Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• HotOranges
  • Registratie: januari 2019
  • Laatst online: 16-01 22:28
Beste Tweakers,

Speciaal voor dit topic een nieuw account aangemaakt ik weet niet goed of deze vraag op Tweakers thuis hoort. Graag zou ik jullie input, mening en kritiek horen op het onderstaande verhaal.
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Alvast dank!

• Sissors
  • Registratie: mei 2005
  • Laatst online: 14:57
Members only:
Members only:
Members only:

En wil je dat alles in members only gaat? Nogal irritant met opmaak namelijk als je quote :P

• The Eagle
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 14:34

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Members only:

Eerste keer in bijna 17 jaar GoT dat ik die MO tag gebruik :D

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• HotOranges
Sissors schreef op donderdag 3 januari 2019 @ 12:49:
Members only:
Members only:
The Eagle schreef op donderdag 3 januari 2019 @ 13:18:
Members only:
Members only:

Beiden bedankt voor jullie input! Overigens mag het topic wel verder gaan zonder MO, voor de startpost vond ik het een prettig idee om het een beetje afgeschermd te doen :).

• TheBrut3
  • Registratie: maart 2013
  • Nu online
Geen idee of je binnen een groot overheidsorgaan zit? Maar de grotere organisaties hebben vaak ook een "informatiemanagement" tak, de tak welke tussen de business en de ICT in hangt. Daar sluit een BI-opleiding vaak beter aan dan bij de daadwerkelijke ICT afdeling. Misschien eens kijken of dat er is en of dat wat is?

Verder, het trage molen deel... Dat zal ook per overheidsinstelling anders zijn. Bij ons merk je dat bij de MBO'ers wel; gaat langzaam en worden aan de hand meegenomen en begeleid. Bij de HBO'ers wordt gezegd waar de stoel is en daarna mogen ze zelf opzoek gaan naar informatie en wat de functie inhoudelijk nou eigenlijk is. Zelf vragen stellen, afspraken maken, opzoek gaan hoe de organisatie en IV infrastructuur in elkaar steken en samenwerken (of niet). Merkbaar is dat sommigen daar echt niet mee om kunnen gaan en die zijn ook vrij snel weg omdat ze "niks te doen hebben". Degene die wel zelfstandig kunnen zijn ervaren het heel anders, die hebben, als ze willen, veel meer te doen dan ze aankunnen.

• HotOranges
TheBrut3 schreef op vrijdag 4 januari 2019 @ 10:55:
[...]Maar de grotere organisaties hebben vaak ook een "informatiemanagement" tak, de tak welke tussen de business en de ICT in hangt. [...]
Ik ben momenteel werkzaam in de IM tak. Echter is dit te weinig ICT voor mij, ik mis technische uitdagingen.
TheBrut3 schreef op vrijdag 4 januari 2019 @ 10:55:
[...]Merkbaar is dat sommigen daar echt niet mee om kunnen gaan en die zijn ook vrij snel weg omdat ze "niks te doen hebben". Degene die wel zelfstandig kunnen zijn ervaren het heel anders, die hebben, als ze willen, veel meer te doen dan ze aankunnen. [...]
Ik denk dat ik misschien wel een van die werknemers ben die daar inderdaad niet mee om kan gaan. Ik vind vrijheid in mijn werk (planning, aanpak) prettig maar heb wel een concreet doel nodig om naar toe te werken, i.p.v. zoek zelf maar iets op.

Bedankt voor je reactie :)

• Besottedorb
  • Registratie: februari 2013
  • Laatst online: 16-01 21:22
Interessant topic om te volgen. Ik ben ook een starter en werk binnen een semi-overheid organisatie en ik begin ook te twijfelen of ICT en een kantoorbaan wel voor mij zijn weggelegd.
Wat ik merk bij mijn werkgever is dat vernieuwing, verbetering niet erg hoog op het lijstje staan. Iedereen doet gewoon wat hij of zij moet doen. Ik heb ook gemerkt dat dit eigenlijk niks voor mij is en dat ik mezelf mateloos irriteer aan de mentaliteit die er heerst (wat ook erg veel energie kost), misschien heb jij hetzelfde?

Besottedorb wijzigde deze reactie 06-01-2019 19:09 (4%)

• HotOranges
Ik denk dat wij inderdaad tegen hetzelfde aanlopen. :)

• CyberMania
  • Registratie: februari 2015
  • Laatst online: 15:03
Knip. Dergelijke reactie is niet nodig en ongewenst.
Graag zou ik jullie [..] en kritiek horen op het onderstaande verhaal.
Ik wens je natuurlijk heel veel succes, maar ik raad je wel aan je sollicitatiebrieven goed te (laten?) checken op taalfouten!

ardana wijzigde deze reactie 06-01-2019 20:22 (99%)

• The Eagle
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 14:34

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Edit: modje langs geweest, vroeg me al af waar mijn voorganger nou over aan het brabbelen was.

The Eagle wijzigde deze reactie 06-01-2019 20:51 (84%)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Sissors
  • Registratie: mei 2005
  • Laatst online: 14:57
HotOranges schreef op donderdag 3 januari 2019 @ 22:53:
[...]

Members only:
Members only:
Pagina: 1

Apple iPhone XS Red Dead Redemption 2 LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6T (6GB ram) FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Google Pixel 3

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True