Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chimera2
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 13:10
Heeft er iemand tips voor het ontdubbelen van foto's?
Ik heb al het volgende geprobeerd.

Visipics
Fast Duplicate File Finder
in het begin doen "ze het wel aardig"
Daarna gaan ze het steeds minder doen.
Heeft er iemand tips en trics?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Christoxz
  • Registratie: Maart 2014
  • Nu online
Ik heb ervaring met Visipics & Visual Similarity Duplicate Image Finder, beide zeer tevreden mee en ervaar niet hetzelfde als jou. |

Hoe zitten je instellingen in elkaar? Wellicht valt daar aan te sleutelen om wel het gewenste resultaat te krijgen.

Wat bedoel je exact met 'minder' doen? Vind geen dubbele? Of markeer dubbele terwijl de verschillen te groot zijn?

T.Net Creality 3D Printer Discord

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 09-05 19:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

AllDup kan tot zeeeeer nauwkeurige niveaus/filters bestanden scannen, vergelijken en daarna "side by side" weergeven. Met 1 druk op de knop gooi je dan 1 of meerdere weg of naar een backup-directory.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Maar hoe definieer je dubbele foto's?
Dezelfde bestandsnaam? Precies dezelfde inhoud? Ongeveer dezelfde inhoud?

Zeker bij grafische bestanden luistert dat nogal nauw. :Y
Ik heb zelf misschien wel honderden 'dubbele' fotobestanden, soms dezelfde grootte en/of vrijwel dezelfde bestandsnaam. Maar die wil ik echt niet weghebben.
Want het gebeurt regelmatig dat ik kleine wijzigingen aanbreng in soms dezelfde foto, met alleen aanpassingen in b.v. de metadata en/of wat miniscule wijzigingen in de content. En dat zijn voor mij geen dubbele foto's. :/

Als het slechts om bestandsnaam/-grootte gaat, dan zijn er tig tools om daar naar te zoeken. Zelfs iets als b.v. CCleaner heeft een 'Duplicate Finder'.
chimera2 schreef op donderdag 3 januari 2019 @ 08:47:
...
in het begin doen "ze het wel aardig"
Daarna gaan ze het steeds minder doen.
Wat bedoel je daar mee? :? Daarna wat?

[ Voor 14% gewijzigd door ehtweak op 03-01-2019 09:23 ]

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chimera2
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 13:10
ehtweak schreef op donderdag 3 januari 2019 @ 09:21:
Maar hoe definieer je dubbele foto's?
Dezelfde bestandsnaam? Precies dezelfde inhoud? Ongeveer dezelfde inhoud?

Zeker bij grafische bestanden luistert dat nogal nauw. :Y
Ik heb zelf misschien wel honderden 'dubbele' fotobestanden, soms dezelfde grootte en/of vrijwel dezelfde bestandsnaam. Maar die wil ik echt niet weghebben.
Want het gebeurt regelmatig dat ik kleine wijzigingen aanbreng in soms dezelfde foto, met alleen aanpassingen in b.v. de metadata en/of wat miniscule wijzigingen in de content. En dat zijn voor mij geen dubbele foto's. :/

Als het slechts om bestandsnaam/-grootte gaat, dan zijn er tig tools om daar naar te zoeken. Zelfs iets als b.v. CCleaner heeft een 'Duplicate Finder'.

[...]

Wat bedoel je daar mee? :? Daarna wat?
Ik bedoel exact dezelfde foto's
Hij slaat mijn EN de foto's van mijn vriendin automatisch op op mijn nas. (whatsapp enz)
MAX3400 schreef op donderdag 3 januari 2019 @ 08:57:
AllDup kan tot zeeeeer nauwkeurige niveaus/filters bestanden scannen, vergelijken en daarna "side by side" weergeven. Met 1 druk op de knop gooi je dan 1 of meerdere weg of naar een backup-directory.
dank je ik ga het is proberen
chriistiix schreef op donderdag 3 januari 2019 @ 08:52:
Ik heb ervaring met Visipics & Visual Similarity Duplicate Image Finder, beide zeer tevreden mee en ervaar niet hetzelfde als jou. |

Hoe zitten je instellingen in elkaar? Wellicht valt daar aan te sleutelen om wel het gewenste resultaat te krijgen.

Wat bedoel je exact met 'minder' doen? Vind geen dubbele? Of markeer dubbele terwijl de verschillen te groot zijn?
De 1e keer vind hij dubbele.
een paar weken/maanden verder vind hij niks meer terwijl ze er zeker weten zijn

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Christoxz
  • Registratie: Maart 2014
  • Nu online
Vreemd, ook nooit eerder gehoord.

AllDup ken ik trouwens ook, ook een aanrader.

T.Net Creality 3D Printer Discord

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nomad
  • Registratie: Juli 2002
  • Nu online

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

Dit topic hoort in het workflow forum, geen probleem, heb em voor je verplaatst :)

Commercieel fotograaf - Zakelijke portretten

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 12:03
Ik gebruik zelf deze:
https://www.duplicatephotosfixer.com/

Kan een scan doen naar exact dezelfde foto (dus zelfde pixels) maar ook varianten van foto's of kleinere versies. Met wat tweaken kan je dan regels opstellen welke foto's automatisch geselecteerd worden voor verwijdering.

Op die manier kon ik alle Whatsapp-foto's makkelijk verwijderen waar ik een orgineel van had. Al heb ik tegenwoordig ervoor gezorgd dat Whatsapp foto's niet meer worden gesynchroniseerd (sowieso K-kwaliteit).

Vind het zelf fijne software, maar het is wat prutsen met de regels. Maar je kan nadat die scant en je een regel toepast zelf nog je selectie maken. Zelf scan ik niet alle mappen tegelijk, maar vergelijk ik eerst bepaalde mappen met mogelijke dubbelen met elkaar. Op die manier scant het een stuk sneller. Als laatste voeg ik dan alle mappen toe.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vso
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

vso

tja...

Waah schreef op donderdag 3 januari 2019 @ 10:19:
Ik gebruik zelf deze:
https://www.duplicatephotosfixer.com/

Kan een scan doen naar exact dezelfde foto (dus zelfde pixels) maar ook varianten van foto's of kleinere versies. Met wat tweaken kan je dan regels opstellen welke foto's automatisch geselecteerd worden voor verwijdering.

Op die manier kon ik alle Whatsapp-foto's makkelijk verwijderen waar ik een orgineel van had. Al heb ik tegenwoordig ervoor gezorgd dat Whatsapp foto's niet meer worden gesynchroniseerd (sowieso K-kwaliteit).

Vind het zelf fijne software, maar het is wat prutsen met de regels. Maar je kan nadat die scant en je een regel toepast zelf nog je selectie maken. Zelf scan ik niet alle mappen tegelijk, maar vergelijk ik eerst bepaalde mappen met mogelijke dubbelen met elkaar. Op die manier scant het een stuk sneller. Als laatste voeg ik dan alle mappen toe.
Ontdubbelen is ook minder nodig naarmate je "schoner' werkt .. ik zorg dat mijn bron bestanden (op nas) niet beschrijfbaar zijn voor "gebruikers" en kan ik dus makkelijker ontdubbelen op nieuwe bestanden.

Maar soms is het ook gewoon goed om toch handmatig de foto's te doorlopen om juist een overdaad van foto's (het verhaal van dat moment/dag/avontuur) te reduceren naar de essentie.

Tja vanalles

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online
Hier wel goede ervaring met 'dupeGuru'.
Scant niet alleen op bestandsnaam, maar ook op inhoud.

[ Voor 41% gewijzigd door ThinkPad op 03-01-2019 12:33 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ventieldopje
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 21-05 19:15

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

Even een tip voor mensen die Lightroom gebruiken en daarin duplicaten willen vinden: http://www.bungenstock.de/teekesselchen/

Misschien hier niet van toepassing, maar wie weet :)

www.maartendeboer.net
1D X | 5Ds | Zeiss Milvus 25, 50, 85 f/1.4 | Zeiss Otus 55 f/1.4 | Canon 200 f/1.8 | Canon 200 f/2 | Canon 300 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hp-got
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 17-01-2021

hp-got

Moi

Toeval bestaat niet :)

Martin Brinkmann van ghacks.net heeft net een nieuw programma dat dit kan besproken en geeft ook nog wat links naar andere programma's.

Pick your choice.....

Als data het nieuwe goud is dan is je telefoon een goudmijn. | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DedSec85
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 06:10
Ik gebruik Duplicate Cleaner Pro. Zeer goed programma, ook voor andere bestanden.

*knip*

[ Voor 30% gewijzigd door Grozno op 03-01-2019 15:46 . Reden: Niet de bedoeling, en dat weet je. ]

Pagina: 1