Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Vraag

• JesseLubbers
  • Registratie: mei 2015
  • Laatst online: 19-09 19:55
Hai,

Er is iets dat mij 'dwars' zit.
Zelf loop ik op het moment stage als IT'er op een helpdesk, en hier krijg ik dan ook een stage vergoeding.
Wel stopt mijn stage binnenkort en zit ik dus zonder een baantje. En als 17 jarige is een beetje geld wel noodzakelijk voor de weekenden ;) .

Ik heb eerder altijd in een winkel gewerkt maar ik zie mijzelf dat echt niet nog een jaar doen, omdat ik het werk als IT'er best wel heel leuk vind.
Nu is het probleem wel dat ik na de stage nog wel gewoon naar school moet waardoor ik eigenlijk alleen avonden vrij heb.

Is er dan een mogelijkheid om dan een baantje te vinden als IT'er?

Mvg,

Jesse

Alle reacties

• polopolo150
  • Registratie: maart 2010
  • Laatst online: 01:42
Je hebt iets als www.studentaanhuis.nl

polopolo150 wijzigde deze reactie 03-01-2019 11:28 (9%)

Nintendo Switch | Xbox One S | Surface Pro 2 | Oneplus 6 64 GB | AOC Q3279VWFD8 | Google Home Max | OnePlus Bullets Wireless | Audio-Technica ATH-M50X | Samsung Galaxy Watch

• RaZ
  • Registratie: november 2000
  • Niet online

RaZ

Ken sent me

Vraag anders eens op je stage of ze nog iemand zoeken voor in de avond ;)
Of bij een telefoonprovider, die kan je ook in het weekend ook altijd bellen voor de helpdesk.

RaZ wijzigde deze reactie 03-01-2019 11:33 (39%)

Eyyyy macarena !! \o/

• JesseLubbers
RaZ schreef op donderdag 3 januari 2019 @ 11:32:
Vraag anders eens op je stage of ze nog iemand zoeken voor in de avond ;)
Dit heb ik dus al gevraagd, jammer genoeg zijn ze savonds eigenlijk niet vaak open, of er werken niet veel mensen.

• Phase
  • Registratie: mei 2002
  • Laatst online: 20:55

Phase

Supremely Insane

Ik zou het eens op een callcenter gaan proberen, die hebben ook vaak technische projecten. Je bent wel nog aan de jonge kant denk ik..

Time is never wasted when you're wasted all the time.

• JesseLubbers
Phase schreef op donderdag 3 januari 2019 @ 11:43:
Ik zou het eens op een callcenter gaan proberen, die hebben ook vaak technische projecten. Je bent wel nog aan de jonge kant denk ik..
Nu moet ik zeggen dat ik in de achterhoek woon, en er niet veel van zulke bedrijven zijn. Ook heb ik geen auto.

• Mint
  • Registratie: mei 2005
  • Laatst online: 22:19
Ik heb tijdens mijn studie bij een lokale computerwinkel gewerkt. Toegegeven, je werkt dan nog steeds in een winkel maar je bent wel continu bezig met computers (adviseren, verkopen, repareren).

• Mastermind
  • Registratie: februari 2000
  • Laatst online: 18-10 09:06
Misschien kun je bij verschillende bedrijven in de buurt vragen of ze een nieuwe Wordpress website willen. Die zou je dan kunnen bouwen voor ze. Mag geloof ik tot een 6.500 euro per jaar belastingvrij.

• ChojinZ
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 00:10
Mint schreef op donderdag 3 januari 2019 @ 11:46:
Ik heb tijdens mijn studie bij een lokale computerwinkel gewerkt. Toegegeven, je werkt dan nog steeds in een winkel maar je bent wel continu bezig met computers (adviseren, verkopen, repareren).
Een computerwinkel is een heel mooi begin van je IT carriere als je nog minderjarig bent. Probleem is alleen wel dat computerwinkels aan het uitsterven zijn.
Als ik kijk in mijn regio (Den Haag en omstreken) dan kan ik 3 vingers afhakken maar zijn de computerwinkels als nog op 1 hand te tellen. :/

"Papa is gek en eet een broodje poep" -Milan

• The Eagle
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 21:47

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Welke opleiding doe je? Klinkt als MBO ofzo? Je zit idd niet echt in de regio moet ik bekennen. Maar meedenken kan altijd :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Rmg
  • Registratie: november 2003
  • Laatst online: 22:04
Kijk ook of je zaterdagen kan

• drooger
  • Registratie: augustus 2005
  • Laatst online: 19:39

drooger

Falen is ook een kunst.

Ik heb tijdens mijn studie een paar blauwe maandagen geholpen met werkplekken voorzien van nieuwe pc's.
Op een zaterdag naar een bedrijvenpand en dan met een klein groepje alle oude pc's verzamelen en nieuwe pc's neerzetten en aansluiten.

Zelfs nog in een TBS kliniek dit mogen doen. (en de tip gekregen om de container met randapparatuur wel op slot te doen in de gemeenschappelijke ruimtes :) )

Kijk vooral bij (studenten)uitzendbureau's, daar zit mogelijk wel wat tussen voor je.

“Half of seeming clever is keeping your mouth shut at the right times.” ― Patrick Rothfuss, The Wise Man's Fear

• Barrycade
  • Registratie: november 2003
  • Laatst online: 21:14

Barrycade

]3/\/?/?`/(/\|)[-

Is fris in de Achterhoek zo duur dan in de weekenden? ;)
Maar wat is er op tegen om wat geld buiten je opleiding te verdienen in de plaatselijke Spar / AH / Boer?

Mooi dat je IT interessant vindt maar zou eerst eens focussen op het halen van een diploma en dan kijken of je HBO ook wat vindt. Achterhoek lijkt me nu niet echt bol staan van de (IT) banen.

• JesseLubbers
The Eagle schreef op donderdag 3 januari 2019 @ 21:30:
Welke opleiding doe je? Klinkt als MBO ofzo? Je zit idd niet echt in de regio moet ik bekennen. Maar meedenken kan altijd :)
Yes, ik zit op een niveau 4 opleiding.

• JesseLubbers
Barrycade schreef op vrijdag 4 januari 2019 @ 00:53:
Is fris in de Achterhoek zo duur dan in de weekenden? ;)
Maar wat is er op tegen om wat geld buiten je opleiding te verdienen in de plaatselijke Spar / AH / Boer?

Mooi dat je IT interessant vindt maar zou eerst eens focussen op het halen van een diploma en dan kijken of je HBO ook wat vindt. Achterhoek lijkt me nu niet echt bol staan van de (IT) banen.
Zoals ik in de eerste post al had vermeld, ik heb al een jaar in een winkel gewerkt (Action), en om nog een jaartje te spiegen en vakken te vullen lijkt mij niks. ;)

• HJTP
  • Registratie: oktober 2011
  • Laatst online: 17-10 11:03
Heb je al iets van ervaring met het bouwen van websites bijvoorbeeld? Zulke dingen kan je ook makkelijk buiten schooltijden doen.

Asus Sabertooth P67, i7 2600k, Asus GTX 580, Corsair Dominator 8GB, CM HAF922, Samsung 850 EVO 1TB, WD 1TB caviar blue. 2x LG W2453V /e-peen compare mode off.

• Bas.
  • Registratie: april 2008
  • Laatst online: 24-09 18:50
Om nog even hierop terug te komen. Je bent nog erg jong. Je zult dus nog ontzettend veel ervaring op moeten doen om in een bedrijf mee te kunnen draaien.
Het is namelijk niet alleen de technische kennis die je nodig hebt, maar ook de sociale skills als ICT'er.

Zelf kom ik uit dezelfde regio als @TS . Wat ik je kan aanraden is niet specifiek naar een baan in de ICT te zoeken. Laat zien dat je alles aan wilt pakken en begin bijvoorbeeld in een fabriek met simpel productiewerk. Dit kun je doen in je vrije tijd en in je schoolvakanties bijvoorbeeld. Hiermee doe je zeker geen ICT skills op, maar wel hoe het reilt en zeilt in een organisatie. (En geeft je hopelijk de motivatie om jouw diploma te halen) Je leert met de mensen omgaan en hoe het op de werkvloer er aan toe gaat. Dit geeft je zeker voordeel bij de start van je ICT carrière, waarbij de meeste beginnen op de service-desk.

Probeer je daarnaast bezig te houden met het behalen van certificaten van wat jij interessant vind.
En ga zelf aan de slag met een eigen homelab. :) Neem een PCtje, duw daar een sloot aan ram in en ga je eigen "bedrijf" simuleren. Begin met het opzetten van een domein met Active Directory, RDS, WSUS, WDS, LDAP, Back-up, ticket-systeem etc. Gaat er iets mis, begin je gewoon weer van voor af aan en zal het je alleen maar gemakkelijker af gaan. Daarnaast een pfSense firewall erbij (virtueel) waarmee je ook weer gigantisch veel mogelijkheden hebt.

Zo doe je alvast ervaring op waarbij je alleen maar voordeel gaat hebben.
Pagina: 1

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Tweakers

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True