

Vragen?

@Verwijderd

Lijkt mij een prima keuze, gezien het doel waarvoor je de monitor/laptop gebruikt. Daarnaast zou ik je aanraden je niet blindstaren op de dpi van een monitor (welke inderdaad lager is dan die van je retina scherm).

Een bezoek brengen aan een computerwinkel kan je ook het benodigde inzicht geven; bijv. een bezoekje aan de lokale MyCom, Paradigit, Alternate, etc. Die hebben vaak een aantal schermen staan zodat je de beeldkwaliteit kan vergelijken.

Gezien dat het scherm niet gebruikt wordt voor hoge resolutie of hoge refreshrate games, danwel voor video/foto gebruik zijn veel schermen al snel geschikt voor je eisen.

De genoemde Dell schermen zijn dan ook prima:

pricewatch: Dell UltraSharp U2518D Zwart

pricewatch: Dell UltraSharp U2415 Zwart

Pagina: 1